پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۹۳۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که در کشور آزمایشگاهی که بتواند تشخیص دهد محصولات وارداتی تراریخته هست یا خیر، نداریم .

شعار سال: «دکتر یوسف داودی»با بیان اینکه در خصوص واردات محصولات دغدغه هایی در زمینهتراریختهبودن آنها وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه محصولات تراریخته به کشور وارد شده است و گفته می شود این محصولات تاییدیه سازمان غذا و دارو یا آزمایشگاهی در کشور را دارد، اما موضوع این است که در کشور آزمایشگاهی که قدرت تشخیص تراریخته را داشته باشد، نداریم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلسشورای اسلامی تاکید کرد: ما آزمایشگاهی نداریم که بتواند محصول تراریخته را از غیر تراریخته تشخیص دهد، چه برسد به اینکه بخواهد بگوید محصول تراریخته وارد شده سرطان زا هست یا خیر.

نماینده مردم سراب در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: دغدغه و نگرانی ما این است که واردات محصولات تراریخته به کشور بسیار خطرناک است، آمار سرطان در ایران بسیار بالاتر از کشورهای دیگر است و به نوعی با سونامی سرطان در سنین پایین رو به رو هستیم.

وی گفت: همه خانواده ها با سرطان دست و پنجه نرم می کنند و متاسفانه آمار استفاده از داروهای ضد سرطان در کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده است. البته سرطان دلایل مختلفی دارد اما محصولات تراریخته و استفاده از کودهایی با نیترات بالا می توانند تاثیر بسزایی در ابتلا به سرطان داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران رتبه اول در افزایش سرطان را دارد، اظهار داشت: در کشورهای دیگر رشد ابتلا به سرطان بسیار کندتر از ایران است، بنابراین لازم می دانیم که مردم از تاثیر محصولات تراریخته بر سلامتی خود آگاه شوند و مسئولان در برابر سوالات نمایندگان پاسخگو باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ 10 آذر 96، کد مطلب: 38468: www.hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین