پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۲۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
عضو هیئت رئیسه کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت جدید و پس از ابلاغ برنامه ششم، واردات محصولات تراریخته افزایش یافت.
شعارسال: عضو هیئت رئیسه کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت جدید و پس از ابلاغ برنامه ششم، واردات محصولات تراریخته افزایش یافت.

محمدرضا شاعری امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکری اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه ششم، واردات محصولات تراریخته باید با پایش دقیق در مبادی ورودی همراه باشد و پس از آنکه از سلامت این محصولات برای مردم و محیط‌ زیست اطمینان حاصل شد، با برچسب خاص محصولات تراریخته در بازار عرضه شود، اما این اقدام صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: سازمان محیط‌ زیست بر طبل واردات محصولات تراریخته می‌کوبد در حالی که 37 کشور دنیا واردات اینگونه محصولات را ممنوع کرده‌اند اما به دلیل ارزانی این محصولات وارد کشور می‌شوند.

علی مطهری در پاسخ به این تذکر عضو هیئت رئیسه کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ششم در خصوص محصولات تراریخته صراحت دارد و دولت باید براساس قانون عمل کند.

لازم به یادآوریست، با وجود تمام بی‌منطقی و خیره‌سریهای مسئولان مدافع تراریخته و فضای خفقان حاکم بر دستگاه‌های دولتی در لزوم دفاع بی‌چون‌وچرا از تراریخته، رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشتف اخیراً از مخاطرات تراریخته و لزوم محتاطانه برخورد کردن با این محصولات می‌گوید؛ این مسئول در وزارت بهداشت در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «مصرف محصولات تراریخته ممکن است در درازمدت باعث بروز جهش‌های ژنتیکی در انسان و پس از آن افزایش تومورهای سرطانی و حتی ناباروری در جامعه شود».

از سوی دیگر، وی با وجود واردات گسترده محصولات تراریخته به کشور با صراحت می‌گوید: «هنوز کشور ما تکنولوژی مناسب نظارت بر محصولات تراریخته را ندارد و حتی در برخی موارد نظارت کافی روی محصولات داخلی هم نمی‌شود».

در عین حال، این مسئول در وزارت بهداشت مدعی شده: «وزارت بهداشت با کنترل به‌روی روغن‌های وارداتی تنها به روغنهایی اجازه واردات می‌دهد که به‌میزان مشخصی تغییر ژنتیکی یافته باشند و سلامتشان برای کارشناسان غذا و دارو اثبات شده باشد.»!

در حالی وزارت بهداشت مدعی کنترل میزان تراریختگی محصولات وارداتی به کشور است که پیشتر، محمدعلی ملبوبی به‌عنوان معاون پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و یکی از چهره‌های شاخص مدافع تراریخته به‌صراحت اذعان داشته بود: «در گمرکات هیچ آزمایشگاهی برای تشخیص تراریختگی محصولات وارداتی مستقر نیست.»!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 2 مهر 1396، کدخبر: 1528521 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
همه به فکر خودشونن
کسی به فکر این مردم نیستش که سلامتشون با این محصولات به خطر میافته
ا.ف75
نادر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
همه به فکر خودشونن کسی به فکر این مردم نیستش که سلامتشون با این محصولات به خطر میافته ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین