پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱
روز گذشته عیسی کلانتری درباره دفاعش از محصولات تراریخته گفت: «هشت میلیون محصول تراریخته در سال به کشور وارد می‌شود و از آنها استفاده می‌‌شود، اما وقتی نوبت تولید در داخل می‌رسد، در کشور سروصدا می‌شود، ولی برای واردات و مصرف آن، مشکلی نیست و سروصدایی ایجاد نمی‌شود.» سلامت نیوز: اقای کلانتری اندکی از جنس دلسوزان محیط زیست باشید/آمار واردات 8 میلیون تراریخته از کجا آمده است؟

شعار سالروز گذشته عیسی کلانتری درباره دفاعش از محصولات تراریخته گفت: «هشت میلیون محصول تراریخته در سال به کشور وارد می‌شود و از آنها استفاده می‌‌شود، اما وقتی نوبت تولید در داخل می‌رسد، در کشور سروصدا می‌شود، ولی برای واردات و مصرف آن، مشکلی نیست و سروصدایی ایجاد نمی‌شود.»

جملاتی که به کرات از زبان موافقان این محصولات هم بر زبان رانده میشود که در نوع خود نوعی فرار رو به جلو محسوب میشود چرا که هیچ گاه مخالفان محصولات تراژن اعلام نکرده اند که با واردات موافقند و تنها با کشت و تولید در داخل این محصولات مخالفت دارند! مواضعی که بارها و به روشنی هم درباره واردات و هم درباره تولید در رسانه ها امده و با یک جستجوی ساده قابل دسترسی است.

اما آقای کلانتری قبل از اینکه به ابهامات موجود درباره این محصولات و سوالات منتقدین پاسخ دهد تلاش میکند مسیر این مخالفت ها را عوض کرده و با موافق واردات جلوه دادن منتقدین مسیر اذهان عمومی را از مسائل علمی و شبهات مطرح شده در سطح جهان منحرف کند.

هرچند که به سوالات قبلی سلامت نیوز هم در این باره پاسخی داده نشد اما برای ثبت در تاریخ باز هم سوالاتی مطرح میشود که بهتر است آقای کلانتری ابتدا به آنها بپردازد و سپس دلایل خود برای کشت اینگونه محصولات پر از شک و شبهه در داخل را به صورت متقن و علمی مطرح نماید و این فرصت را نیز به منتقدین بدهد تا در فضایی باز بدور از هرگونه فشار از نظرات خود دفاع کنند.

ابتدا این سوال مطرح میشود که آمار این 8 میلیون محصول از کجا به ایشان گزارش شده است؟ اگر منظورتان واردات محصولات تراژن است که طبق آمار5 میلیارد گزارش شده است .

در ثانی اگر منظورتان بذور محصولات دستکاری شده ژنتیکی است که ٩٩٪؜ آن ها چهار نوع سويا، پنبه ذرت و كلزا هستند. اما اگر منظور فراورده هاي حاصل از این گونه محصولات هستند كه حداكثر ١٠٠ محصول و فراورده باشند مثلا سس مايونز، بيسكوئيت يا شكلاتي كه در آن قسمتي مواد تراژنه بكار رفته است . اگر شما آمار دقیقتری در دست دارید منتشر کنید.

آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید با این کار چه بلایی بر سر تنوع زیستی کشور می آورید؟لطفا به این سوال هم به روشنی پاسخ دهید.

اقای کلانتری حتما میدانید که اروپايي ها ( به جز اسپانيا، پرتغال، اسلوواني و روماني) همگي مخالف كشت هستند ولي اجازه واردات و مصرف را مي دهند.

اگر سطح دانش، استاندارد ها و نيروي انساني متخصص و متعهد در ايران در رشته بيوتكنولوژي كشاورزي يك صدم اروپا بود و مي دانست آلودگي ژني محرز است و عامل خطر بودن تراژنه ها در ايجاد ناراحتي هاي گوارشي تا احتمال بروز سرطان وجود دارد بنابراين اين گونه بي منطق صحبت نمي كردید.

متاسفانه سخنان شما از جنس سخنان موافقین و گاها ذینفعان تولید محصولات تراریخته است چرا که ابتدا صورت مسئله تراریخته را پاک میکنید و بعد میپردازید به اینکه حالا که وارد میکنیم خودمان تولید کنیم. این دیگر چه نوع استدلالیست؟

لطفا حالا که رئیس سازمانی به نام حفاظت از محیط زیست شده اید اندکی از جنس فعالان و دلسوزان محیط زیست باشید و اینگونه سرسختانه درباره موضوع که دولتهای مختلف کشورهای دیگر دنیا را به تردید انداخته صحبت نکنید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سلامت نیوز ، تاریخ انتشار 26 مهر 96، کدمطلب:227606، www.salamatnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین