پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۴۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
ایراد از نسل ما نیست. اشکال سر عجول بودن ذاتی بشر است که دلش می خواهد لقمه زندگی را جویده و نجویده قورت دهد. اشتهای توک زدن به آینده و پیش بینی فردا و پس فردا، مجال ظهور یک شبه هر ترفندی را می دهد.

شعارسال : فنجان که برمی گردد، نگاه دختر روی دهان زن قفل می شود و نگاه زن، تنگی و گشادی مردمک چشم دختر را می پاید. می گویند چشم ها حرف می زنند. مردمک ها با باز و بسته شدن، مرز شوق و بی تفاوتی را می شکنند و همه این ها به پای خطوط سیاه قهوه در کف فنجان نوشته می شود. دنیا، دنیای سودجویی است؛ حرف های نگاه را به پای قهوه می نویسند! دخترک سر تکان می دهد، به تایید و این تایید یعنی که فالگیر درست عمل کرده. یعنی که دختر جمله های دو پهلو را همان طوری تعبیر کرده که از اول دلش می خواست! یعنی از میان یک مشت حرف های درست و نادرست، دختر هر چه را خواسته جدا کرده و هر چه را درست ندیده، بی هیچ سخت گیری، گذاشته به پای خطوط مبهم بخت خودش.

ایراد از نسل ما نیست. اشکال سر عجول بودن ذاتی بشر است که دلش می خواهد لقمه زندگی را جویده و نجویده قورت دهد. اشتهای توک زدن به آینده و پیش بینی فردا و پس فردا، مجال ظهور یک شبه هر ترفندی را می دهد؛ حتی مجال خودنمایی مشاغلی مثل فالگیری؛ مشاغلی که به نظر می رسد در عصر ارتباطات و تکنولوژی مجالی برای نفس کشیدن نداشته باشند، اما هنوز سرسختانه به مسیرشان ادامه می دهند، هنوز بازارشان داغ است و مشتری های پروپاقرص دارند.

همین می شود که شنیدن چند ورد زیر لب، خوردن یک فنجان قهوه ترک ناخالص و شنیدن چند جمله مبهم دو پهلو که قضاوت کردن آن، به هر شکلی که مشتری دلش می خواهد، هنوز پرطرفدار است.

البته از جماعتی که به سراغ فال قهوه می روند، خیلی ها هم می گویند که فال را خیلی جدی نمی گیرند. با این وجود وقت، پول و انرژی خود را صرف شنیدن همان چیزهایی می کنند که جدی نمی گیرند؛ بهانه این گروه هم یک کلمه پنج حرفی است: تفریح! این تفریح اما بعضی وقت ها گران تمام می شود، تا جایی که قیمت شکستن طلسم در یکی از صفحات مدعی فالگیری در اینستاگرام از صد هزار تومان تنها برای سرکتاب باز کردن شروع می شود و در مرحله های بعدی تا یک میلیون تومان و حتی بیشتر هم بالا می رود.
با این حال در دنیای پر رنگ و لعاب فال و فالگیری، انگار اقبال فال قهوه از بقیه بلند تر است و بین فال هایی مثل فال ورق، تاروت، یی چینگ، فال تیله، نخود، چای و انواع طالع بینی های دیگر بیشتر از همه طرفدار دارد؛ فالی که قیمتش از 20 هزار تومان شروع می شود و بعضی وقت ها به 100 هزارتومان هم می رسد؛ 100 هزار تومان ناقابل برای یک فنجان قهوه تلخ و کوچک که اگر نیابتی درخواست داده باشید حتی از نوشیدن این فنجان گران هم بی بهره مانده اید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری جهان نیوز، تاریخ انتشار: 8 آذر 1396، کدخبر: 569238 ، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین