پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اعلام خبر مضروب شدن دو محیط‌بان کشور بر ضرورت تأمین تجهیزات نوین همچون تجهیزات پایش از راه دور، دوربین دید در شب و جلیقه ضدگلوله برای محیط‌بانان تأکید کرد.

شعار سال: سرهنگ جمشید محبت‌خانی ضمن اشاره به حادثه شب گذشته که طی آن دو محیط‌بان کشور از ناحیه قفسه سینه و پا و از فاصله بسیار نزدیک هدف گلوله شکارچیان واقع شدند بهخبرنگار مهرگفت: محیط بانان در نوک پیکان سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند و قطعاً این اتفاقات که تا کنون رخ داده از این به بعد هم رخ خواهد داد. کسی که به صورت مستقیم با متخلفان حوزه محیط زیست مبارزه می‌کند محیط‌بان‌ها هستند.

وی تأکید کرد: اینکه دو نفر دیشب زخمی شده‌اند نشان دهنده جسارت، هشیاری و شجاعت و عدم چشم پوشی به تخلفات حوزه دارد که جای قدردانی از این محیط‌بانان دارد که در این ساعت از شب جلوی متخلف ایستاده و نهایتاً زخمی شده‌اند اما برای اینکه حوادث جسمی برای محیط‌بانان ما به حداقل برسد ما باید آن‌ها را به تجهیزات نوین مجهز بکنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: رسانه‌ها هم باید کمک کنند و از دستگاه مجریه مطالبه‌گری شود تا بودجه حوزه محیط زیست را افزایش بدهند و ما بتوانیم از تجهیزات نوین مثل دوربین و موارد این چنینی استفاده کنیم تا کمتر عامل انسانی در معرض خطر و آسیب قرار بگیرد و ماننداتفاقاتی که اکنون رخ می‌دهد محیط‌بانان ما در حادثه‌ها چهره به چهره متخلف نباشند و کنترل مکانیزه و از راه دور داشته باشیم.

محبت‌خانی تصریح کرد: این برنامه را داریم اما نیاز به بودجه خاص خودش دارد و لازم است که دولت از ما بیشتر حمایت کند.

وی افزود: مورد بعدی تجهیز خود محیط‌بان‌ها به ابزارهای نوین مثل جلیقه ضدگلوله است که امنیت خود آن‌ها را تأمین کند. در خیلی از درگیری‌های اخیر مثل همین زخمی‌هایی که داشتیم اگر این‌ها چلیقه ضدگلوله به تن داشتند قطعاً این حوادث برایشان پیش نمی‌آمد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: ابزار دیگر دوربین‌های دید در شب و دوربین‌هایی است که روی پیراهن محیط‌بانان نصب شود تا متخلف اگر نزدیک محیط‌بان شد تصویرش ذخیره شود و متخلف قابل شناسایی باشد.

محیت‌خانی تصریح کرد: با چنین ابزارهایی ما می‌توانیم شجاعت و جسارت کنونی محیط‌بانان را تقویت کنیم و از طرف دیگر اتفاقات تلخ هم برایشان کمتر رخ بدهد یا اصلاً صدمه نبینند.

وی افزود: تشکر می‌کنم از نیروی انتظامی استان مازندران که بدون فوت وقت و ظرف چند ساعت با هماهنگی اداره کل محیط زیست مازندران تعامل بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند و ضارب را دستگیر کردند و اکنون تحویل مراجع قضایی شده است. این انتظار از کل نیروی انتظامی سراسر کشور هست که چون امکانات محیط‌بانان در حد کافی نیست تا اموراتشان را به تنهایی بگذرانند با هماهنگی بین نیروی انتظامی و آن‌ها شرایطی فراهم شود که این هم‌افزایی را شاهد باشیم و خلأها جبران شود.

شامگاه سه‌شنبه هفتم آذرماه محیط‌بانان یاسر زرین کمر و رحیم بابانژاد دو تن از محیط بانان بابل در درگیری با متخلفان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در اولین ساعات صبح امروز چهارشنبه ۸ آذر اعلام کرد که با تلاش و پیگیری نیروی انتظامی استان مازندران ضارب دو محیط بان بابلی دستگیر شد.

حدود ساعت ۲۱ شب گذشته بود که این دو محیط بان توسط شکارچیان مورد هدف تفنگ شکاری ساچمه‌ای قرار گرفتند. در این حادثه که در حوالی روستای کاردی‌کلا در بخش بابل‌کنار رخ داد رحیم بابانژاد از فاصله حدود ۱۰ متری از ناحیه قفسه سینه و یاسر زرین‌کمر از فاصله حدود ۱۵ متری از ناحیه پاها زخمی شدند. هر دو محیط بان بلافاصله به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل و مورد جراحی قرار گرفتند.

سرهنگ محبت‌خانی با بیان اینکه بلافاصله از زمان اطلاع از وقوع این حادثه، در تماس با فرمانده انتظامی استان مازندران نیز پیگیر موضوع بوده است، گفت: از سردار میرفیضی فرمانده ناجا در استان مازندران و پرسنل نیروی انتطامی استان بخاطر سرعت عمل در دستگیری ضارب دو محیط بان قدر دانی می کنم.

سرهنگ محبت خانی با بیان این خبر، همچنین از بهبود وضع جسمانی و سلامتی آنها خبر داد و گفت که با محیط بانان مجروح تلفنی صحبت کرده و جویای حال آنها شده است.

محبت خانی تاکید کرد تا سلامتی کامل و ترخیص آنها از بیمارستان وضعیت درمانی آنها را با جدیت دنبال خواهد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:4157816، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین