پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۶۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
معاونان وزیر ارشاد و صنعت، معدن و تجارت در اظهاراتی قول دادند که با اتخاذ تدابیر ارزی، نوسان قیمت در بازار کاغذ را مدیریت کنند. این در حالی است که به گفته فعالان این بخش، در چند روز گذشته قیمت کاغذ در بازار افزایش قابل‌توجهی داشته است. در همین راستا وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه راه تقویت تولید داخلی کاغذ، افزایش تعرفه واردات نیست، برای برون رفت از بحران مصرف‌کنندگان کاغذ از جمله ناشران، بسته‌ای را پیشنهاد کرد.

شعار سال: معاونان وزیر ارشاد و صنعت، معدن و تجارت در اظهاراتی قول دادند که با اتخاذ تدابیر ارزی، نوسان قیمت در بازار کاغذ را مدیریت کنند. این در حالی است که به گفته فعالان این بخش، در چند روز گذشته قیمت کاغذ در بازار افزایش قابل‌توجهی داشته است. در همین راستا وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه راه تقویت تولید داخلی کاغذ، افزایش تعرفه واردات نیست، برای برون رفت از بحران مصرف‌کنندگان کاغذ از جمله ناشران، بسته‌ای را پیشنهاد کرد.

از سوی دیگر، حسن یونس سینکی،معاونامور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت،معدن و تجارتهم در اظهاراتی عنوان کرد کهدولتنه‌تنها قصد ندارد تعرفه کاغذ را افزایش دهد، بلکه سهموارداتباارزمبادله‌ای را افزایش می‌دهد تا قیمت‌تمام شده آن پایین‌تر بیاید. به‌گزارش خبرگزاری مهر، همایون امیرزاده، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارتفرهنگ و ارشاد اسلامیدرباره التهاب اخیر به‌وجود آمده در بازار کاغذ، در ابتدا ضمن بیان اینکه اینوزارتخانهمتولی بحث کاغذ نیست بلکه به‌واسطه کاربرانش یعنی ناشران، نویسندگان، مولفان، چاپخانه‌داران، صحافان و توزیع‌کنندگان کتاب، با بحث کاغذ مرتبط است، گفت: اگرچه بحث کاغذ، موضوعی فرابخشی است، اماوزارتفرهنگ و ارشاداسلامیوظیفه دارد نسبت به تامین منافع این قشر تلاش کند. از سه سال گذشته تاکنون بحث افزایش تعرفه گمرکی کاغذ به‌شدت مورد مطالبه مسوولان وزارت صنعت،معدنوتجارتبوده است. از طرف دیگر هم وزارت ارشاد، هموزارت آموزش و پرورشو همسازمان حفاظت محیط زیستبا ارائه دلایل مستند و منطقی، تا به امروز مقابل این تلاش ایستاده‌ایم و توانسته‌ایم هیات دولت را قانع کنیم که تعرفه گمرکی واردات کاغذ را افزایش ندهد. امیرزاده سپس با اشاره به مطرح شدن دوباره این پیشنهاد از سوی برخی فعالان حوزه تولید کاغذ در کشور، اضافه کرد: مساله‌ای که امروز زمینه را برای قرائت‌های غیرفنی در حوزهافزایش قیمتکاغذ ایجاد می‌کند، استفاده از اهرم تعرفه است با این هدف که بتوانند به‌زعم خود میزان تولید کاغذ را در کشور بالا ببرند. این منطق، از نظر مصرف‌کننده و بحث تعادل بازار، منطقی درست و اصولی نیست؛ ما عمیقا بر این باور هستیم که تنها نتیجه دستکاری در تعرفه گمرکی کاغذ، ایجاد التهاب در قیمت کاغذ و همچنین آشفتگی در بازار مصرف‌کنندگان این کالاست.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگیوزارت فرهنگ و ارشاداسلامی با اشاره به اینکه کارگروهی به همین منظور در اتاق بازرگانی ایران تشکیل شده و وی نیز به نمایندگی از این وزارتخانه در جلسات این کارگروه شرکت می‌کند، ادامه داد: مقرر شده است که بسته پیشنهادی در موضوع تولید کاغذ داخلی ارائه شود که ما این بسته را ارائه کرده‌ایم. ما در حوزه احیای ظرفیت قوانین موجود به نفع تولیدکنندگان داخلی کاغذ، خواستار تعمیم بند ۲۰ ماده ۱۴۸ قانون مالیات‌های مستقیم به تولیدکنندگان کاغذ شده‌ایم که بر اساس این بند و در صورت اجرا، بخشی از معافیت‌های مالیاتی تولیدکنندگان کاغذ، افزایش خواهد یافت. وی اضافه کرد: موضوع دیگری که در بسته پیشنهادی ما در این کارگروه ارائه شده، افزودن بحث صادرات محصولات جانبی کارخانه‌های تولیدکننده کاغذ از قبیل خمیر یا بسته‌های کاغذ به مواد مشمولقانونرفع موانع تولید رقابت‌پذیر با هدف ارتقای نظام مالی کشور است. موضوع بعد، اختصاص تسهیلات ویژه مربوط به کارآفرینی از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری، صندوق مالی توسعه تکنولوژیایرانو صندوق پژوهش وفناوریغیردولتی با هدف حمایت از تولیدکنندگان کاغذ است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 13 آذر 96، کدمطلب:۳۳۲۲۹۳۹، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین