پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
حسین میرباقری می‌گوید اگرچه خرید بالای کاغذ توسط یک یا دو ناشر می‌تواند شرایط ثبات در عرضه و تقاضای بازار را تا حدودی بر هم بزند و در بالا رفتن قیمت‌ها تاثیر داشته باشد اما اگر موانع واردات برطرف گردد قطعا چنین مشکلاتی کمتر مشاهده می‌شود.

شعار سال:

حسین میرباقری (رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوا) در ارزیابی وضعیت بازار کاغذ در ابتدای آذرماه 95 گفت: خوشبختانه بعد از تغییر قیمت‌ها در اوایل پاییز اکنون بازار کاغذ از نظر قیمت‌ها و عرضه و تقاضا به ثبات خوبی رسیده است. در مورد قیمت‌ها تغییرات چندان قابل توجهی نداشته‌ایم. البته برخی از اقلام مثل مقواهای پشت طوسی با یک افزایش قیمت ملایم مواجه بودند، اما مقواهای بهداشتی کاهش قیمت داشته‌اند. همچنین کاغذ تحریر بر حسب جنس و نوع آن از بندی 76 تومان تا 78 تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا در پاسخ به این سوال که تغییر 26درصدی قیمت‌ها در بازار کاغذ چقدر از خرید بالای یک یا دو ناشر در ماه‌های گذشته ناشی می‌شود؛ نیز بیان کرد: خرید هر ناشر و موسسه انتشارتی قطعا به اندازه میزان مصرف مورد نیاز خودش است و اینکه گران شدن نسبی کاغذ در ماه ابتدایی پاییز را تمام ناشی از خرید بالای یک یا دو ناشر بدانیم چندان درست نیست. این خریدها هم هرسال انجام می‌شود و تنها مربوط به این دوره نبوده است. البته از آن‌جایی که این مسئله شرایط ثبات در عرضه و تقاضای بازار را تا حدودی بر هم می‌زند؛ می‌تواند در بالا رفتن قیمت‌ها تاثیر داشته باشد اما اگر موانع واردات برطرف گردد قطعا چنین مشکلاتی کمتر مشاهده می‌شود. درواقع تاخیر در واردات و کاهش موجودی برخی اقلام هم در این نوسان قیمت نقش مهمی دارد.

او در توضیح برخی مشکلات واردکنندگان کاغذ در زمینه ترخیص کالاها اظهار داشت: واردکنندگان کاغذ مشکل جدی و خاصی در مسئله ترخیص کالاهای خود با گمرک ندارند. دلیل موارد به وجود آمده هم الکترونیکی شدن روند درخواست و پیگیری ترخیص است که به دلیل قطعی سیستم آنلاین و سامانه ثبت گمرک به وجود می‌آید. منتها در هر صورت چنین اختلالی خسارت‌های جدی برای واردکننده به همراه دارد. این تاخیرها به نوعی هزینه‌های واردکننده را بالا می‌برد و حتی می‌تواند در قیمت نهایی عرضه کاغذ در بازار هم تاثیر بگذارد.

او همچنین یادآور شد: در بحث واردات حتی یک روز کاری هم مهم محسوب می‌شود و در این حین اقدامات انبارداری هم باید در نظر گرفته شود. اگر گمرک در این باره هماهنگی بیشتری از خود نشان بدهد، همین مشکلات به ظاهر جزئی که در سرانجام قیمت‌ها خودش را نشان می‌دهد نیز اتفاق نمی‌افتد.

میرباقری در پایان تاکید کرد: علی‌رغم توافق با سازمان مالیاتی برای پرداخت درصدهای مشخص از طرف اعضای اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا و صورت گرفتن این پرداخت‌ها؛ هنوز برگه‌ی قطعی سال گذشته‌ی مالیاتی به دست بسیاری از اعضای ما نرسیده و حتی برای مودیان مذکور برگه‌ی تشخیص مجدد صادر شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 8 آذر 1395، کد مطلب: : www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین