پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۱۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: تلاش ها برای پیدا کردن ۷ کوهنورد دیگر ادامه دارد و به احتمال بسیار زیاد این کوهنوردان در زیر بهمن جان خود را از دست داده اند.

شعار سالرضا آریایی  در مورد آخرین جزئیات از کوهنوردان مفقود شده مشهدی در اشترانکوه لرستان ظهار داشت: دومین جسد کوهنوردان مفقود شده مشهدی در اشترانکوه پیدا شد که جسد یک مرد است و هنوز 7 کوهنورد دیگر پیدا نشده است.

وی با اشاره به بکارگیری تمام امکانات برای پیدا کردن کوهنوردان مفقود شده افزود: تلاش ها برای پیدا کردن 7 کوهنورد دیگر که 2 زن و 5 مرد هستند ادامه دارد و به احتمال بسیار زیاد این کوهنوردان در زیر بهمن هستند و جان خود را از دست داده اند چراکه کوله پشتی های پیدا شده درست در محل پیدا کردن جسد کوهنورد بوده است.

آریایی در پاسخ به این سوال که آیا کوهوردان از وضعیت جوی باخبر نبودند اظهار داشت: هواشناسی در روزهای گذشته چندین بار اعلام کرد که هوای غرب کشور و به ویژه استان لرستان همراه با برف و باران است اما متاسفانه این تیم کوهنوردی به این هشدارها اهمیتی نداده و گرفتار این حادثه شدند.

به گزارش تسنیم، 3 روز قبل 14 کوهنورد مشهدی برای صعود به اشترانکوه اقدام کرده که یک کوهنورد از شهرستان الیگودرز در استان لرستان نیز این گروه را همراهی می‌کند؛ این گروه کوهنوردی 15 نفره در دهلیز سمت چپ به سمت قله گرفتار بهمن شده که 6 نفر سالم پیدا شده ولی 9 نفر مفقود بود که جسد 2 کوهنورد پیدا و 7 کوهنورد دیگر هنوز پیدا نشدند.

اسامی کوهنوردان مفقودی: علی حسینی، امان‌الله جوکار، ناصر اکبری، مرتضی غلامپور، اکرم حقانی، مهشید جوان‌محمدی، علی قاسم‌زاده، مجید زاده تراب.

اسامی کوهنوردانی که نجات یافته‌اند: امیر تقی زاده، محمود فرنوش فر، حسن موسوی، سروش قادری، محسن اشرفی، سید رضا وحیدی.

علیرضا عامری کوهنورد 22 ساله نیز فوت شده و هویت یکی دیگر از فوت شدگان مشخص نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 17 آذر 96، کدمطلب:1595305، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین