پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۶
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به ضعف‌های آموزشی موجود در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: دانشگاه‌ها تلاش کنند تا دانشجویان ماهر و کارآمد تربیت کنند.

شعار سال: آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان و دانشگاهیان ما امروز در معرض آسیب‌های گوناگونی قرار گرفته اند که دشمن در مسیر آنها قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین اهداف دشمنان، قشر دانشجو است، بیان کرد: دشمن برای دانشجویان برنامه ریزی کرده و تلاش می کند با هجمه فرهنگی و نفوذ در میان جوانان دانشجو، به اهداف خود علیه جمهوری اسلامی ایران دست پیدا کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه فضای مجازی مهمترین تله دشمن برای جوانان ما به ویژه دانشجویان است، تصریح کرد: همه مسئولان فرهنگی و آموزشی کشور باید نسبت به این آسیب‌ها و هجمه های فرهنگی آگاه و مطلع باشند و برای مقابله با آن برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه هم مباحث فرهنگی و تربیتی و هم مباحث علمی و آموزشی در دانشگاه‌های ما نیازمند تغییر و تحولات اساسی است،‌ تاکید کرد: در حال حاضر در دانشگاه‌های ما دانشجوی کارآمد و ماهر تربیت نمی شود و دانشگاه‌ها باید به سمتی قدم بردارند که خروجی آنها، دانشجویان کارآمد، ماهر، با اخلاق، متدین و با تقوا باشد.

ناصری تصریح کرد: سعادت، پیشرفت و تعالی کشور ما وابسته به حضور جوانان متعهد، با تقوا و با اخلاق است بنابراین باید برای تربیت چنین جوانانی هم در خانواده‌ها و مدارس و هم در دانشگاه‌ها برنامه ریزی شود.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر در کشور یمن اظهار داشت: سعودی در تلاش بودند یمن را سرکوب و این کشور را دچار فتنه کنند اما با مرگ علی عبدالله صالح، توطئه سعودی‌ها خنثی شد و این کشور اسلامی جانی تازه گرفت.

وی با بیان اینکه سعودی‌ها با همکاری صهیونیست‌ها در صدد ضربه وارد کردن به مسلمین در منطقه هستند، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل با استفاده از دلارهای سعودی همواره به دنبال فتنه‌انگیزی در منطقه در راستای تأمین امنیت اسرائیل و جلوگیری از پیشرفت مسلمین هستند که لازم است مردم در این زمینه آگاه و هوشیار باشند و با حفظ وحدت، توطئه‌های دشمنان قسم خورده مسلمین را در منطقه خنثی کنند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود همچنین سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا را نشان ضعف این کشور دانست و افزود: این سخنان در راستای ایجاد تنش و درگیری در منطقه توسط ترامپ مطرح می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 17 آذر 96، کدمطلب:4165976، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین