پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کشاورزی حفاظتی و استفاده بیشتر از ظرفیت کشت دیم یکی از ظرفیت های بلا استفاده کشور است که مسئولان وزارت کشاروزی نیز بر ضرورت استفاده از آن تأکید دارند و در قانون بودجه سال ۹۷ نیز برای این منظور ردیفی در نظر گرفته شده است.

شعار سال: کشاورزی حفاظتی یکی از شیوه ها و فناوری های توسعه زمین های کشاورزی دیم است وطبق برنامه ششم توسعه، وزرات جهاد کشاورزی مکلف است سالیانهعملیات بهبود خاک کشاورزی را در ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرا کند.

انجام عمليات خاک ورزی ازجمله شخم زدن، مديريت بقايا و ممانعت از بی پوشش شدن خاک و نيز کشت متناوب و پرهيز از تک کشتي، برای حفظ منابع خاک سه اصل اساسی کشاورزی حفاظتی محسوب می شود که اگر کشاورزان آن ها را رعایت کنند با افزایش تولید در اراضی دیم خود مواجه خواهند شد.

در همین خصوص در هفته جاری وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بخش کشاورزی در حوزه خاک، با دو موضوع رو به رو هستیم، یکی عرصه های تولیدی و کشاورزی حفاظتی در این عرصه که به منظور حفظ خاک و رطوبت آن مطرح است و دیگری سوداگری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و دور زدن قوانین و مقررات است که باعث می شود بخشی از خاک را از دست بدهیم و باید از آن جلوگیری کنیم.

علی مراد اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این خصوص گفت:ردیفی برای کشاورزی حفاظتی در بودجه ٩٧ دیده شده که این اتفاق بسیار مثبتی برای بخش به حساب می‌آید.

آموزش روستائیان و کشاورزان برای کشاورزی حفاظتی از سوی سازمان تات

با اختصاص این ردیف بودجه در سال ۹۷ امید است که تا پایان برنامه ششم توسعه سه میلیون هکتار از اراضی دیم کشور به روش حفاظتی به زیر کشت رفته و تولید محصولات کشاورزی جهت تامین امنیت غذایی در این اراضی افزایش یابد.

برای تحقق این هدف به نظر می رسد یکی از اهداف اساسی سازمان های ترویجی وزارت جهاد کشاورزی همچون سازمان تات، راهنمایی و تشویق کشاورزان و روستائیان به منظور استفاده بهینه از منابع طبیعی و اجرایی عملیات کشاورزی حفاظتی باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مقاومتی نیوز، تاریخ 23 آذر 96، کد مطلب: 40662: www.moqavemati.net


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین