پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه 11درصد تخت‌های بیمارستان‌های استان متعلق به خیرین است، گفت: خیرین در حوزه سلامت شاید بیشتر از حوزه‎های دیگر با توجه به هزینه سنگین ساخت بیمارستان و تجهیز آن، خصوصا تجهیزات جدید که برای فعالیت‌های تخصصی مورد نیاز است، هزینه می‌کنند.

شعارسال: استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه 11درصد تخت‌های بیمارستان‌های استان متعلق به خیرین است، گفت: خیرین در حوزه سلامت شاید بیشتر از حوزههای دیگر با توجه به هزینه سنگین ساخت بیمارستان و تجهیز آن، خصوصا تجهیزات جدید که برای فعالیت‌های تخصصی مورد نیاز است، هزینه می‌کنند.

علیرضا رشیدیان، در مراسم افتتاح دپارتمان فوق تخصصی قلب بیمارستان امام زمان(عج) که در این بیمارستان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در خراسان‌رضوی در حوزه طرح‌های سلامت موفقیت‌های گسترده‌ای داشتیم. در عرض چهار سال 30 درصد به تعداد تخت‌ها افزوده شد. همچنین در بحث بهداشت و سلامت نیز شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی بوده‌ایم و این توسعه بدون حضور خیرین و بخش خصوصی به نتیجه نمی‌رسید.

وی ادامه داد: مسئله سلامت از مسائل بسیار مهم زندگی انسان است و انسان در طول حیات خود آنچیزی که باعث می‌شود از همه لذایذی که خداوند برای او حلال آفریده استفاده کند، بدون سلامت طمعی ندارد.

رشیدیان با بیان اینکه افرادی که در حوزه سلامت تلاش می‌کنند، در واقع تلاش موثر در زندگی انسان‌ها است، افزود: دولت یازدهم و دوازدهم سلامت را از محوری‌ترین مسائل خود برگزید و بسته‌های سللامت را از گذشته تا به امروز در دستور کار خود قرار داد و طرح‌های سلامت را یک به یک اجرا کرد.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه افتتاح دپارتمان فوق تخصصی قلب بیمارستان امام زمان(عج)، بخشی گران قیمت است، عنوان کرد: افتتاح این بخش و ارائه خدمات در منطقه‌ای قرار دارد که جزء مناطقی است که از لحاظ میزان خدمات پزشکی برای مردم دچار فقر بوده و امید است با همت خیرین و دستگاه‌های اجرایی شاهد کاهش فقر و برخورداری مردم این منطقه باشیم و می‌توان گفت ارزش این اقدام در برابر انجام این گونه خدمات در مناطق برخوردار، مضاعف و بیشتر است.

وی گفت: امید است افتتاح سه بخش «آنژیوگرافی»،«جراحی قلب باز» و «آی‌سی‌یو قلب باز» بتواند خدمات خود را به صورت رسمی برای مردم به همراه داشته باشد و خوشحالیم در کنار خیرین این حوزه، از پزشکان کادر درمانی خوبی نیز برخوردار هستیم، چرا که معتقد هستیم کار جراح بسیار حساس است اما خدمات درمانی و پرستاران بعد از عمل در تکمیل کار پزشک، تاثیر به‌سزایی دارد و نشان می‌دهد در خراسان رضوی مجموعه ارتباط خوبی میان بخش دولتی، خیرین و مردمی وجود دارد، اما باید در بحث فرهنگ سلامت تلاش بیشتری کنیم چرا که مردم با توجه به شرایط زندگی جدید از جمله کم تحرکی، آلودگی هوا و... متاسفانه در معرض بیماری‌های مختلف قرار می‌گیرند.

در ادامه دکتر علی بیرجندی‌نژاد، رئیس هیات مدیره نظام پزشکی مشهد، طی سخنانی اظهار کرد: وظیفه این سازمان همیشه این بوده که از بخش‌های خصوصی و خیریه حمایت کند و در تمامی مراحل سعی خواهیم کرد تا آنجایی که در حیطه وظایف ما است از مراکز خیریه به ویژه بیمارستان امام‌زمان(عج) که خدمات آن برای ما شناخت شده است، حمایت‌های لازم را به عمل آوریم.

وی ادامه داد: بیمارانِ یک جراح برای اینکه در یک بیمارستان بتوانند سرویس مطلوب بگیرند مجموعه‌ای از هماهنگی و همکاری سایر رشته‌ها، امکانات پاراکلینیکی، اتاق عمل مناسب و مراقب‌های قبل و بعد از عمل را می‌طلبد. بیمارستان امام‌زمان(عج) با توجه به پشتیبانی خوبی که در همه قسمت‌ها دارد و اقدامات درمانی مطلوبی در آن به انجام می‌رسد، از مرکز نمونه خوب ما است، چرا که این بیمارستان از پرسنل زبده و تیم‌های همراه پشتیبانی خوبی نیز برخوردار است.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی مشهد عنوان کرد: کار خیر، زمانی که با مدیریت مناسب همراه و هم‌زمان شود، نتیجه آن، این است که می‌بینیم در نقطه محروم شهر مجموعه‌ای از خیرین با مدیریت خوب، خدماتی را ارائه می‌دهند. همچنین مراجعین و کسانی که خدمت می‌گیرند با رضایت اینجا را ترک می‌کنند که هم جزای معنوی برای سرمایه‌گذاران و خیرین دارد و هم محرومین خدمت می‌گیرند و سلامتی خود را بدست می‌آورند و امید است با حمایت و کمک همگان زمینه‌ای فراهم شود که اقشار نیازمند جامعه همچنان بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 27 آذر 1396، کدخبر: 96092714986، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین