پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۹۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی با بیان اینکه دانش‌آموزان حادثه‌دیده البرزی تحت پوشش بیمه هستند، بیان کرد: بیمه تمام هزینه مصدومان و فوت‌شدگان را پرداخت خواهد کرد.

شعارسال :علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌و‌پرورش در خصوص آخرین وضعیت دانش‌آموزان البرزی که در اردوی راهیان نور دچار حادثه شوده بودند، گفت: پس از وقوع حادثه مصدومان به بیمارستان گلستان استان خوزستان و شهید بقایی اهواز منتقل شده بودند که پس از دریافت خدمات درمانی به کمک بالگرد امدادی به کرج منتقل شدند.

وی افزود: در حال حاضر فقط 5 مصدوم در بیمارستان هستند که وضعیت تمامی آنها جز یک همکار فرهنگی مناسب گزارش شده است.

تنها حال یکی از مصدومان وخیم است

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی خاطرنشان کرد: مصدومیت همکار فرهنگی به دلیل آسیب نخاعی شدید گزارش شده، اما امید است با تدابیر پزشکی هر چه‌سریع‌تر بهبود یابد.

رمضانی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا دیه 2 جانباخته این حادثه پرداخت خواهد شد، یادآور شد: تمام دانش‌آموزان تحت پوشش بیمه هستند و بیمه تمام هزینه‌های درمانی و دیه آنها را پرداخت خواهد کرد.

انحراف خودروی تویوتا حادثه‌ساز شد

وی با توجه به حضور خودروی اسکورت و وقوع این حادثه، بیان کرد: اتوبوس توسط خودروهای سپاه اسکورت شده بود و ماشین‌ها با فاصله مشخصی از یکدیگر در حال حرکت بودند، اما متاسفانه خودروی تویوتا پس از گذر از ماشین اسکورت چاله‌ای بر سر راه خود می‌بیند که برای عبور از این چاله به سمت اتوبوس منحرف می‌شود.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی افزود: متاسفانه پس از انحراف تویوتا به مسیر اتوبوس این حادثه تلخ رخ می‌دهد.

سرعت اتوبوس حامل دانش‌آموزان کم‌تر از حد مجاز بود

وی با بیان اینکه سرعت اتوبوس در لحظه وقوع حادثه 60 کیلومتر گزارش شده است، یادآور شد: سرعت اتوبوس کم‌تر از حد مجاز بوده و تمام تدابیر نیز رعایت شده بود اما متاسفانه انحراف تویوتا از مسیر اصلی موجب بروز این مشکل شد.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی درباره رعایت ایمنی دانش‌آموزان، گفت: تعدادی از دانش‌آموزان به ما اعلام کردند که طی سفر و لحظه وقوع حادثه کمربند ایمنی را بسته بودند اما کمیسیون ایمنی راه‌های وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی مواردایمنی است و ما برای اطمینان از پاسخ دانش‌آموزان باید منتظر نتایج بررسی‌های کمیسیون باشیم.

امکان اعزام دانش‌آموزان با قطار نبود

رمضانی درباره علت عدم اعزام دانش‌آموزان با قطار، عنوان کرد: ما نامه مکتوب از شرکت راه آهن داریم که در زمان اعزام دانش‌آموزان به اردو مسیر ریلی در دست ترمیم بود و امکان تردد با قطار وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: در این اردو تمام تدابیر امنیتی رعایت شده بود، اما متاسفانه سهل‌انگاری راننده خودروی تویوتا منجر به حادثه شد.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی درباره تداوم اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور، عنوان کرد: اردوهای راهیان نور پس از امتحانات دانش‌آموزان برگزار می‌شود، اما با توجه به شرایط موجود زمان اعزام مجدد اعلام خواهد شد.

در خصوص حوادث اردوهای راهیان نور فرافکنی می‌شود

وی درباره حوادثی که همواره در اردوهای راهیان نور رخ می‌دهد، یادآور شد: متاسفانه برخی افراد در خصوص اردوهای راهیان نور و حوادث آن فرافکنی می‌کنند، زیرا برای مثال در اردوی اخیر تمام تدابیر رعایت شده بود اما متاسفانه برخی حوادث غیرقابل پیش بینی است و خارج از تدابیر اندیشیده شده رخ می‌دهد.

رمضانی گفت: با توجه به حساسیتی که نسبت به این اردوها در جامعه ایجاد شده تلاش خواهیم کرد در خصوص خودروهای اردوها، مربیان حاضر،‌تدابیر امنیتی و ... بازنگری کنیم تا اعتماد مردم نسبت به ارودها کاهش پیدا نکند.

اردو بخشی از آموزش است

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی با تاکید براینکه بخشی از آموزش دانش‌آموزان در فضای اردو صورت می‌گیرد، بیان کرد: سالانه تعداد زیادی اردوی درون شهری و برون شهری برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود که در تعداد بسیاری از این اردوها هیچ اتفاقی برای دانش‌آموزان رخ نمی‌دهد، اما در اردوهای برون شهری بخشی از حوادث غیرقابل پیش‌بینی است و این امر مربوط به ضعف عملکرد وزارت آموزش‌و‌پرورش نیست بنابراین نباید با زیر سوال بردن این وزارتخانه اعتماد مردم را خدشه‌دار کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 28 آذر 1396، کدخبر: 317076 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین