پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: به دنبال بارندگی‌های چند روز اخیر در استان ۱۷۵ سازه آبخیزداری درسطح هرمزگان آبگیری شد.

شعارسال: معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: به دنبال بارندگی‌های چند روز اخیر در استان ۱۷۵ سازه آبخیزداری درسطح هرمزگان آبگیری شد.

ابوالقاسم حسین‌پور اظهارداشت: در بارندگی‌های چند روز اخیر در مجموع ۳۲ میلیون مترمکعب بارش توسط ۱۷۵ سازه آبخیزداری هرمزگان استحصال شد.

وی با اشاره به اهمیت استحصال بارش‌ها در طرح‌های آبخیزداری بیان کرد: استان هرمزگان از جمله استان‌های درگیر با معضل کم‌آبی است که بیش از دو دهه است خشکسالی بر آن سایه افکنده و موجب کاهش چشمگیر سطح منابع آب‌های زیرزمینی شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود استحصال بارش‌ها از اهمیت بالایی در تقویت و تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی دشت و تقویت پوشش گیاهی عرصه‌های منابع طبیعی استان دارد.

حسین‌پور احیای پوشش گیاهی عرصه‌های منابع طبیعی، پایداری منابع آب کشاورزی، کمک به تامین آب شرب دام، پایداری اکوسیستم‌های طبیعی و بهبود و استمرار تولید و اشتغال را از دیگر دلایل و مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری عنوان کرد.

هفت هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری و بیش از ۱۱۰ هزار هکتار عملیات بیولوژیک و بیومکانیک با ظرفیت آبگیری ۴۰۰ میلیون مترمکعب در سال در سطح استان هرمزگان اجرا شده است.

خشکسالی و کم‌آبی در استان هرمزگان موجب خشک شدن ۳۶۵ حلقه چاه آب آشامیدنی، ۱۸ دهنه چشمه و قنات، ۱۰۰ حلقه چاه و کاهش آب ۱۳۵ حلقه چاه بین ۳۰ تا ۷۰ درصد شده است. از ۷۴ دشت موجود در استان هرمزگان، ۳۸ دشت ممنوعه بوده و مابقی دشت‌ها نیز شور است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 28 آذر 1396، کدخبر: 4177215، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین