پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان از اختصاص بیش از 13 درصد بودجه استان به موضوع آب در سال جاری خبر داد.

شعار سال: حسین پیشقدم صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که با موضوع تبیین ویژگی‌های لایحه بودجه 1397 برگزار شد، اظهار کرد: لایحه بودجه امسال نسبت به بودجه‌های گذشته تفاوت‌های بسیار خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه بودجه عمومی دولت بالغ بر 368 هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، گفت: بودجه نشان می‌دهد که در سال آینده ضریب اتکا به مالیات از 33 درصد به 35 درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان بیش از 27 درصد درآمد دولت از فروش نفت است، خاطرنشان کرد: در اعتبارات سال آینده برای استان خوشبختانه همانند سال قبل وضعیت اعتبارات استان شرایط خوبی دارد و استاندار گلستان نیز نسبت به موضوع بودجه سال آینده بسیار حساس و پیگیر هستند.
پیشقدم گفت: درآمدهای اعتبارات پیش‌بینی شده استان با بیشترین رشد در کشور با 20 درصد رشد داشته است که به دنبال آن هستیم این رشد 20 درصدی را کم کنیم تا مازاد درآمد را برای استان رقم بزنیم.
وی اضافه کرد: بالغ بر 555 میلیارد تومان درآمد استان دیده شده که در کل استان‌ها قرار شده بالغ بر 94 هزار میلیارد ریال تحقق ببخشند که عددی بسیار بزرگ برای استان‌ها است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان اضافه کرد: از نظر اعتبارات هزینه‌ای رشد خیلی خوبی را داشته‌ایم که شامل 27 دستگاه اجرایی که در استان حقوق و دستمزد و مزایا دریافت می‌کنند می‌شود که رشد 15.3 درصدی را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.
پیشقدم گفت: اعتبارات هزینه‌ای 325 میلیارد تومان تخمین زده شده تا بخشی از حقوق و مزایای دستگاه‌ها را تامین کنیم.
وی افزود: در حوزه اعتبارات تملک‌دارایی سرمایه‌ای سهم استان گلستان کاهش 37 درصدی نسبت به سال گذشته است که اعتبارات ما در مجموعه اعتبارات استان 605 میلیارد تومان در سال آینده درلایحهپیش‌بینی شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان تصریح کرد: از منظر ویژگی‌های لایحه سال آینده در تدوین بودجه اصلاحات ساختاری را داشتیم که کمتر توجه شده که بودجه‌ریزی سال آینده بر پایه مبتنی بر عملکرد است که 100 درصد دستگاه‌های اجرایی استانی بر اساس عملکرد بودجه دریافت خواهد کرد.
پیشقدم با اشاره به اینکه افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای در بودجه سال آینده یکی دیگر از ویژگی‌های این بودجه است، متذکر شد: یکی از موضوعات مهم لایحه بودجه آینده توجه به موضوع آب، محیط زیست، ساماندهی پسماندها و مقابله با آلودگی هوا وریزگردهادر کشور است که این موضوعات در استان گلستان هم شاخص و با اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده به حمل و نقل ریلی و حمل و نقل عمومی، بافت‌های فرسوده، اشتغال گسترده و تولید، مشارکت عمومی و خصوصی، گفت: موضوع کاهش هدفمندی یارانه‌ها بر اساس قانون باید اجرایی شود که در بودجه آینده به آن توجه شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان تصریح کرد: اعتبارات و اختیارات استان‌ها را در سال جاری بسیار زیاد شد و دستگاه‌هایی همچون بنیاد شهید، آموزش و پرورش به سقف هزینه‌ای استان اضافه شدند و سهم خود را از اعتبارات هزینه‌ای بودجه در سال 1396 که 4.3 درصد بود به 24.3 درصد رد سال آینده افزایش دادیم.
پیشقدم بیان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان‌ها به دنبال آن بودند که طرح‌های ملی را در استان مدیریت کند که این اتفاق در بودجه سال آینده دیده شده است.
وی افزود: در استان گلستان یک هزار و 60 پروژه داریم که 980 پروژه فعال در استان وجود دارد و در حال تزریق اعتبار هستند (605 میلیارد تومان) و با توجه به اولویت‌هایی که داریم این پروژه‌ها را مدیریت خواهیم کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان گفت: پروژه‌هایی که از سال‌های گذشته آغاز شده را متوقف نکردیم و موظف به تکمیل آن پروژه‌ها هستیم زیرا برای آن اعتبار تزریق می‌شود و پیشرفت فیزیکی آن انجام می‌شود اما برخی از پروژه‌ها دارای اولویت‌هایی هستند که باید با سرعت بیشتری تکمیل شوند.
پیشقدم با اشاره به پروژه‌های راه و شهرسازی و آب روستایی تاکید کرد: این پروژه‌ها از جمله پروژه‌هایی است که باید اعتبار ویژه و بسیار زیادی را برای آن ببینیم که این اتفاق افتاده است.
وی افزود: بالغ بر 13.7 درصد اعتبارات استان را به موضوع آب اختصاص دادیم و با توجه به محدودیت‌هایی که از نظر آب‌های زیرزمینی در استان وجود دارد باید به این موضوع توجه ویژه شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان با اشاره به اهمیت توجه به موضوع اشتغال، تصریح کرد: اشتغال عشایر و روستایی و اشتغال فراگیر از جمله موضوعاتی است که در استان گلستان در سال آینده به آن توجه می‌شود و موضوع آی‌تی، گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی، حمل و نقل عمومی و صنایع تبدیلی از مسائلی است که در سال آینده در استان به آن توجه خواهد شد.
پیشقدم بیان کرد: مجبور هستیم اجرای پروژه‌های حوزه حمل و نقل، صنعت و معدن، آب و فاضلاب، میراث فرهنگی، کشاورزی، سلامت، ورزش، انرژی، آموزش و هنری را به بخش‌های خصوصی واگذار کنیم تا در حوزه هزینه و درآمد با کمترین مشکل مواجه شویم.
وی با اشاره به منابع صندوق توسعه ملی و نگاه به این موضوع در بودجه سال آینده، افزود: در حوزه منابع مشارکت عمومی و خصوصی سهم دولت را 15 هزار میلیارد تومان، صندوق توسعه ملی 17 هزار میلیارد تومان و از محل تامین مالی خارجی نیز بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان، آورده بخش خصوصی 6 هزار و 100 میلیارد تومان دولت در بودجه دیده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان تصریح کرد: 341 هزار خانوار پشت درب‌های سازمان‌های مستمری‌بگیر هستند که سهم استان گلستان در این بین سهم خوبی نیست و وضعیت استان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 29آذر 96، کدمطلب:13960929000379، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
باید تو بودجه شرایط عمرانی رو بهبود بدن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین