پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۸۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
استاندار گلستان با تاکید بر نقش موثر راه و راه آهن در توسعه ،از شرایط کنونی این زیرساخت ها در استان اظهار نارضایتی کرد.

شعار سال: سیدمناف هاشمی روز یکشنبه در مراسم آغاز ساخت سیلوی شش هزار تنی بارگیری غلات ایستگاه راه آهن گرگان اظهار کرد: ناتمام ماندن احداث راه آهن گرگان - مشهد ، گرگان - گرمسار و احداث چندین اتوبان نیمه تمام ، بخشی از این کمبودها است که جبران این عقب ماندگی ها که ریشه ای تاریخی و بلند مدت دارد ،ضروری است .
وی بیان کرد: اگر بخواهیم برای تکمیل این طرح ها و دیگر پروژه های نیمه تمام فقط چشم انتظار بودجه های دولتی باشیم ، به نتیجه نخواهیم رسید.
استاندار گلستان افزود: یکی از راه های جبران کمبودهای بودجه ای و اعتباری ، استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
هاشمی ادامه داد: دولت نمی تواند با بودجه های کنونی همه طرح های نیمه تمام را به پایان برساند و جبران این کمبود وابسته به توان مدیران اجرایی استان در جذب سرمایه گذاران است.
وی بیان کرد: اگر هر اداره کل گلستان یک سرمایه گذار بزرگ با توان اجرای یک طرح اساسی را جذب کند، علاوه بر بهره برداری از همه طرح های نیمه تمام و استفاده از توان استان، فرصت های جدید اشتغال نیز برای جوانان جویای کار فراهم و این مشکل بزرگ برطرف خواهد شد.
هاشمی؛ همچنین بر ضرورت جذب حداکثری اعتبارات دولتی در استان تاکید کرد و گفت: 70 درصد اعتبارات بخش عمرانی در سطوح ملی توزیع می شود که ارتباط موثر مدیران استان با مسئولان کشوری در جذب هر چه بیشتر این اعتبارات موثر و ضروری است.
وی به سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای ارزیابی ظرفیت های اینچه برون به منظور تبدیل این منطقه اقتصادی به منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: در صورت نهایی شدن این طرح و اجرای آن، گلستان با جهش بزرگ اقتصادی مواجه و رونق زیادی در بخش های گوناگون آن رخ خواهد داد.
به گزارش ایرنا سیلوی غلات که امروز ساخت آن در محل ایستگاه راه آهن گرگان آغاز شد، ظرفیت بارگیری شش هزار تن در روز را دارد و پس از بهره برداری اشتغال 35 نفر بطور مستقیم و 200 نفر بطور غیرمستقیم را تامین خواهد کرد.
این سیلو قابلیت بارگیری و تخلیه از کامیون های سنگین و واگن های قطار را دارد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 869 هزار نفرجمعیت دارد. حوزه راه های این استان افزون بر پنج هزار کیلومتر است.
همچنین خط آهن کشوری تا مرکز این استان کشیده شده است اما مناطق شرق استان و در حوزه ارتباط با استان های سمنان و نیز خراسان شمالی و خراسان رضوی محروم از این امکان هستند.
خط آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان نیز از مرز اینجه برون وارد استان گلستان شده و به سمت گرگان ادامه می یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 14 آبان 96 ، کد مطلب: 82720157: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین