پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
استاندار گلستان گفت: توسعه خط ریلی در کنار توسعه اقتصادی به توسعه گردشگری استان گلستان کمک خواهد کرد.

شعار سال: سید مناف هاشمی ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیته حمل‌و‌نقل بین‌المللی راه‌آهن کشور در گرگان با اشاره به نقش توسعه خط ریلی در توسعه همه‌جانبه گلستان اظهار داشت: اتصال راه‌آهن اینچه‌برون به گرمسار و گرگان به مشهد، گلستان را متحول می‌کند و سبب تحولات زیادی در استان خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت خطوط ریلی، تصریح کرد: راه‌آهن و توسعه آن بهترین زیرساخت برای رونق اقتصادی استانی با ظرفیت‌های گلستان است که استان را به جنوب و شرق کشور متصل می‌کند.

استاندار خاطرنشان کرد: توسعه راه‌آهن نه تنها در توسعه اقتصادی که در توسعه گردشگری نیز نقش بسزایی دارد و استانی همچون گلستان را که دارای ظرفیت‌های گردشگری فراوان همچون آبشارها، ارتفاعات و بنادر است را به مردم، گردشگران و کشورهای اطراف بهتر معرفی می‌کند.

هاشمی اظهار داشت : راه‌آهن جمهوری اسلامی آنچه برای تسریع در عملیات اجرایی راه آهن اینچه برون به گرمسار است را اعلام کند تا در ظرفیت استان همکاری‌های لازم در خصوص محیط زیست، امور اراضی و منابع طبیعی صورت گیرد.

استاندار گلستانراه آهن گرگان به مشهد را یکی از مطالبه‌های سالیان‌دراز مردم استان دانست و افزود: در جلسه معارفه من در هیئت دولت و رئیس جمهوری این مطالبه را دوباره یادآوری کردند و بر لزوم اجرای آن تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه کشور قزاقستان به شدت نسبت به افزایش مناسبات و مراودات تجاری علاقه‌مند است، تصریح کرد: متاسفانه در زمینه‌های ترانزیتی تجار ما مشکلاتی را با کشور ترکمنستان دارند که امیدواریم این مسائل هرچه زودتر مرتفع شود تا بتوانید به اهداف تجارت با آسیای میانه دست پیدا کنیم.

معاون راه‌آهن کشور و رئیس کمیته حمل و نقل بین‌المللی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این کمیته هر ماه در یکی از استان‌های مرزی به بررسی مسائل و مشکلات این حوزه می‌پردازد، خاطرنشان کرد: سابقه خطوط ریلی در استان گلستان به 90 سال قبل بازمی‌گردد و اتصال راه‌آهن کشور از طریق گلستان به ترکمنستان و قزاقستان با سرمایه‌گذاری مشترک سه کشور این استان را بیش از پیش، مطرح کرد.

حسین عاشوریی تاکید کرد: هدف اصلی این خط ریلی کوتاه تر کردن مسیر ایران به قزاقستان بوده است و صادرات ایران به آسیای میانه افزایش یابد و صادرات قزاقستان به ایران بهبود یابد و همچنین محصولات آنها سریع‌تر به خلیج فارس و آب‌های آزاد برسد.

وی با اشاره به پروژه برقی کردن راه‌آهن اینچه‌برون به گرمسار، گفت: این پروژه از طریق فاینانس و با قرارداد یک میلیارد دلاری از سوی طرف روسی اجرایی خواهد شد و اگر تفاهم‌نامه مشترک امضا شود، ظرف مدت چهار تا پنج ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

عاشوری با بیان اینکه اینچه‌برون یکی از 19 ایستگاه مرزی و بین‌المللی راه آهن است، خاطر نشان کرد: افق دو ساله ایستگاه اینچه برون، افقی مطلوب خواهد بود و ما امیدواریم شاهد افزایش مراودات تجاری با آسیای میانه و روسیه از طریق این ایستگاه باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 4 آبان 96، کد مطلب: 1556773:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین