پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
مدیرکل اسبق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: مکان‌های بسیار عالی و متنوعی در کشور برای گردشگری وجود دارد و به‌نوعی بهشت گردشگران، ایران اسلامی است و هر چیزی که بخواهیم در کشور موجود است.

شعار سال: محمدحسین فرمهینی فراهانی اظهار کرد:‌ کمبود هتل و عدم زیرساخت‌های صنعت گردشگری مناسب یکی از مشکلات گردشگری کشور است و این مشکل از ابتدا در کشور دیده‌شده و همچنان وجود دارد.

وی افزود:‌ طی سال‌های گذشته تمامی دولت‌ها در کشورهای مختلف سعی بر این داشته که به زیرساخت‌های صنعت گردشگری توجه کنند، اما متأسفانه این مهم در ایران کمتر مورد توجه قرارگرفته و شاید مهم‌ترین مسئله و بزرگ‌ترین مشکلات گردشگری کشور، کمبود هتل و نبود وسیله نقلیه گردشگری باشد که در حال حاضر با آن مواجه هستیم.

مدیرکل اسبق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد:‌ شاید در صورت برطرف شدن این زیرساخت‌ها، دیگر شاهد مشکلات گردشگری در کشور نباشیم.

فرمهینی‌فراهانی ادامه داد: مزیت‌های گردشگری بسیاری در کشور وجود دارد که می‌توان به ارزان بودن، متنوع و چهارفصل بودن صنایع گردشگری اشاره کرد؛ اما نبود زیرساخت‌های لازم این مزیت‌ها را نیز از چشم دیگران پنهان کرده است.

وی تصریح کرد:‌ توجه دولت و اختصاص اعتبار خاص به بخش گردشگری،‌ تأثیر بسیاری بر صنعت گردشگری کشور دارد و مسئولان گردشگری نیز باید با اعتقاد راسخ مسائل مربوط به این صنعت را دنبال کنند.

مدیرکل اسبق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد: طبق آماری به‌دست‌آمده، با ورود هر گردشگر به کشور 2.5 شغل ایجاد می‌شود و این امر بر اشتغال‌زایی کشور نیز تأثیرگذار است.

فرمهینی‌فراهانی خاطرنشان کرد:‌ اگر بتوانیم صنعت گردشگری کشور را همچون کشورهای توسعه‌یافته در این بخش، رونق دهیم با توجه به زیرساخت‌های موجود، مطمئناً به نتیجه مطلوبی در راستای اشتغال‌زایی دست خواهیم یافت.

وی افزود:‌ مکان‌های بسیار عالی و متنوعی در کشور برای گردشگری وجود دارد و به‌نوعی بهشت گردشگران، ایران اسلامی است و هر چیزی که بخواهیم در کشور موجود است.

این کارشناس مسائل گردشگری اظهار کرد:‌ کشور ایران هنوز صنعت گردشگر را نپذیرفته و باید بپذیرد که توریسم می‌تواند به‌عنوان یک صنعت اشتغال‌زا برای کشور ایجاد ثروت کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 11 آذر 96، کد مطلب: ۱۳۹۶۰۹۰۹۰۰۱۳۲۷، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین