پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تولید ثروت و رونق اقتصادی از طریق ظرفیت‌های گردشگری نیازمند نگاه مثبت سرمایه‌گذاران است.
شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تولید ثروت و رونق اقتصادی از طریق ظرفیت‌های گردشگری نیازمند نگاه مثبت سرمایه‌گذاران است.

کریم حاجی‌زاده، صبح امروز در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در حوزه "خدمات" قرار گرفته است، اظهار داشت: در سراسر جهان سرمایه‌گذاری در بحث خدمات از ارزش و اولویت ویژه‌ای برخوردار بوده و کشورهایی که از لحاظ گردشگرپذیری حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، از لحاظ زیرساخت‌های گردشگری پیشگام هستند.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در بخش صنعت گردشگری، افزود: طبق آخرین آمار بانک‌های جهانی، ظرفیت تولید ثروت در بخش خدمات 6 برابر کشاورزی و 2/5 برابر صنعت بوده و این موضوع قابلیت بسیار گسترده بخش خدمات نسبت به سایر حوزه‌ها را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل به قابلیت بالای کشاورزی استان نیز اشاره کرد و گفت: کشاورزی تا زمانی که صنعتی نشده باشد، در تولید ثروت و سرمایه ناموفق عمل خواهد کرد و برای اینکه از این حوزه به عنوان یک صنعت قابل اتکا یاد کنیم؛ نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم و تجهیز ادوات و روش‌های سنتی کشاورزی هستیم.

حاجی‌زاده به مزیت‌های طبیعی و تاریخی موجود در حوزه خدمات استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: سرمایه و کالای قابل عرضه در صنعت گردشگری، طبیعت و تاریخ منطقه بوده و در قیاس با سایر بخش‌های اقتصادی با هزینه و سرمایه گذاری کم می‌توان به دستاوردها و منافع مناسب اقتصادی دست یافت.

وی سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان اردبیل را یک فرصت مغتنم برای بخش خصوصی دانست و افزود: دشت مغان از مزیت بسیار بالایی در بخش گردشگری برخوردار بوده و می‌توان از پتانسیل‌های عالی این منطقه برای رونق اقتصادی سود جست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بر اولویت قرار گرفتن تکمیل راه خلخال به ماسوله برای رونق خدمات گردشگری تأکید کرد و یادآور شد: زیرساخت‌های ارتباطی در افزایش حضور مسافران بسیار تأثیرگذار بوده و با اتمام هر چه سریعتر این مسیر ارتباطی شاهد افزایش گردشگران از جنوب استان خواهیم بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24 آبان 1396، کدخبر: 13960824000558، www.ardabil.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین