پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از واگذاری خانه‌ها و حمام‌های تاریخی در قالب صندوق حفظ و احیای بافت تاریخی به بخش خصوصی خبر داد.

شعارسال: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از واگذاری خانه‌ها و حمام‌های تاریخی در قالب صندوق حفظ و احیای بافت تاریخی به بخش خصوصی خبر داد.

کریم حاجی‌زاده ، به تشکیل صندوق حفظ و احیای بناها و آثار تاریخی اشاره و اظهار کرد: ما چند سالی است که در یک مدل جدید سعی داریم خانه‌ها و ابنیه‌های تاریخی را از طریق انتشار آگهی به بخش خصوصی واگذار کنیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند از این آثار ارزشمند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو خانه تاریخی در اردبیل شامل خانه صادقی و خادم‌باشی از طریق فراخوان به بخش خصوصی واگذار شد، ادامه داد: حمام پیرزرگر و حمام جمعه مسجد نیز در مرحله واگذاری به بخش خصوصی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از واگذاری حمام نصر خلخال و خانه شریعت اردبیل به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و گفت: بیش از 11 خانه و بنای تاریخی در استان اردبیل در مرحله انتشار آگهی و واگذاری به بخش خصوصی است که امیدواریم با استقبال سرمایه‌گذاران زمینه مرمت این آثار و بهره‌برداری مطلوب از آنها فراهم آید.

حاجی‌زاده افزود: ما از استاندار جدید اردبیل با توجه به انتقال مطالبات و خواسته‌هایمان انتظار داریم در گام اول و در محورهای توسعه استان به بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان کارآمدترین بخش تولید و اشتغال استان توجه ویژه داشته باشد که قطعا با تکیه بر توانمندی‌های این بخش می‌توانیم به تولید ثروت در استان و همچنین اشتغال مولد امیدوار باشیم.

وی صنعت گردشگری را پردرآمد و سودآورتر از بخش کشاورزی و صنعت توصیف و خاطرنشان، کرد: منطقی است که ما با توجه به شاخصه‌های اقتصاد گردشگری از لحاظ تنوع، سلامت و صیانت از محیط زیست درآمدزایی و تنوع و تکثر در این بخش بتوانیم بیشترین امیدواری را در بحث اشتغال در این این حوزه شاهد باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به قابلیت‌های بی‌نظیر تمام شهرستان‌های استان اردبیل در بخش گردشگری تصریح کرد: بدون تردید سرنوشت استان در گرو توسعه بخش گردشگری قابل تغییر و تحول خواهد بود به طوری که در چند سال اخیر مشگین‌شهر به مدار گردشگری استان تغییر جهت داده و به گفته خود اهلی و کسبه و بازار به نسبت چند سال قبل فروششان سه برابر افزایش یافته است.

حاجی‌زاده اقتصاد گردشگری را توام با خلاقیت و نوآوری خواند و گفت: فرصت بی‌نظیری فراهم آمده تا با حمایت استاندار جدید اردبیل شرایط ناپایدار قبلی در این صنعت را تغییر دهیم تا با تکیه بر صنعت پاک، پردرآمد، دوستدار طبیعت و محیط زیست، اشتغالزا همراه با افزایش توان مالی و اقتصادی مردم بتواند چهره استان اردبیل را متحول کنند.

وی افزود: امیدواریم همچون سال‌های گذشته در فعال کردن صنعت گردشگری ورود پیدا کنیم و بیش از آنکه شعار دهیم در عمل از قابلیت و توانمندی این بخش در تحرک و توسعه اقتصاد استان موفق عمل کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 7 آذر 1396، کدخبر: 96090703193، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین