پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۷۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برخورد با ساخت و ساز غیر منطبق با بافت تاریخی روستاهای استان خبر داد.

شعار سال: قادر تقی زاده با اعلام این خبر افزود: جلسات متعددی در خصوص وضعیت بافت سنتی روستاها با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل شده و برخی مصادیق ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گفت: اخیرا وضعیت روستای نمونه گردشگری کزج در کمیته روستاهای هدف گردشگری بررسی شد و عدم انطباق برخی ساخت و سازها با بافت سنتی روستا محرز شده است.

وی گفت: بافت سنتی روستاها منطبق بر طرح هادی است و هر کجا ساخت و سازی مغایر و غیر منطبق با بافت سنتی باشد، نیازمند برخورد جدی است.

تقی زاده خاطرنشان کرد: مقرر شده دهیاری‌ها از ساخت و سازهای خارج از بافت سنتی شکایت کرده و در کمیسیون ماده 99 مسکن روستایی نسبت به بررسی و حتی تخریب ساخت و ساز غیر مجاز اقدام شود.

وی یادآور شد: در عین حال مقرر شده در روستای کزج بنیاد مسکن استان نیز با ارائه تسهیلات در خصوص بهبود ساخت و ساز منطبق با بافت سنتی روستاییان را حمایت کند.

معاون گردشگری استان افزود: علاوه بر این فرمانداری خلخال بازنگری طرح هادی روستای کزج را ظرفت مدت سه ماه متقبل شده است.

به گفته تقی زاده به منظور ممانعت از ساخت و سازهای غیر منطبق با بافت سنتی کارگاه آموزشی با حضور دهیاران، بخشداران، نمایندگان جوامع بومی محلی و کارشناسان مرتبط با حوزه روستایی تشکیل می شود.

وی بیان کرد: در این کارگاه آیین نامه‌ها و مقررات مورد بررسی قرار گرفته و اطلاع رسانی گسترده به گروه‌های ذکر شده انجام خواهد شد.

تقی زاده گفت: در صورتی که ساخت و ساز غیر مجاز و غیر منطبق با بافت سنتی و تاریخی روستا باشد، قطعا برخورد خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 9 آبان 96، کد مطلب: 96080905471 ، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین