پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تدوین طرح جامع روستای هدف گردشگری کزج با هدف الگوسازی بوم گردی در این استان خبر داد.

شعار سالمدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تدوین طرح جامع روستای هدف گردشگری کزج با هدف الگوسازی بوم گردی در این استان خبر داد.

 کریم حاجی زاده صبح امروز در جلسه هماهنگی طرح های جامع روستایی با اعلام این خبر افزود: در پی بازدید ازروستای هدف گردشگری"کزج" به همراه استاندار اردبیل مقرر شد طرح جامع توسعه گردشگری آن تدوین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: اعتبار این طرح از محل اعتبارات استانی تامین شده و میراث فرهنگی استان نسبت به انتخاب مشاور اقدام می کند تا در نهایت مجموعه اقدامات عمرانی و توسعه‌ای روستا به صورت یکپارچه و با رویکرد گردشگری تعریف شود.

وی اضافه کرد: روستای کزج یکی از نمونه‌های شاخص معماری تختان بندی در جنوب استان است که در واقع مشابه معماری ماسوله در گیلان و حتی با قدمتی بیش از آن است.

حاجی زاده یادآور شد: این روستا یکی از نمونه‌های شاخص مکان یابی حرفه‌ای در ایجاد روستا محسوب می شود که در مکانی که شیب‌های تند و خاک با کیفیت پایین بوده ساخت فضای کالبدی توسط گذشتگان تعریف شده تا از سایر اراضی با کیفیت بالا برای تولیدات کشاورزی استفاده شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در واقع می توان کزج را به عنوان یکی از روستاهای شاخص ارتباط مطلوب انسان و طبیعت تعریف کرد و به همین دلیل ضروری است هر گونه عملیات توسعه اعم از کشاورزی و دامداری و یا عمرانی و ساخت و ساز روستایی با رویکرد گردشگری تعریف شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 12 آذر 96، کدمطلب:96091206296، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین