پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل به ضرورت توزیع جغرافیایی و فصلی گردشگری در این استان تأکید کرد.

شعارسال: کریم حاجی‌زاده شامگاه پنج‌شنبه در آیین افتتاح واحد پذیرایی و اقامتی در اردبیل تصریح کرد: به استناد آمارهای جهانی اقتصاد گردشگری پیشرو است و تولید ثروت آن شش برابر کشاورزی و ۲.۵ برابر صنعت است.

وی افزود: در چنین وضعیتی استان اردبیل به یکی از مقاصد سفرهای تابستانی کشور تبدیل شده و ما شاهد شیب رشد ۱۰ الی ۱۲ درصدی مسافران این استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تأکید کرد: از سویی به دلیل تغییرات اقلیم در ۳۰ سال آینده شاهد بروز و ظهور خشکسالی در آسیای غربی خواهیم بود که می‌تواند مقاصد گردشگری را تغییر دهد.

به گفته حاجی‌زاده با توجه به اینکه استان اردبیل کمترین آسیب را از خشکسالی سال‌های آتی خواهد داد، در آینده این استان به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل خواهد شد.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه علاوه بر افزایش سفرها، مسافران با سلایق مختلف نیز به اردبیل سفر خواهند کرد، ضروری است زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی متناسب با استانداردها آماده‌سازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان متذکر شد: استان اردبیل از مراکز اقامتی متعدد برخوردار است اما بیش از ۹۰ درصد فاقد استانداردهای لازم هستند و ضروری است نسبت به توسعه زیرساخت‌های استاندارد اقدام شود.

حاجی‌زاده به ضرورت توزیع جغرافیایی و فصلی گردشگری اردبیل تأکید و اضافه کرد: از شمال تا جنوب استان ۶۰۰ کیلومتر و از شرق به غرب آن ۷۰ کیلومتر مسافت داریم که فرصتی برای توزیع گردشگری در جغرافیای استان است.

وی به ضرورت مشارکت بخش خصوصی در تحقق این مهم تأکید کرد و افزود: در چهار سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در استان محقق شده و تنها در سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تأکید به روند رو به رشد سرمایه‌گذاری در اردبیل متذکر شد: انتظار می‌رود بخش خصوصی یاریگر توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21مهر1396، کدخبر: 4112236: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین