پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا به دنبال اختلاف و دو دستگی در صفوف کشورهای اسلامی است، گفت: سیاست اصولی ایران تلاش برای حفظ وحدت مسلمانان و ارتقاء دوستی است.

شعارسال : محمود واعظی روز پنجشنبه در اجلاس پایانی سال همبستگی اسلامی که با حضور الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان و مقامات و شخصیت های عالی رتبه از کشورهای اسلامی و نمایندگان دیگر ادیان در مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف باکو برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه امروز برای همه روشن شده که آمریکا در پی ایجاد اختلاف و دو دستگی در صفوف کشورهای اسلامی است و هدفی جز تامین منافع نامشروع رژیم صهیونیستی ندارد، گفت: وحدت و اتحاد مسلمانان شفابخش ترین دارو و ضروری ترین نسخه بهبود دردها و آلام مسلمین است و تفرقه و جدائی همواره بیشترین آسیب ها را بر پیکره امت بزرگ اسلامی وارد نموده است، از اینرو جمهوری اسلامی ایران در ادامه سیاست اصولی خود از هیچ کوششی در جهت حفظ وحدت میان مسلمانان و ارتقاء دوستی و اخوت اسلامی فروگذار نخواهد کرد.

متن کامل سخنان واعظی در اجلاس پایانی سال همبستگی اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«واعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا واذکروا نعمت الله علیکم اذ کنتم اعداء فالف بین قلوبکم فاصبحتم بنعمته اخوانا»

جناب آقای الهام علی‌اف، ریاست محترم جمهوری آذربایجان،

عالیجنابان،

خانم ها و آقایان،

سلام گرم و صمیمانه خود را حضور تمامی میهمانان و شرکت کنندگان در اجلاس پایانی سال همبستگی اسلامی ابلاغ و از برگزار کنندگان این اجلاس مهم و میهمان نوازی برادرانم در کشور دوست و برادر آذربایجان تشکر می نمایم.

جمهوری اسلامی ایران با آغوش باز از ابتکار رئیس محترم جمهوری آذربایجان که سال میلادی 2017 را به عنوان سال همبستگی اسلامی اعلام داشتند حمایت نموده و میزبانی یکی از اجلاسهای بین المللی آن در مرداد ماه سال جاری در تهران را به عهده داشته است. حضور گسترده ورزشکاران کشورمان در برنامه های ورزشی سال همبستگی اسلامی در باکو، یکی دیگر از نشانه های حمایت ما از این اقدام مناسب بوده است.

اسلام دین محبت، رحمت، مهربانی و انسان دوستی است. پیام دین مبین اسلام، پیام رحمت و مودت به همه انسان هاست و خداوند پیامبر اسلام را رحمه للعالمین یعنی رحمت برای همه جهانیان معرفی می کند. از طرفی، آیات نورانی قرآن مجید و آموزه های کریمانه پیامبر رحمت (ص) و توصیه های گرانمایه ائمه هدی (ع) همگی بر حفظ وحدت میان مسلمین و پرهیز از تفرقه و تشتت، تأکید دارند.

ما کشورهای اسلامی وظیفه سنگینی در تحقق این واجب دینی بر عهده داریم.  جای تأسف است که در شرایط سیاسی امروز دنیا، شاهد آن هستیم که  وحدت میان مسلمانان با موانع جدی روبروست. بخش عمده ای از این موانع معلول نیات بدخواهانه دشمنانی است که وحدت مسلمانان را خلاف منافع سیاسی خود می دانند و بخشی دیگر به اختلافات و چند دستگی در میان امت اسلامی مربوط می شود.

ما اعتقاد داریم که اگر مسلمین ید واحده وهمدل و همراه باشند قدرت های جهانی هرگز جسارت تعرض به قبله اول مسلمین را به خود نمی دهند. اگر کشورهای اسلامی در سطوح دولتی و مردمی به سمت وحدت و اخوت پیش بروند شاهد این همه ظلم و تعرض به سرزمین های اسلامی و آواره ساختن مسلمانان در جهان نخواهیم بود. اگر مسلمانان آموزه های حقیقی دین را به جهانیان بشناسانند هرگز گروه های تروریستی در قالب داعش و تکفیری مجال این را نخواهند داشت که خود را منادی اصول دین اسلام معرفی نموده و جوانان را به انحراف بکشانند. این گروه ها نه تنها اعتقادی به اسلام ندارند بلکه ساخته دست دشمنان امت اسلامی و صهیونیست ها و برخی قدرت ها هستند. عملکرد و رفتار این گروه‌ها موجب اختلاف، درگیری، ویرانی و مخدوش نمودن چهره دین مبین اسلام شده است.

اکنون باید برای همه روشن شده باشد که آمریکا در پی ایجاد اختلاف و دو دستگی در صفوف کشورهای اسلامی است و هدفی جز تامین منافع نا مشروع رژیم صهیونیستی ندارد. تصمیم ترامپ در شناسایی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت ایالات متحده به آن شهر و وتوی آمریکا در جلسه اخیر شورای امنیت، نمونه های روشنی از سیاست های ضد اسلامی و ضد فلسطینی آمریکا است. خوشبختانه اجلاس هفته گذشته فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول شاهد مواضع صریح و قاطع کشورهای اسلامی در محکومیت تصمیم آمریکا و حمایت محکم از آرمان فلسطین بود که نوید بخش آینده ای روشن برای مردم مظلوم فلسطین است.

آمریکا و صهیونیست ها تلاش دارند موضوع فلسطین به عنوان موضوع اول جهان اسلام مطرح نباشد. طرح موضوعات انحرافی و اختلافی در میان کشورهای اسلامی دقیقا به هدف به حاشیه کشاندن و فراموش نمودن موضوع فلسطین است. ما به هیچ وجه نباید اجازه دهیم این ترفند دشمنان اسلام به نتیجه برسد. لذا همه ما موظفیم فلسطین و دفاع از فلسطینیان را تا رسیدن به حقوق مشروع خود یعنی تشکیل دولت مستقل در تمامی سرزمین فلسطین به پایتختی قدس شریف در سرلوحه کار خود قرار دهیم.

اتحاد مسلمانان امروز شفابخش ترین دارو و ضروری ترین نسخه بهبود دردها و آلام مسلمین است و تفرقه و جدائی همواره بیشترین آسیب ها را بر پیکره امت بزرگ اسلامی وارد نموده است. اگر کشورهای اسلامی متحد باشند و بجای تخریب یکدیگر هم افزایی داشته باشند، نیازی به توسل به قدرتهای معاند با اسلام نیست.

جمهوری اسلامی ایران در ادامه سیاست اصولی خود از هیچ کوششی در جهت حفظ وحدت میان مسلمانان و ارتقاء دوستی و اخوت اسلامی فروگذار نخواهد کرد. امت اسلامی دارای ظرفیت های فراوان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است که در سایه این وحدت می توان از آنها در جهت رفاه و آسایش امت اسلامی بهره برداری کرد.

نشست پایانی سال همبستگی اسلامی فرصت مغتنمی خواهد بود تا عزیزانی که دغدغه وحدت مسلمین را در سر دارند  به  آسیب شناسی این موانع پرداخته و راهکارهای نوینی را در مسیر  تقویت هر چه بیشتر وحدت و همکاری میان کشورهای اسلامی ارائه نمایند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار:30 آذر 1396 ، کدخبر:  4179047 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین