پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۳۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
خبرگزاری رویترز گزارش داد: کاخ سفید در واکنشی روشن تر از قبل، نسبت به حمله ترکیه به خاک سوریه، ترجیحا خواستار خروج آنکارا از این کشور است.

شعارسال:حمله ترکیه به عفرین که هدف از آن مقابله با عناصر تروریستی اعلام شده، هنوز با انتقاد علنی مقامات دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روبرو نشده است.

رویترز روز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت؛ 'تام بوزرت' (Tom Bossert) مشاور امنیت داخلی کاخ سفید گفته است: ترجیح می دهیم ترکیه اکنون خود را از درگیری در شهر 'عفرین' سوریه خارج کند.

رویترز با اعلام این که این خبر در حال تکمیل است، به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' نیز در گزارشی عنوان کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز خواستار توقف عملیات ترکیه در داخل خاک سوریه شد.

به گزارش ایرنا، عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از روز شنبه 20 ژانویه برابر با 30 دی ماه آغاز شده است.

دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های 'پ.ک.ک' (حزب کارگران کردستان)، 'ک.ج.ک' (حزب چاره یابی دمکراتیک کردستان)، 'پ.ی.د' (حزب اتحاد دمکراتیک سوریه)، 'ی.پ.گ' (یگان‌های مدافع خلق شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک) و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه اعلام کرده است.

دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.

اقدام ترکیه واکنش مقامات آمریکایی را به دنبال داشت؛ بطوری که 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا سوم بهمن ماه و درجریان سفر منطقه ای خود به جنوب آسیا، نسبت به این موضوع ابراز نگرانی شدید کرد.

تارنمای خبری آمریکایی 'واشنگتن اگزمینر' که این خبر را تحت پوشش قرار داد، در توضیح این مطلب نوشته بود: وزیر دفاع آمریکا از بیان این که آیا کشورش اعتراضی به این حمله داشته یا نه، خودداری ورزید و بسیار مراقب بود تا بطور علنی ترکیه را در این زمینه مورد انتقاد قرار ندهد.

'رکس تیلرسون' وزیرخارجه آمریکا نیز روز دوشنبه گذشته برابر با دوم بهمن ماه طی کنفرانس خبری در لندن گفت با این که آمریکا نگران اقدامات ترکیه در شمال سوریه است، اما بطور کامل متوجه حق مشروع ترکیه در دفاع از شهروندان خود در قبال عناصر تروریستی که ممکن است حملاتی را علیه شهروندان ترکیه و خاک ترکیه از سوریه صورت دهند، هست.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار5 بهمن96،کدخبر: 82807862، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین