پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۱۰۸۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که دانشجویان برخی دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند مربوط به انتخاب واحد و اعلام نشدن نمرات ترم قبل آنهاست که این موضوع ...

شعارسال: بعد از سپری شدن امتحانات و استراحت کوتاه دانشجویان حال نوبت انتخاب واحد برای ترم جدید است و بیشترین دغدغه دانشجویان دانشگاه‌ها بلاتکلیفی در اعلام نشدن نمرات ترم قبل و مشکلات درانتخاب واحد است.


یکی از مشکلات بسیار مهم در زمینه انتخاب واحد، محدود بودن دانشجویان در زمینه انتخاب دروس مربوطه با استادان مقبول و مورد علاقه خود است. متأسفانه در بیشتر موارد، برای دروس اصلی و تخصصی تنها یک کلاس به همراه یک استاد ارائه می‌شود و دست دانشجویان برای انتخاب استاد مقبول خود عملا بسته است که این مشکل ریشه در مسائلی همچون کمبود استاد متخصص در تمام دروس موجود در کارشناسی و ... دارد.

تعدادی از استاد‌ها نمرات را اعلام نکرده اند
علیرضا شاه پسند، عضو کمیته آموزشی شورای صنفی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه  با اشاره به مشکلات انتخاب واحد این دانشگاه گفت: مشکلات آموزشی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) همواره مانعی برای پیشرفت سطح آموزشی دانشجویان و خود دانشگاه بوده است. یکی از عمده‌ترین مشکلات مربوط به انتخاب واحد دانشجویان است.

عضو کمیته آموزشی شورای صنفی دانشگاه بین المللی امام خمینی با اشاره به چند مورد از مشکلات که ترم‌های قبل و مخصوصا ترم نیم سال اول سال تحصیلی ۹۶_۹۷ مشاهده شده، بیان کرد: در بعضی از گروه‌ها مشاهده شده است که تعدادی از استادان، نمره‌های دانشجویان را در زمان مقرر و قبل از زمان انتخاب واحد، در سایت قرار نداده اند. چنین امری هم در تضّاد با آیین نامه آموزشی است و هم موانعی برای انتخاب واحد دانشجویان ایجاد می‌کند.

علیرضا شاه پسند ادامه داد: از جمله این موانع، آن است که دانشجو اطلاع ندارد که آیا در دروسی که نمره‌های آن اعلام نشده، نمره قبولی کسب کرده است یا خیر. اگر کسب نکرده باشد، به منظور انتخاب آن درس برای ترم جدید اقدام کند. یا برای مثال درس‌هایی که نمره‌های آن‌ها قبل از موعد انتخاب واحد اعلام نشده اند، پیش نیاز درس‌هایی هستند که دانشجو باید برای ترم جدید آن‌ها را انتخاب کند. در چنین مواردی دانشجو در حین انتخاب واحد با مشکل روبرو می‌شود.

وی افزود: برای انتخاب واحد ترم نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۶_۹۷ در یکی از گروه‌ها مشاهده کردیم که دانشجویان برای انتخاب یکی از درس‌های تخصیصی ۴ واحدی خود در حین انتخاب واحد، با خطایی مواجه شدند که نتوانستند آن درس را طبق چارت درسی انتخاب کنند. آن خطا این بود که برای انتخاب چنین درسی باید دانشجویان بیش از ۱۰۰ واحد دروس اصلی و تخصصی گذرانده باشند. چنین چیزی برای دانشجویان آن گروه که پنج ترم را گذرانده بودند، غیر ممکن بود. زیرا در هر ترم تنها ۱۸ واحد دروس اصلی و تخصصی ارائه می‌شود؛ حال چگونه می‌شود که پس از ۵ ترم، یک دانشجو ۱۰۰ واحد دروس اصلی و تخصصی بتواند بگذراند?! وجود چنین مواردی تنها نشان دهنده‌ی ضعف مدیر گروه مربوطه است که نسبت به از میان بردن اینگونه خطا‌ها در جریان انتخاب واحد، اقدامی نکرده است.
 
این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: اعضای کمیته‌ی آموزشی شورای صنفی با برگزاری جلسه‌های متعدد با مدیران گروه‌های درسی، معاونان دانشکده‌ها و در نهایت معاون آموزشی دانشگاه، این مشکلات را با کمک خداوند متعال برطرف کنیم و سطح آموزشی انشکده‌ها را بهبود بخشیم.

سرعت اینترنت سایت آموزشی پایین است
یکی از دانشجویان دانشگاه مازندران  با اشاره به مشکلات انتخاب واحد گفت: اشکالات سیستم آموزشی دانشگاه در طول این سال‌ها همواره معضلی بوده برای انتخاب واحد ومشکلاتی از قبیل: سرعت بسیار پایین سایت آموزشی، برخورد ناشایست با دانشجویان شبانه بصورت عدم اجازه انتخاب واحد تا زمان پرداخت مبلغ معین بعنوان شهریه، عدم ارائه پاسخ مناسب پیرامون مشکلات موجود از سوی مسئولین آموزش دانشکده‌های رشته‌های مربوطه و عدم پاسخگویی مناسب ازسوی مدیران گروه‌های آموزشی که همه‌ی این موارد ریشه در بی برنامگی، مسئولیت پذیری دارد.
 
اعلام نشدن نمرات ترم قبل و مشکلات انتخاب واحد دانشجویان را در بلاتکلیفی قرار داده است
 
فعال دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه آزاد شهرکرد با شاره به مشکلات انتخاب واحد گفت: رشته روانشناسی، رشته تازه تاسیس در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد است و در طی چند سال اخیر گرایش‌های ارشد و دکتری نیز به آن اضافه شده، موقعیت پیشرفت خوبی را برای دانشجویان علاقمند به این رشته فراهم کرده است. مشکل اصلیِ انتخاب واحد دانشجویان تغییر چارت اصلی این رشته بود، به طوری که ورودی‌های سال‌های ۹۳ و قبل از آن با ورودی‌های ۹۵ و ۹۶ چارت‌های درسی متفاوتی داشتند.
 
وی افزود:، اما دانشجویانی در انتخاب واحد دروس پیش نیازِ ترم‌های ۵ و ۶ دچار مشکل هستند، با مراجعه به دفترمدیر گروه رشته روانشناسی می‌توانند درخواست اضافه کردن بخش درس مورد نظر را داشته باشند.

این فعال دانشجوی مطرح کرد: قرار شده است در ترم‌های آینده این مشکلات حل شود و وجود این‌مشکلات در رشته‌ی نوپای روانشناسی، طبیعی بوده و شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این رشته خواهیم بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار14 بهمن 96، کد خبر:664409 ، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین