پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
مشکلات پروژه های عمرانی شهر و بخش مرزن آباد طی جلسه ای با حضور استاندار مازندران، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، مدیران کل گاز، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب شهری و روستایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار چالوس، امام جمعه، شهردار، اعضای شوراهای شهر و بخش مرزن آباد، جمعی از مدیران شهرستانی و معاون فرماندار کلاردشت(بخشدار سابق مرزن آباد)در محل سالن شهرداری مرزن آباد مورد بررسی قرار گرفت.

شعارسال: در این جلسه هریک از مسوولان استانی، منطقه ای و شهرستانی پیرامون پروژه های راه، گاز، آب، بهداشت و درمان و همچنین آب شهری و روستایی به بیان نقطه نظرات، راهکارها و پیشنهادات خود پرداختند. مشروح این جلسه در پی از نظرتان می گذرد:

*احداث مرکز درمان بستر در مکان دیگر/ 200 میلیون تومان برای آغاز پروژه آماده است

زندی، فرماندار چالوس:

یکی از مشکلات اساسی در مرزن آباد مربوط به بخش بهداشت و درمان و پروژه نیمه کاره مرکز درمان بستر آن است که متاسفانه در شروع کار خیلی در مکان یابی دقت نشد، اما از آنجا که زمین اهدایی بود متولیان مربوطه در آن زمان فرصت را غنیمت شمرده و پروژه را اجرایی کردند. آنهم در مکانی است که امکان استفاده کمتری از آن وجود دارد و دسترسی مردم بدان سخت است. در حالیکه مرزن آباد در مسیر جاده اصلی محور تهران- چالوس قرار دارد و بدین ترتیب مسافران زیادی نیز در این شهر به خدمات پزشکی و بهداشتی نیاز دارند. در همین رابطه با پیگیری های بعمل آمده و همکاری فرد خیر زمینی در نقطه دیگری از شهر برای این پروژه در نظر گرفته شده و انتظار می رود با توجه به بودجه موجود در اسرع وقت نسبت به عملیات احداث آن اقدام شود.

دکتر جان بابایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی:

احداث درمان بستر در مرزن آباد جزو مصوبات ریاست جمهوری در دولت قبل بوده که به دلیل عدم دقت در جانمایی این پروژه راکد ماند. احداث این بنا در زمینی آغاز شد که پیش بینی ساخت و ساز جلوی آن و سخت شدن دسترسی مردم و مسافرین بدان نشده بود. بدین ترتیب پس از احداث در حد سوله به حال خود رها شد.

ضمن اینکه به دلیل ورودی بودن مرزن آباد بیشترین خدمات اورژانسی در این شهر مورد نیاز است.در همین رابطه سال گذشته با خیرین اهدا کننده صحبت و به پیشنهادات آنها نیز فکر کردیم. مالکین این زمین که می خواستند در بیمارستان چالوس در بحث اسکن هسته ای و بخش شیمی درمانی سرمایه گذاری انجام دهند ، برایشان شرط گذاشتیم که به آنها اجازه سرمایه گذاری در بیمارستان را در صورتی که قطعه زمینی را به ما در مسیر اصلی جاده در مرزن آباد به ما بدهند که خوشبختانه این امر میسر شد. اگر چه متراژ زمین 800 متر است در حالیکه زمین قبلی 2 هزار مترمربع بود، اما این مقدار برای آنچه که مد نظر ماست کفایت می کند.

در این رابطه محل از ماده 180 نماینده محترم مجلس 400 تومان تومان در نظر گرفته شد که در حال حاضر حدود 200 تومان آن در حساب ما موجود است. در پروژه جدید بنا داریم طبقه پایین را برای خدمات اورژانس و طبقات بالا را برای خدمات بهداشتی درمانی و تختهایی که برای بستری های موقت لازم است و همچنین اسکان پزشک و پرستار اختصاص دهیم.

لازم بذکر است که به دلیل موقعیت خاص جغرافیای مرزن آباد، اورژانس جاده ای با خدمات بستری موقت و مرکز شبانه روزی از نیازهای ضروری است که در این طرح اجرایی خواهد شد. این طرح را به دلیل اهمیت دربرنامه های استانی خود برای وزارت بهداشت که 50 مورد ساخت اولویت دار ما در آن معرفی شده فرستادیم. البته این را هم متذکر می شوم در صورت احتمال نهایی نشدن زمین مذکور، اگر شهردار هر زمین دیگری در مسیر جاده به ما تحویل بدهد نیز بلافاصله وارد می شویم. در رابطه با بنای این پروژه، از نظر استاندارد 500 متر بنا در کف برای ما کافی است. ما برای هر 500 متر بنا باید یک و نیم برابر فضا داشته باشیم که در رابطه با این پروژه 750 متر برای کفایت می کند.

همچنین مرکز بهداشتی که فعلا داخل شهر فعالیت دارد را از محل توسعه و تعمیر خانه های بهداشت با حدود 100 میلیون تومان تعمیر و تعویض تجهیزات کردیم. در مجموع به محض تحویل زمین برای احداث مرکز درمان بستر بلافاصله جهت احداث وارد عمل خواهیم شد.

دکتر فلاح، استاندار مازندران:

محور کندوان یا جاده چالوس، جاده ای ملی بوده و تنها متعلق به مرزن آباد نیست. در چنین شهری قطعا بایستی نگاه ها ویژه تر و اقدامات لازم در آن جدی تر باشد. در همین راستا با توجه به مشکلات و عقب افتادگی های پروژه مذکور، هرچه سریعتراقدام شود. در این رابطه اگر نیاز به مجوز از استانداری است همکاری لازم در اسرع وقت صورت می پذیرد.

از آنجا که اقدامات اولیه جهت زمین صورت گرفته مسوولیت پیگیری آن را بر عهده فرماندار گذاشته و از دکتر جابانبایی و شهردار مرزن آباد می خواهیم با هماهنگی و همکاری لازم اقدامات بعدی را انجام دهند..

دکتر احمدی، نماینده مجلس:

مشکلات بحث بهداشت و درمان درمرزن آباد به دلیل موقعیت جغرافیایی و برخورداری از روستاهای پراکنده، جمعیت شهری و مسافران از دغدغه های مهمی است که بایستی هرچه سریعتر رفع گردد. در رابطه با زمین پروژه چنانچه تکلیف زمین مشخص و قطعی است سریعا عملیات احداث آغاز شود، در غیر اینصورت و اگر قرار به اما و اگرها باشد بهتر است در همان مکان فعلی عملیات احداث ادامه پیدا کند. خوشبختانه مالک زمین اعلام آمادگی کرده و امیدواریم این امر در سریع ترین زمان ممکن عملیاتی شود.

جعفر ردایی، شهردار مرزن آباد:

مالک زمین قبلی و جدید همگی یک گروه خانوادگی هستند. آنها قبلا با ما صحبت کردند و اعلام داشتند که در صورت توافق ما با مسوولان بهداشت و درمان آنها آمادگی لازم را برای تحویل زمین دارند. اگرچه زمین فعلی 2 هزار متر و زمین جدید 800 متر است ولی جای زمین جدید بهتر و به جاده اصلی نزدیک تر است. البته مذاکره ما با مالکین زمین در دی ماه صورت گرفته بودولی عملا در این چند ماه اتفاقی نیفتاد. ولی امیدواریم با مصوبات این جلسه سریعا اقدام شود.

حجت الاسلام علیخانی، امام جمعه مرزن آباد:

در رابطه با این پروژه ما تابع نظرات کارشناسی هستیم. اگرچه برای زمین فعلی پروژه با اصرار و نظر کارشناسان وقت تایید و تا مرحله سوله پیش رفت اما به دلیل این بی برنامگی و عدم دقت نیمه کاره باقی ماند. در حالیکه شهرداری می توانست با عقب نشینی و تعریض مسیر آن را بازگشایی کند. حتی شهرداری در نقطه ای دیگر 3 هزارمتر مربع پیشنهاد داده بودند که با مخالفت روبرو گردید. نگرانی من این است که در صورت جایجایی های احتمالی مدیران مجددا به خانه قبل باز نگردیم و انتقال پروژه به نقطه ای دیگر بطور صد درصد صورت گیرد.

محمد ردایی، رییس شورای شهر مرزن آباد:

مردم شهر و بخش مرزن آباد در رابطه به بهداشت و درمان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. کمبود دارو و کادر پزشکی و پرستاری و آمبولانس باید پیگیری شود. یک آمبولانس خصوصی وجود دارد که اگر بیمار در حال مرگ هم باشد تنها در قبال گرفتن کرایه او را منتقل می کند و این کار را برای مردم مشکل کرده است. شهردار محترم نیز جهت تسهیل در امور بیماران کرایه 3 سرویس آمبولانس را در نظر گرفته تا مردم در مواقع سخت دچار نگرانی و دغدغه جهت آمبولانس نباشند.

دکترجان بابایی : در خصوص آمبولانس این وعده را به مرزن آبادی ها می دهیم که به هنگام توزیع آمبولانس با کمک نماینده مجلس یک دستگاه را برای این شهر در نظر می گیریم.

*تا اول آذرماه مشعل گاز در شهر مرزن آباد روشن می شود

زندی، فرماندار چالوس:

یکی دیگر از مهمترین دغدغه های موجود در مرزن آباد مربوط به پروژه گازرسانی است که بسیار طولانی و فرسایشی شد. در سنوات گذشته هر بار قولهایی به مردم داده شد که عمدتا به دلیل کمبود اعتبار محقق نگردید. سال گذشته گفته بودیم دیگر مردم به فکر نفت نباشد چون مشعل گاز در زمان رسیدن فصل سرما در شهر روشن می شوداما امسال به هر طریقی شده بایستی قبل از شروع فصل سرما مردم از این نعمت برخوردار شوند. ضمن اینکه در مورد 16 روستای بیرون بشم در مسیر خط انتقال از سمت کلاردشت نیز گویا آگهی مناقصه داده شده و به زودی شاهد کلنگ زنی آن خواهیم بود.

ابراهیم زاده، مدیرعامل شرکت گاز مازندران:

از زمان ورود من به شرکت گاز مازندران چند بحث مهم در استان در دستور کار و اولویت قرار گرفت که یکی از آنها پروژه مرزن آباد است که شش ماه راکد مانده بود. با توجه به بحث ایستگاه، رودخانه، 150 متر لوله گذاری و دیگر موارد به جهت سرعت بخشی به کار، چهار پیمانکار همزمان گرفتیم که از شنبه عملا کار را آغاز خواهند کرد. در این مسیر یک قسمت رانشی هم وجود دارد که برایش پیمانکار و مشاور گرفتیم .در نهایت مسیری داریم که 21 کیلومتر آن خط تغذیه و 39 کیلومتر شبکه شهری است و اگر طبق برنامه شبانه روزی کار کنیم می توانیم هفته اول آذر گاز شهر را به بهره برداری برسانیم. در رابطه با ایستگاه نیز زمین آن طبق ماده 9 وزارت نفت خریداری و انتخاب پیمانکار صورت گرفته و هفته آینده نیز معرفی می شود. با این حساب از هفته آینده 5 پیکمانکار همزمان کارهای مربوط به گاز مرزن آباد را انجام می دهند.

در رابطه با لوله کشی منازل و واحدهای تجاری شهروندان در اسرع وقت اقدام کنند، چرا که نظام مهندسی هم باید تایید کند و شهروندان زمان را تا به هنگام روشن شدن مشعل از دست ندهند. در مورد 16 روستای بیرون بشم نیز آگهی مناقصه برگزار شده و تاریخ 11 مرداد پیمانکار پروژه انتخاب می شود به همین دلیل پیشنهاد ما این است که کلنگ این پروژه بعد از انتخاب پیمانکار و تا نیمه مرداد به زمین زده شود.

حجت الاسلام علیخانی، امام جمعه مرزن آباد:

در مرزن آباد چند مشکل اساسی داریم که گاز اورژانسی ترین آنهاست. ما حتی اگر همه مشکلات را نادیده بگیریم نمی توانیم از مشکل گاز به سادگی بگذریم. در رابطه با راه و درمان عده ای از مردم دچار مشکل هستند اما نبودن گاز تک تک خانواده ها درگیر خود کرده است. هزینه سوخت سرسام آور و تهیه آن برای مردم کم بضاعت منطقه بسیار سخت است. طبق وعده های متولیان امر بارها ما نیز به مردم وعده دادیم. طبق وعده مدیر قبلی مقرر بود دهه فجر 92 مشعل گاز در مرزن آباد روشن شود اما با گذشت دوسال از زمان وعده داده شده هنوز این پروژه در دست اجراست. امیدواریم این بار مسوولان به وعده خود عمل کنند و مردم این منطقه را از این مشکل بزرگ و اساسی رها کنند.

دکتر فلاح، استاندار مازندران:

ما نیز بر اینکه این پروژه ویژه است تاکید داریم و به همین دلیل از مسوولان گاز استان می خواهیم هرچه سریعتر آن را به اتمام برسانند. به مردم مرزن آباد نیز این وعده را می دهیم که تا اول آذر از این نعمت برخوردار خواهند شد.

احمدی، نماینده مجلس:

با توجه به اینکه مهندس ابراهیم زاده زمانی مسوولیت حوزه نوشهر و چالوس را بر عهده داشتند کاملا با منطقه آشنا هستند و طی این چند روز چندین بار مشکل گاز مرزن را پیگیری کردند. این نوید که 5 پیمانکار همزمان کار را آغاز کنند جای تقدیر دارد.

*پروژه زیرسازی مرزن آباد به مجلار به شهرداری مرزن آباد واگذار می شود

زندی، فرماندارچالوس:

یکی دیگر از مشکلات منطقه مربوط به پروژه آزادراه است که هم اکنون پیمانکار مشغول رفع نواقص موجود در آن می باشد. امیدواریم همانطور که وعده داده بودند تا عید سعید فطر این قطعه مجددا بازگشایی شود تا در دور دوم سفر مسافران تابستانی شاهد ترافیک سنگین در منطقه نباشیم.

یکی از دغدغه های ما در این قطعه، مربوط به دریافت عوارض از افراد محلی است که مرتب بین چالوس و مرزن آباد تردد و سفر روزانه دارند. قطعا با بازگشایی آزادراه دریافت عوارض در دستور کار قرار می گیرد. در این مورد تقاضای ما این است که در رابطه با مردم بومی تدابیر ویژه اتخاذ گردد.

در حوزه راه های منطقه نیز ضمن تقدیر از تلاشهای مهندس نوروزی که اقدامات بسیار خوبی را در حوزه راه روستایی و اصلی آغاز کردند، برخی از این پروژه ها نیمه کاره ماندند که از جمله آنها می توان به جاده چالوس به سمت مرزن آباد، جاده مرزن به سمت کلاردشت ، جاده روستایی طویر به ناتر و... اشاره کرد.

جاده چالوس هم که همواره دغدغه ما بوده و با توجه به محدودیت های ترافیکی موجود برای مردم روستاهای بالادست مشکلاتی ایجاد شده است. پروژه مرزن آباد به مجلار نیز به درازا کشیده شد و این امر موجب شده تا ترافیک ناشی از آن به شهر آسیب وارد کند. در رابطه با 5 کیلومتر بالادست که در دستور کار قرار دارد با توجه به کندی روند عملکرد پیمانکار، هم بخش خصوصی و هم شهرداری اعلام آمادگی کردند. این مسیر باید 4 بانده و تعریض شود و با توجه به اینکه آزادراه را در این منطقه نخواهیم داشت تنها راه برون رفت ترافیک تا 15 کیلومتر این است که این پروژه را ادامه دهیم.

یکی دیگر از مشکلات حوزه راه مربوط به احداث کنارگذر است که توسط شهرداری کلنگ زنی و عملیات احداث آن آغاز شده است. در این مورد مهندس نبییان معاون عمرانی قول داده بودند که حداقل برای پلی که باید در مسیر احداث شود اعتبار را در دستور کار قرار دهند که تا کنون محقق نشده است. این پل حداقل به 700 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

شمسعلی مرادنوری، رییس شورای بخش مرزن آباد:

امسال خوشبختانه در حوزه راه روستایی اقدامات بسیار خوبی بویژه در مناطق آسیب پذیر صورت گرفت و پروژه هایی برای زیرسازی و آسفالت آغاز گردید. البته این پروژه ها عمدتا نیمه کاره رها شدند که از جمله می توان به جاده طویر- ناتر و برار- آغوزداربن اشاره کرد. با توجه به پراکندگی روستاها و همچنین تردد بالا در این مسیرها انتظار می رود نسبت به تکمیل این پروژه اقدام اساسی صورت گیرد.

زندی، فرماندار چالوس:

در رابطه با جاده طویر- ناتر تعهد دولت نسبت به 6 و نیم کیلومتر انجام شده و مابقی مقرر بود که با مشارکت مردمی از روستاهای این مسیر انجام شود. در این خصوص از 100 میلیون تومان هزینه پیش بینی شده تاکنون 30 میلیون جمع آوری شده است.

جعفر ردایی، شهردارمرزن آباد:

قسمتی از زیرسازی و آسفالت حدفاصل انتهای اتوبان تا داخل شهر باید انجام شود که قسمتی در حریم و قسمتی در محدوده واقع شده است. در این رابطه با مهندس کاوه و مهندس ییلاقی معاونت توسعه جلسه ای داشتیم و مقرر گردیده بود تملک را ما و زیرسازی و آسفالت را اداره راه انجام دهد. سپس اعلام داشتند زیرسازی هم توسط شهرداری و آسفالت کامل محدوده را خودشان انجام می دهند. در این رابطه قرار شد ما زیرسازی را به بلوار شهر بچسبانیم و آنها آسفالت را در کل محدوده انجام دهند. بعلاوه اینکه ما آمادگی داریم از حدفاصل محدوده شهر تا 5 کیلومتر را بجای اینکه پیمانکار بگیرند با ما قرارداد ببدند. شهرداری تعدادی تجیهزات داشته و بومی تر هم محسوب می شود.

نوروزی، مدیرکل راه و شهرسازی:

نکته بسیار حایز اهمیت در این رابطه طرح جامع مرزن آباد است. این مهم اخیرا در کارگروه زیربنایی استان مصوب شده و در حال نهایی شدن است. در این رابطه از مسوولان محلی می خواهیم چنانچه اگر کسی نظری دارد به ما اعلام کنند تا هفته آینده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب و به شورای عالی اعلام گردد. این طرح جامع بسیار مهم و دارای افق 10 ساله می باشد.

در رابطه با جاده مرزن به سمت کلاردشت، علیرغم مشکلاتی که بخاطر گاز و کنده کاری ها موجود بوده بهسازی و خط کشی صورت گرفت. دستور دادیم به جای یک خط سه خط کشیده شود. قسمت عمده مشکلات این مسیر که بسیار حاد بود برطرف شد ادامه آن مشکل خاصی ندارد. با توجه به اینکه جاده کلاردشت به عباس آباد در قالب یک پروژه قرار داشته و پیمانکار آن یکی است ابتدا باید خرابی آن جاده رفع و سپس ادامه جاده مرزن آباد به کلاردشت انجام شود.

در رابطه با جاده مرزن به سمت آزادراه حدود 150 متر از این مسیر مانده است که پیمانکار مشغول بکار می باشد.

در مورد راه های روستایی با همه توان وارد شدیم و از هیچ کوششی دریغ نداشتیم. کلیه پروژه ها را تک پیمانکاری کردیم تا کارها به خوبی صورت گیرد.

در مورد مرزن آباد به سمت میجلار بیشترین انرژی را متمرکز کردیم در این خصوص با توجه به پیشنهاد شهردار مرزن آباد ما هم موافقیم. البته بایستی تفاهم نامه ای در حوزه عمرانی استانداری ما بین اداره کل راه، شهرداری مرزن آباد و معاونت عمرانی امضا شود تا 5 کیلومتر حدفاصل خروجی مرزن آباد به سمت کندوان در اختیار شهرداری قرار گیرد.

جعفر ردایی، شهردار مرزن آباد:

در رابطه با طرح جامع شهر مرزن آباد سه جلسه کارگروه و 8 جلسه کمیته فنی برگزار شد و روند این طرح سه سال طول کشید. طرح جدید مرزن آباد به آنچه می خواستیم بسیار نزدیک است. مرزن آباد شهری بین راهی است و گاها گردشگران مورد محاسبه قرار نمی گرفتند. در طرح جدید برخی نقاط مثل پادگان و شهرک صنعتی خارج شده و محدوده های جدیدی بدان اضافه شده که مورد موافقت جهادکشاورزی نیز واقع گردیده است.

زندی، فرماندارچالوس:

البته نباید از جاده قدیم چالوس به مرزن آباد غافل شد. عرض این جاده کم است و حداقل در 4 مورد باید پیچ بری صورت گیرد . متاسفانه منابع طبیعی تمکین نمی کند و می گوید چون آزادراه دارید اجازه نمی دهیم منابع تخریب شود. با توجه به ضرورت تردد کامیون از این جاده و همچنین تمایل بسیاری از مسافران از استفاده از این مسیر می طلبد در این 4 نقطه که دارای پیچ خطرناک هستند پیچ بری احداث شود که نیازمند همراهی متولیان امر در منابع طبیعی هستیم.

*از مجموع 16 پروژه نیمه کاره آب و فاضلاب روستایی شهرستان چالوس، 13 پروژه مربوط به مرزن آباد است

زندی، فرماندار چالوس:

یکی دیگر از مشکلاتی که با آن مواجه بوده و هستیم مربوط به آب است. در این مورد ضمن تشکر از مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی که انصافا کارهای خوبی را در چالوس، بخش مرکزی، هچیرود و مرزن آباد انجام دادند اما کماکان در شهرستان مشکل آب وجود دارد. در مرزن آباد در حال حاضر در پایین دست چند نقطه را آب و فاضلاب روستایی به شهری کمک می کند و در چند نقطه آب و فاضلاب شهری به کمک روستایی می آید.

معضل آب بیرون بشم مشکل جدی چندین ساله ماست. پروژه ملک جو از منطقه کلاردشت در گذشته به نتیجه نرسیده، شمن اینکه سایز لوله نیز کم بوده و کفایت نمی کند. در این نقطه هم آب فاضلاب روستایی چاه حفاری کرده اما علیرغم هزینه زیادی که صورت گرفته پاسخگو نیست. این منطقه اعتبار ملی را می طلبد چراکه اعتبار شهرستانی پاسخگوی اجرای پروژه نیست.

به موازات آن در بخش مرزن آباد پروژه مرتع ریاط توسط بخشدار وقت، شورای بخش و مردم روستاها پیگیری و آغاز شد اما هزینه آن بسیار سنگین است . انتظار داریم شرکت آب و فاضلاب روستایی به موازات کمک به ملک جو به این پروژه نیز کمک کنند. در برخی از مناطق با تانکر آب رسانی می شود و این با دارا بودن منابع آبی متعدد جای تامل دارد.

عبدالهی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی:

در مرزن آباد مشکل آب از سالهای قبل بوده ، بویژه در بیرون بشم پروژه آبرسانی به دلیل کمبود اعتبار سالهای سال طول کشید. ما در هرکجا که توانستیم بصورت لوکال به نوعی که بار را از دوش انتقال آببرسانی کم کنیم وارد شدیم. در نقاطی چاه حفر کردیم، چشمه ای اگر بود انتقال دادیم. اما کافی نیست.

در کل پروژه بیرون بشم مهمترین پروژه استان مازندران است. این را در پروژه 500 میلیون دلار هم قرار دادیم (مبالغی که مقام معظم رهبری دستورش را دادند) و فکر می کنم چون قرار است انجام شود در سال 95-94 به اتمام برسد. در این خصوص حدود 12 کیلومتر خط انتقال انجام شده و حدود 14 کیلومتر مانده است. ضمن اینکه به یک تصفیه خانه هم نیاز داریم ( چون وقتی قرار باشد خط انتقال با لوله 250 از کلاردشت بیاید احتمال اینکه آب را در تصفیه خانه کم بیاوریم وجود دارد). در حال حاضر در روستاهای بیرون بشم مدیریت توزیع انجام می دهیم و نسبت به سالهای قبل وضعیتش بهتر است. حتی تانکری مخصوص بیرون بشم قرار دادیم تا حدودی فعلا مشکل مردم برطرف شود تا اینکه در سال 95 این مشکل بطور کامل برطرف گردد.

در مجموع در شهرستان چالوس 16 پروژه نیمه تمام داریم که 13 پروژه مربوط به مرزن آباد است و این نشان می دهد در این منطقه مشکل بیشتری وجود دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری:

پیش از این هم همکاری بین آب و فاضلاب روستایی و شهری وجود داشته اما اکنون این همکاری ها بیشتر شده است. ما خودمان را مجزا از هم نمی دانیم چون در یک وزارتخانه هستیم و مشکل ما نیز مشکل مردم است.

در شهر مرزن آباد در نقطه سر به سر هستیم. یعنی منابعی که داریم از سه چشمه است و در حالت عادی جوابگوست. ولی چون این شهر مسافر پذیر است مقداری در بالادست به مشکل بر می خوریم. همکاران ما هم اکنون مشغول کارند. مطالعه فاز یک و دوی آن انجام شده است.

در مورد مشکلات غرب استان اگر کمک نمایندگان مجلس از ماده 180 را نداشتیم به مشکل بر می خوردیم. چون از لحاظ سفره در سمت غرب نسبت به سمت مرکزی مشکلاتی داریم. با حفر و تجهیز یک حلقه چاه در شهر هچیرود با 600 میلیون تومان مشکل 10 روستا که به شهر اضافه شدند برطرف شد. مشکل فعلی مربوط به 3 روستا عباس کلا، دوجمان و امامرود است که با حفر یک حلقه چاه مشکل را به نوعی حل خواهیم کرد.

پولادی، بخشدار سابق مرزن آباد:

پروژه ریاط 26 کیلومتر طول دارد و ما از زمانی که استارت آن را از 7 اسفندماه زدیم از صفر تا صد کارش، چه خریداری و حفر کانال و انتقال لوله و تمام سختی هایش بر دوش مردم قرار دارد. در یک روز 170 نفر بردیم فقط توانستند سه لوله را به ارتفاع برسانند. لذا از مسوولان امر می خواهیم به گونه ای این پروژه را ببییند و به کمک مردم بیایند. این کار اگر تمام شود ( تاکنون حدود 15 کیلومتر تمام شده و به روستای حریث رسیدیم. ) 9 روستا مشکلشان حل می شود .

مرادنوری، رییس شورای بخش مرزن آباد:

طی مدت آغاز پروژه ریاط تا کنون به اندازه سه سال کار شد. بیش از 15 کیلومتر انجام شد و مردم لوله ها را از کوه های مرتفع عبور دادند. برخی روزهاع بیش از 200 نفر کارگر در راه های صعب العبور مشغول کار بودند. با توجه به هزینه بالای این پروژه که مردمی آغاز و در حال انجام است اگر مبلغی تخصیص دهند قول می دهیم سه ماه آینده آب را به دورترین روستاها انتقال داده و مشکل چندین ساله را ظرف چندماه تمام برطرف کنیم

*تاکنون اعتباری برای جبران خسارات سیل تخصیص داده نشد

زندی، فرماندار چالوس:

در تاریخ 23 فروردین ماه شاهد بروز سیل در بخش و شهر مرزن آباد بودیم که خسارات زیادی به همراه داشته است. در این رابطه بازدیدهایی از سوی مسوولان از جمله مدیرکل بحران صورت گرفت. با توجه به تغییر مسیر رودخانه نگران سیل بعدی و خسارت بیشتر آن هستیم. برای ساماندهی مسیر رودخانه معاونت عمرانی و مهندس یخکشی قول بولدوزر دادند ولی هنوز انجام نشد.

ردایی، شهردار مرزن آباد:

در این سیل آسیبهای زیادی به شهر و حاشیه رودخانه وارد شد و علیرغم وعده ها تاکنون اعتباری برای جبران خسارات وارد شده تخصیص نیافته است .

*دکترفلاح، استاندار مازندران: در خدمت رسانی برای ما شرق و غرب فرقی ندارد

در خدمت رسانی برای ما شرق و غرب فرقی ندارد. همه ما باید تلاش کنیم. حال که فرصتی پیش آمد تا خدمتگزار مردم باشیم باید با همه توان برای رفع مشکلات تلاش کنیم. در دولت جدید نگاه ها به غرب استان بیشتر و بهتر شده و توجه خاص بدان می شود. خوشبختانه کلیه دستگاه ها با این نگاه به مردم خدمت می کنند.

از ابتدای کار مهندس خیریان پور یکی از معاونینی که بومی منطقه و بسیار با تجربه است را همه هفته در غرب استان داریم. اگرچه بضاعت ما کم است و با مشکلاتی مواجه هستیم اما همه تلاش ما این است که شرمنده مردم نشویم.

واگذاری یکسری از وظایف را هم به مدیران منطقه اعلام کردیم و آنچه در توان بوده انجام می دهیم. انشاله با همدلی و اتحاد و همزبانی بتوانیم در استان و منطقه بویژه غرب استان مشکلات مردم را از سر راه برداریم. وقتی در استانی پر از منابع آبی به مردم مناطقی با تانکر آبرسانی می شود متاثر می شویم.

قول می دهیم هر مصوبه این جلسه حتما پیگیری شود. لازم می دانم از دکتر احمدی نماینده مردم منطقه که بسیار فعال و پیگیر مسائل هستند و دیگر مسوولان شهرستان و بخش و شهر مرزن آباد صمیمانه تقدیر بعمل آورم.

*محمد ردایی، رییس شورای شهر مرزن آباد: خواهان استقرار ادارات در مرزن آباد هستیم

در مورد مشکل آب در سال 92 مسوولین آب شهری قول دادند که اعتبار بگذارند و در سال 93 برای تعویض لوله های فرسوده آب و افزایش قطر لوله و تصفیه خانه مرزن آباد که مطالعه آن در سال 86 انجام شده بود اقدام کنند. به نظر می رسد هنوز دنبال جذب اعتبار هستند و امروز صحبتی از آن نیست.

چندین هفته دولت و 22 بهمن و روز قدس گذشت و همچنان منتظر پایان پروژه گازرسانی هستیم، سرویس بهداشتی جنب مسجد که به توصیه اداره کل گردشگری تخریب شده تا خود نسبت به احداث مجدد آن اقدام کنند به حال خود رها شده و این شهر مسافرپذیر مرزن آباد را با مشکل مواجه کرده است، مرزن آباد را منابع طبیعی محصور کرده اما زمین نمی دهند که مصلی در آن احداث شود، دریاچه ولشت بعنوان موهبت الهی و آبروی گردشگری منطقه مطرح است اما حتی از یک چشمه سرویس بهداشتی برخوردار نیست، 5 سال از بخشداری گذشت ، 2 بخشدار و 3 سرپرست آمدند و رفتند اما هنوز چارت سازمانی مشخص و یک نیرو ندارد،

ساختمان مسکونی شهردار بعنوان بخشداری مورد استفاده قرار می گیرد، نیازمند استقرار اداراتی چون ثبت احوال، دادگاه، اوقاف و امور خیریه، دفتر اسناد رسمی و ... هستیم چرا که حتی نمایندگی ادارات جوابگوی مشکلات نیست. استقرار دادگاه سال 92 تصویب شد و هنوز با توجه به هزینه بالای 100 میلیونی توسط شهرداری برای تجهیزات دادگاه، هنوز مستقر نشدند. سه سال از استقرار نمایندگی ورزش و جوانان می گذرد اما تا کنون هیچ اعتباری برایش تصویب نشده، حقوق کارمند این نمایندگی توسط شهرداری و شورای شهر پرداخت می شود و تجهیزات آن را شهرداری فراهم می کند در حالیکه مدیرکل سابق ورزش استان 20 سال پیش کارمند تربیت بدنی شهرستان در مرزن آباد بود. نمایندگی آموزش و پرورش هیچ اختیاری ندارد و فقط هزینه بر است. هر اداره ای که بخواهد مستقر شود از ما زمین یا مکان استقرار، ماشین و تجهیزات می خواهد. در مجموع از دولت تدبیر و امید انتظار داریم نسبت به رفع مشکل این منطقه با نگاه ویژه تری وارد شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری شهرستان چالوس، تاریخ انتشار خبر 18 تیر 1394، کدمطلب: 1909، www.marzannews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین