پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
استاندار کرمان به‌هم‌راه معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های مربوط، از روند بازسازی بازار بزرگ کرمان بازدید کرد.

شعارسال: استاندار کرمان به‌هم‌راه معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های مربوط، از روند بازسازی بازار بزرگ کرمان بازدید کرد.

علی‌رضا رزم‌حسینی امشب به‌هم‌راه ابوالقاسم سیف‌الهی معاون عمرانی استاندار، حمید ذکااسدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، علی‌اکبر مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان، علی بابایی شهردار کرمان، محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی استان و برخی از مدیران استان، از روند بازسازی بازار بزرگ کرمان، بافت تاریخی و طرح شش دروازه‌ی میدان شهدا بازدید کرد و در جریان پیش‌رفت کار قرار گرفت.

استاندار کرمان در نشستی که پس از بازدید در محل استانداری کرمان برگزار شد، ضمن تشکر از مدیران تمام دستگاه‌هایی که در جریان بازسازی بازار بزرگ و بافت تاریخی کرمان هم‌کاری می‌کنند، گفت: باید پس از بازسازی بازار بزرگ کرمان، عکس‌هایی از وضعیت قبلی بازار در این اثر تاریخی به نمایش گذاشته شود تا مردم مشاهده کنند که چه کار بزرگی در بازار انجام شد.

رزم‌حسینی با بیان این‌که اکنون در تمام نقاط استان کرمان شاهد فعالیت‌های عمرانی و آبادانی هستیم، گفت: معمولاً روزها به مسایل سایر نقاط استان می‌پردازیم و شب‌ها که وقت مدیران آزاد است، فعالیت‌های عمرانی شهر کرمان را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: این روزها هیچ‌یک از مدیران استان خواب راحت ندارند و همه درگیر سازندگی استان کرمان هستند.

استاندار کرمان هم‌چنین از بازاریان که برای بازسازی بازار با دستگاه‌های مربوط هم‌کاری می‌کنند، تشکر کرد.

رزم‌حسینی نقش رسانه‌های استان را نیز در انعکاس اخبار مربوط به فعالیت‌های عمرانی استان و شهر کرمان قابل توجه دانست و از خبرنگاران و اهالی رسانه‌ی استان تشکر کرد.

استاندار کرمان به‌ هم‌کاری دستگاه‌های قضایی در رفع معارض‌های بازار کرمان و بررسی پرونده‌ی افرادی که قسمت‌هایی از بازار را تصرف کرده‌اند، اشاره کرد و گفت: از دستگاه‌ قضایی استان هم که همواره در پیش‌بُرد فعالیت‌های عمرانی استان هم‌کاری کرده، تشکر می‌کنم.

ابوالقاسم سیف‌الهی معاون عمرانی استاندار هم در این نشست با اشاره به نصب 27 درِ جدید مغازه‌های بازار کرمان، خواستار سرعت‌بخشیدن به ساخت و نصب درها شد.

وی هم‌چنین از آماده شدن اکوموزه‌ی شغل‌ها و حرف قدیمی کرمان (مدرسه حیاتی) خبر داد و گفت: این اکوموزه، به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

علی بابایی شهردار کرمان نیز در این نشست با بیان این‌که بازسازی بازار بزرگ کرمان شبانه در حال انجام است، گفت: به‌رغم تمام مشکلات، با هماهنگی که توسط فرماندار کرمان بین شهرداری، اتاق اصناف، اداره‌کل میراث فرهنگی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و بازاریان انجام شد، به جمع‌بندی نهایی رسیدیم و تلاش می‌کنیم طبق قولی که داده‌ایم، بازسازی بازار بزرگ کرمان تا عید نوروز به پایان برسد.

وی به نصب درهای جدید مغازه‌ها اشاره کرد و گفت: در صورتی که بازاریان درها را با سرعت بیش‌تری ساخته و به شهرداری تحویل دهند، ما نیز تعداد نیروها را اضافه می‌کنیم تا کار نصب درها و بازسازی بازار با سرعت بیش‌تری انجام شود.

شهردار کرمان افزود: اگر مشکل معارض‌هایی هم که در بازار کرمان وجود دارد، با سرعت بیش‌تری به‌وسیله‌ی اداره‌کل میراث فرهنگی و دستگاه قضایی حل شود، بر سرعت کار در بازار افزوده خواهد شد.

در ادامه، محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این‌که میراث فرهنگی در بازار کرمان در سه موضوع مسئولیت دارد، گفت: موضوع اول بازسازی قسمت‌هایی از بازار است که به میراث فرهنگی واگذار شده و کار بازسازی به‌طور شبانه‌روزی توسط هم‌کارانم در میراث فرهنگی در حال انجام است.

وی افزود: هم‌اکنون، کار بازسازی چهارسوق به پایان رسیده و در سه‌راه سردار هم 70 درصد از کار انجام شده است.

وفایی مسئولیت دوم میراث فرهنگی را نظارت بر کار بازسازی در بازار کرمان دانست و گفت: در این رابطه هم در هر ساعتی از شبانه‌روز که شهرداری و یا اصناف به مشکلی برخورد کرده‌اند، حضور پیدا کردیم و رفع اشکال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این‌که کاری که اکنون در بازار کرمان شروع شده، در تاریخ این بنای تاریخی بی‌سابقه است، گفت: اگرچه بازسازی بازار کرمان، باید با سرعت انجام شود، اما چون یک بنای تاریخی است، باید مهندسی اصیل بازار نیز در آن رعایت شود.

وفایی افزود: از آن‌جایی که قرار است این اثر ثبت جهانی شود، به‌رغم این‌که همواره با سایر دستگاه‌ها در بازسازی بازار هم‌گام و هم‌راه بوده‌ایم، اما اگر جایی کار با اصول میراثی معارض بوده، ایستاده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به اختلافات حقوقی موجود در بازار هم اشاره کرد و گفت: در این رابطه نزدیک به 70 پرونده تشکیل و براساس اولویت‌بندی که شد، 18 پرونده به دستگاه قضایی ارسال شده است.

در ادامه، سلیمانی معاون دادستان کرمان نیز با بیان این‌که فرایند کار در دستگاه قضایی منطبق با قانون است، گفت: کار قضایی باید با سرعت و در نهایت دقت انجام شود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: در رابطه با پرونده‌های مربوط به بازار کرمان، تلاش می‌کنیم تا به سرعت رسیدگی و رأی نهایی صادر شود.

در این نشست هم‌چنین ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان مورد بررسی قرار گرفت که بابایی شهردار کرمان در این رابطه با ارایه‌ی گزارشی، از رفع بیش‌تر معارض‌های آب، برق، گاز و مخابرات در محل ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح خبر داد.

وی در عین حال خواستار هم‌کاری بیش‌تر دستگاه‌های مربوط در برق‌رسانی و آب‌رسانی به کارخانه‌ی ساخت عرشه‌های پل‌ها و کارگاه‌های پروژه‌ها شد.

شهردار کرمان روند سرعت ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان را نیز مطلوب ارزیابی کرد.

سیف‌الهی معاون عمرانی استاندار هم نصب برق و آب کارخانه‌ی ساخت عرشه‌ی پل‌ها را ضروری دانست و خواستار هم‌کاری بیش‌تر دستگاه‌های آب و برق شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کرمان شهرآنلاین- زمان انتشار :شنبه 26 دي 1394 کد خبر: 9410286- www.kerna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین