پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
در حالی که هر سال در هفته دولت طرح های مهمی در استان افتتاح می شود ولی در شهرستان بردسیر چند سالی است که طرح مهمی افتتاح نشده و افتتاح طرحهای کوچک در بخش های مختلف جایگزین طرح های بزرگ شده است.

شعار سال:هر ساله در کشور در ایام هفته دولت طرحهای مهمی در استان با حضور مسئولان افتتاح می شود که سهم شهرستان بردسیر از این طرح های بزرگ ملی خیلی کم است.

طی سالهای اخیر طرح های بزرگ شهرستاناسیر وعده ها شده و افتتاح طرحهای کوچک در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی جایگزین افتتاح طرح های بزرگ شده است.

به طور مثال در سال های گذشته در حوزه کشاورزی و در بخش مرغداری طرح های کوچک زیادی در شهرستانافتتاح شد . این موضوع از طرفی باعث رونق اشتغال و توسعه شهرستانشد و از طرف دیگر تولید بیش از ظرفیت، نبود بازار فروش و فراهم نبودن زیرساخت ها برای صادرات باعث بدهکاری و ورشکستگی تعداد قابل توجهی از این واحدها در سال های اخیر شد.

*چه طرح هایی با حضور استاندار کرمان در بردسیر افتتاح شد؟

علیرضا رزم حسینی در ششمین روز هفته دولت برای افتتاح چند طرح عمرانی به بردسیرسفر کرد که در این سفر یک روزه چند طرح به بهره برداری رسید .

فاز دوم شرکت سیمرغ ، طرحآبیاری قطره ای معتمدی و شرکاء ،یک هزار و ۱۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار،یک طرح گلخانه هیدروپونیک، یک طرح گاوداری شیری ،آزمایشگاه دامپزشکی بردسیر و یک طرح سردخانه توسط استاندار کرماندر سفر به بردسیر به بهره برداری رسید.

*جای بهره برداری چه طرح های در بردسیر خالی بود؟

شاید به جرات می توان گفت که از ده ها طرحی که در مناسبت های مختلف در شهرستان ها افتتاح می شوند، فقط یک یا دو طرح از آنها چشم گیر هستند و می توان با اجرای آنها بخشی از مشکلات عمومی شهروندان را حل کرد.

متاسفانه در ایام خاص، افتتاح طرح های غیر ضروری و البته هزینه بر که عمدتا جزو وظایف سازمانی ارگان ها هستند بیشتر در شهرستان ها خودنمایی می کنند.

گاهی در میان این طرح ها یکی دو طرح اشتغالزا و مهم نیز در شهرستان بردسیر دیده می شود که البته بیشتر این نوع طرح ها نیز از طریق بخش خصوصی اجرا می شوند ولی برای بهتر جلوه دادن کار برخی ارگان ها در ایام خاص بهره برداری می شوند.

مردم در مناسبت های مهم کشوری انتظار دارند طرح های بزرگ و غنی و به قول معروف جان دار افتتاح شوند تا بخشی از مشکل اشتغال و اقتصاد مناطق مختلف برطرف شود ولی متاسفانه در سال های اخیر افتتاح این نوع طرح ها را کمتر شاهد بوده ایم و اگر طرحی قوی و ملی افتتاح شده، مربوط به کلان شهرها بوده است.

با تجمیع تمام هزینه های پیش بینی شده برای ده ها طرح غیر ضروری می توان یک طرح درآمد زاد و ماندگار در هر شهرستان اجرا و به بهره برداری رساند.

فعال سازی بخش های تولیدی و سرمایه گذاری های دولتی در شهرستان بردسیر راهکار دیگری است که می تواند تحول عظیمی در رفع مشکل بیکاری وتوسعه این شهرستان داشته باشد.

طرح های گاز رسانی ، کارخانه فولاد آلیاژی ، کارخانه ماشین سازی ، استخر سر پوشیده ،استخر شنای دانش آموزی ، مجتمع فرهنگی و هنری ، کارخانه لاستیک ، کارخانه قند و ..از جمله طرح های نیمه کاره شهرستان بردسیر هستندکه این تکمیل این طرح ها می تواند تحول عظیمی در رفع مشکل بیکاری وتوسعه این شهرستان داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار 8 شهریور 1394، کد مطلب: 406716: www. dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین