پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
ابتدایی‎ترین مطالبه فعالان رسانه در استان گلستان همچنان در گیر و دار وعده‎های مسئولان، خاک غفلت می‎خورد و متولیان امر به جای چاره‎جویی و راهکار استانی، مسیر بی‎توجهی را در پیش گرفته‎اند.
شعار سال: در ابتدای سال 1394 بود که خبری مبنی بر لغو بیمه فعالان رسانه دهان به دهان چرخید و بعد از مدت کوتاهی عملیاتی شد و با تدبیر دولتمردان شمار زیادی از فعالان رسانه از چتر حمایتی بیمه محروم شدند، البته برخی مسئولان دلسوز در امر رسانه در برخی استانها نیز بیکار ننشسته و راهکاری برای رفع دغدغه فعالان رسانه انجام دادند.

ناگفته نماند مقامات استانی و متولیان امر رسانه در استان گلستان نیز وعده پیگیری ویژه مطالبات تلاشگران عرصه اطلاعرسانی را دادند اما تا به امروز و در آستانه روزهای پایانی سال همچنان، پیگیری این مطالبات در کما به سر میبرد و معلوم نیست با کدام تدبیر قرار است شاهد عینیتبخشی رفع مطالبات فعالان رسانه در استان گلستان باشیم.

مسئولانی که همواره در برنامهها و جلسات مختلف از اهمیت رسانه دم میزنند و بر سختی این حرفه، اتفاق نظر دارند هنوز هیچکدامشان اقدام عملی برای بهبود وضعیت جامعه رسانهای نکردهاند، هنوز هم اهالی رسانه در گلستان از فقدان سند جامع رسانه رنج میبرند و هنوز هم هیچ مرحمی برای این زخم کهنه پیدا نشده است.

بر همین اساس بود که عصر سه‌شنبه تعدادی از اعضای هیئتمدیره خانه مطبوعات گلستان، یک نماینده از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از فعالان عرصه مطبوعات با هدف پیگیری و رفع دغدغه بیمه جامعه رسانهای استان جلسهای صمیمانه با محمد حیدرینژاد مدیرکل تامین اجتماعی گلستان ترتیب دادند تا کلاف سردرگم مشکلات و دغدغههای اهالی رسانه در بخش بیمه به سرانجام مطلوبی ختم شود.

رمضانی: تفسیر از قانون به نفع خبرنگاران باشد

ایرج رمضانی در این دیدار از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه به عنوان قشری زحمتکش و پرتلاش یاد کرد و گفت: همه دستگاههای اجرایی متولی خبرنگاران هستند آنقدر که این عزیزان برای انعکاس فعالیتهای دستگاههای اجرایی تلاش میکنند شاید برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت نگذارند.

وی با اشاره به پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد از وزارتخانه متبوع در راستای بیمه فعالان رسانه در بخش مکتوب و غیرمکتوب گفت: همان مرجعی که پروانه انتشار نشریات را میدهد مسئولیت پایگاههای خبری و تحلیلی را بر عهده دارد ضمن اینکه نشریات مکتوبی وجود دارند که هر سه ماه یکبار چاپ میشوند اما از معافیت بیمه برخوردار هستند اما یک خبرگزاری یا پایگاه خبری که به لحظه زحمت انعکاس اخبار و وقایع پیرامونی را میکشند از کوچکترین حقشان یعنی معافیت بیمهای محروم هستند.

مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه 80 درصد خبرنگاران گلستان مجرد و از قشر بانوان هستند، افزود: برای فعالان رسانه در استان هیچ آیندهای متصور نیست و از حق بیمه محروم هستند.

وی بیان داشت: برخی از مدیران مسئول به صورت خانوادگی در این عرصه ورود پیدا کرده و خانواده خودشان را بیمه کردند و این اجحافی در حق خبرنگاران فعال شده است چرا تامین اجتماعی برای بیمه فعالان رسانه از فرهنگ و ارشاد اسلامی استعلام نمیکند که آیا فلان شخص، فعال رسانه است یا خیر؛ خیلی از افرادی که بیمه خبرنگاری هستند در این عرصه فعالیت ندارند.

مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: انتظار از تامین اجتماعی استان این است که تفسیری از قانون داشته باشیم که به نفع خبرنگاران باشد، چندین استان با راهکارهای استانی مشکل بیمه اهالی رسانه را برطرف کردند و یکسری استانها همچنان این معضل وجود دارد که این مسئله به تفسیر ماده و تبصره قانونی برمیگردد.

رمضانی با اشاره به اینکه رسانهها که همواره در حال تولید خبر هستند میتوانند به عنوان یک کارگاه تولیدی شناخته شوند، ابراز کرد: تلاش مسئولان باید رفع دغدغه خبرنگاران باشد و در این راستا از هیچ کوششی مضایقه نکنند.

بعد از سخنان نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تمام توجهات به پاسخهای مدیرکل تامین اجتماعی استان معطوف شد تا شاید بیان دغدغه مهمترین مشکل صنفی فعالان رسانه از باب تعامل مرتفع شود.

حیدرینژاد: قانونگذار از فعالیتهایی که در فهرست معافیت بیمهای آمده حمایت میکند

محمد حیدرینژاد در ابتدای سخنانش فعالیت خستگیناپذیر اهالی رسانه را در انعکاس خدمات نظام ارج نهاد و گفت: اهالی رسانه با تمام مشکلات و کمبودها دست و پنجه نرم میکنند اما در این عرصه از هیچ فعالیتی کوتاهی نمیکنند اگر خبرنگاران نباشند اهم فعالیتهای کشور و استان گلستان منعکس نمیشود.

وی از خبرنگاران به عنوان بازوان دستگاههای اجرایی یاد کرد و بیان داشت: تلاش بیمه تامین اجتماعی این است که معافیت بیمهای مشاغل برای افرادی انجام شود که حق آنان است ما نمیخواهیم افراد به ناحق بر سر این سفره بنشینند.

مدیرکل تامین اجتماعی گلستان با تاکید بر اینکه بودجههای دولتی باید در جای خود هزینه شود، ابراز کرد: وقتی شعار میدهیم که باید از نظام، دولت و ملت دفاع شود باید در این راستا گامهای عملی برداشت نباید بگذاریم بار اضافی بر دولت و نظام تحمیل شود و افرادی که فعالیتی در یک عرصه ندارند از معافیت بیمهای برخوردار شوند.

حیدرینژاد افزود: در استان گلستان یک نفر هم از موسسات انتشاراتی که مشمول معافیت بیمهای میشوند پیگیر موضوع نبود اما تامین اجتماعی استان در این قضیه ورود کرد تا افراد مشمول از این خدمات بهرهمند شوند.

وی با اشاره به اینکه قانونگذار فعالیتهایی که در فهرست معافیت بیمهای آمده حمایت میکند، گفت: برخی مسائل موضوع حاکمیتی است و هیچکس نمیتواند کار غیرقانونی انجام دهد اما اگر استانی از طریق راهکارهایی توانسته باری از مشکلات رسانه را کم کند ما نیز آمادگی داریم در این راستا ورود کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان تاکید کرد: اگر قرار است فعالیتی به فهرست معافیت بیمهای اضافه شود باید از سوی وزیر مربوطه مثلا فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد شود تا در سطح ملی این موضوع پیگیری و عملیاتی شود.

همانطور که در سطور بالای مطلب نیز اشاره شد بعد از لغو بیمه خبرنگاران این موضوع توسط خبرنگار خبرگزاری فارس مورد پیگیریهای متعدد از سوی متولیان و مقامات ارشد استانی قرار گرفت تا شاید در کش و قوس این پیگیریها شاهد رفع دغدغههای اهالی قلم باشیم؛ فعالان رسانه همچنان خواهان پیگیری و اعلام نتیجه این موضوعات از متولیان امر هستند که در ذیل به تیتر برخی از وعدههای مسئولان گلستان اشاره میشود.

استاندار گلستان: ‌اگر خبرنگاران گلستانی مشکل بیمه خود را مکتوب کنند؛ پیگیر ویژه می‌شوم.

مدیرکل ارشاد گلستان: ‌بیمه 80 خبرنگار گلستانی متوقف شد/ ارشاد متولی توزیع آگهی است.

معاون استاندارگلستان: از پیگیری ویژه لغو بیمه خبرنگاران تا پاسخگویی فعال به جای انفعال خبری.

معاون استاندار گلستان: نامه استانداری گلستان برای پیگیری بیمه خبرنگاران به وزارت کشور.

منصوریرضی: مطالبات عرصه رسانه همچنان برزمین مانده/ مکتبی: مردم حرفشان را در قلمهای آزاد میشنوند نه قلمهای دولتی.

بیمه خبرنگاران با کلید تدبیر قفل شد/ خبرنگاران گلستان سند جامع ندارند.

لغو بیمه خبرنگاران در انتظار پیگیری ویژه مسئولان / بیمه خبرنگاران در اولویت مدیرمسئولان نیست.

از بازارگرمی حمایت از خبرنگاران تا ترک جلسه توسط مدیران.

17مرداد روز وعدههای بر زمین مانده و مطالبات محقق نشده / رسانهها در انتظار سوت پایان وعدهها.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 28 بهمن 1394، کد مطلب: - : آدرس سایت: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربحث ترین