پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۸۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
مقامات غربی و منطقه‌ای با وجود این که از دفاعی بودن توان نظامی جمهوری اسلامی ایران آگاهی دارند، آن را تهدیدی برای جهان می‌دانند.

شعار سال: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال افزایش توان دفاعی خود بود و این موضوع هراسی در دل مقامات کشورهای غربی انداخته که تا امروز خواب راحت را از چشم آنها گرفته است.

با وجود این که افزایش توان دفاعی بر اساس قوانین بین‌الملل امری طبیعی است و باعث ایجاد نوعی بازدارندگی می‌شود تا کشورهای طمع‌کار فکر تجاوز را در سر نپرورند و با وجود این که کشورهای مستکبر هر روز در حال افزایش توان نظامی خود حتی با سلاح‌های ممنوعه هستند، اما وقتی کشورهایی چون ایران توان نظامی خود را برای دفاع افزایش می‌دهند در نظر دشمنان تهدیدی برای جهان محسوب می‌شود!



این در حالی است که برخی کشورهای هم‌پیمان غربی‌ها، با سلاح‌های خریداری شده از آنها جنگ‌های زیادی را به راه انداختند و عده زیادی را کشته و زخمی کردند، اما نکته جالب این است که در مقابل این حملات و خون‌ریزی‌ها همه ساکت هستند، اما در برابر کشوری چون ایران همیشه اظهار نظرهای واهی و جهت‌دار می‌کنند.

هراس همیشگی که باعث تناقض در مواضع آمریکایی‌ها شده است

پس از پیروزی انقلاب در سال 57 و قطع دست آمریکا از ایران، دشمنی این کشور با جمهوری اسلامی آغاز شد؛ مقامات این کشور با تحریک صدام جنگ هشت ساله را علیه کشور ما آغاز کردند، اما هیچ وقت تصور این را نداشتند که ایران آن زمان با ایستادگی و مقاومت ورق را به نفع خود برگرداند.

این اتفاق موجب شد تا علاوه بر تعجب هراسی بزرگ در دل دشمنان شکل بگیرد، اما این هراس موقعی بیشتر شد که غربی‌ها متوجه شدند برخلاف روند تحریم‌هایی که از ابتدای انقلاب علیه ایران تصویب کردند، تهران در حال توسعه توان دفاعی خود است و از این رو به یاوه‌گویی روی آوردند و دچار توهم شدند.


کاخ نشینان واشنگتن از ترس توان دفاعی تهران همیشه جمهوری اسلامی ایران را متهم کردند که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و همین حمایت باعث شده تا جنگ در منطقه غرب آسیا راه بیفتد؛ نمونه بارز این یاوه‌گویی، بوش پسر است که ایران را حامی شیعیان افراطی در منطقه خوانده و این اتهام را به کشورمان وارد کرده بود که تهران قصد دامن زدن به تنش‌های منطقه‌ای را دارد.


نمونه این اظهارنظرهای مضحک در بین روسای جمهور آمریکا کم نیست و تا همین امروز هم این موضوع ادامه داشته، اما بی شک وقیحانه‌ترین توهین علیه مردم ایران را می‌توان در صحبت‌های رئیس جمهور تاجر مسلک آمریکا دید که گفته بود همه مردم ایران تروریست هستند و یا در صحبتی دیگر برنامه دفاعی به خصوص توان موشکی ایران را در چهارچوب حمایت از گروه‌های تروریستی خواند و حتی در ارتباطی غیر واقعی برنامه موشکی و توقف روند تولید آن را یکی از شروط ماند در توافق هسته‌ای عنوان کرد.





همین گستاخی رئیس جمهورهای مختلف ایالات متحده باعث شد تا سایر نفرات کاخ سفید و کابینه دولت واشنگتن وقاحت را از حد بگذرانند و با حرف‌های پوچ و دروغین پروژه ایران هراسی را در جهان به پیش ببرند که یک نمونه آن نمایش مضحک نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل بود که لاشه یک موشک را به نمایش گذاشت و ادعا کرد این بقایای موشکی است که ایران در اختیار یمن قرار داده تا با آن عربستان را مورد هدف قرار دهد.


اما در این بین برخی شکاف‌ها نشان داد که آمریکایی‌ها حتی میان خود هم نظر یکسانی ندارند؛ این موضوع را رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا ثابت کرد و درباره نمایش مضحک هیلی گفت: احتمالا موشک شلیک شده متعلق به ایران بوده، اما فکر می‌کنم لازم است ما به ادله محکمه پسند درباره آن دست پیدا کنیم.

ترس رژیم صهیونیستی از توان نظامی ایران اسلامی

قدرت نظامی ایران علاوه بر مقامات آمریکا؛ فرماندهان و مقامات اسرائیل را هم به وحشت انداخت و آنها را نیز مجبور کرد تا علیه جمهوری اسلامی حرف بزنند؛ این وحشت آنها درست به نظر می‌آید، چرا که این رژیم علاوه بر جعلی بودن و تاسیس با حمایت غرب؛ دنیای اسلام را نیز بارها تهدید کرده و از آنجایی که اولویت افزایش قدرت نظامی ایران در درجه اول محافظت از اسلام است، آنها امروز ترسیده‌اند.

همین ترس آنها باعث شده تا نخست وزیر این رژیم جعلی بارها نمایش‌های مضحکی را برای این که ثابت کند ایران حامی تروریسم است به راه بیندازد که یک نمونه آن نمایش نتانیاهو در سازمان ملل بود که در آن خطر ایران علیه اسرائیل را در بالاترین سطح عنوان کرد.

این آخرین باری نبود که نتانیاهو علیه برنامه دفاعی ایران حرف می‌زد و آن را خطری برای رژیم صهیونیستی می‌دانست، گواه این موضوع نمایشی بود که در نشست امنیتی مونیخ به راه انداخت و در آن تکه آهن‌پاره‌ای را نشان داد و اعلام کرد: این بقایای یک پهپاد ایرانی است که حریم هوایی فلسطین اشغالی را نقض کرده است.


سگ زرد سعودی بردار شغال اسرائیلی

دشمنان همیشگی امنیت منطقه نمی‌خواهند کشورهای غرب آسیا آرامش را با دستان خود ایجاد کنند و با پروژه ایران‌هراسی جهان را نسبت به جمهوری اسلامی ایران تحریک کردند و متاسفانه برخی حکام مرتجع منطقه هم در زمین‌ آنها بازی کردند و ایرانی که قصد برقرای امنیت با همکاری کشورهای منطقه را داشت به حمایت از افراطی‌گری و تروریسم متهم کردند.

افرادی چون عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان پس از تکیه بر صندلی این وزارت با این که می‌دانست افزایش توان نظامی ایران فقط برای دفاع از کشورش و منطقه است، اما تهران را متهم کرد که تسلیحات خود چون موشک را در اختیار نیروهای افراط‌گرای کشورهایی چون سوریه و عراق می‌گذارد تا این نیروها مردم این کشورها را بکشد، منظور حکامی چون مقامات سعوی از مردم؛ گروه‌های تروریستی چون داعش بودند که با طرح آمریکایی-عبری-عربی قصد تجزیه سوریه، عراق و کشورهای دیگر محور مقاومت را داشتند.


اما این پایان کار نبود و کشورهای عربستان و امارات به بهانه خطر افزایش توان نظامی ایران با خرید سنگین تسلیحات از غرب به خصوص آمریکا علاوه بر این که بازار گرم تسلحاتی برای غرب را ایجاد کردند؛ پای کشورهای غربی را برای برقراری امنیت به منطقه باز نمودند، امنیتی که ایران قصد داشت با همکاری کشورهای منطقه ایجاد کند اما زمانی که متوجه سستی اراده کشورهای منطقه در این موضوع شد، خود برای آن اقدام کرد و به مقابله با گروه‌های تروریستی پرداخت.


البته این حکام به همین اقدامات بسنده نکردند و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در اظهارنظری عجیب ارتش جمهوری اسلامی ایران را نیرویی خواند که در بین ارتش‌های برتر منطقه جایی ندارد؛ وی قدرت تهران را فقط در ساخت موشک دانست، اما هیچ حرفی از ساخت تجهیزات جدید و پیشرفته جمهوری اسلامی چون تانک کرار و جنگنده قاهر 313 نزد که بدست جوانان ایرانی ساخته شده که با تجهیزات روز دنیا رقابت می‌کند نزد!







اما واقعیت توان نظامی ایران چیست

با وجود فرافکنی‌های فراوان درباره ایران و پروژه ایران‌هراسی غرب، همه خوب می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه ارتقای برنامه نظامی خود را برای تهاجم به کشوری انجام نداده و این موضوع صرفا برای دفاع در برابر تهاجم احتمالی توسط قدرت‌طلبانی است که تهران را تهدید می‌بینند.

این واقعیت که برنامه نظامی جمهوری اسلامی ایران جنبه دفاعی دارد بارها توسط مقامات کشورمان اغلام شده که یک نمونه آن اظهارات محمدجواد ظریف است؛ وزیر امور خارجه کشورمان بارها در محافل مختلف بین‌المللی از توان دفاعی تهران دفاع کرده و آن را حق مشروع ایران دانسته است، ظریف همچنین پس از اجرایی شدن برجام در پاسخ به اظهارنظرها و شروط ترامپ برای ماندن در توافق هسته‌ای در صورت مذاکره با تهران بر سر موضوع دفاعی و موشکی گفته است: همه طرف‌های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کردند موضوع موشکی ایران، جزیی از برجام نیست.


در این باره همچنین علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکوم کردن اظهارات غربی‌ها درباره برنامه دفاعی گفت که برای مسائل و برنامه دفاعی کشورمان از دیگران اجازه نمی‌گیریم که موشک داشته باشیم یا نداشته باشیم.


بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور نیز پس اظهارات رئیس جمهور دلال آمریکا درباره برنامه دفاعی ایران اعلام کرد: بر اساس دکترین نظامی و تجارب گرانسنگ بدست آمده از جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه مردم بی‌دفاع ایران و حمایت سخاوتمندانه برخی کشورها از دیکتاتور متجاوز بعثی به سرزمین و مردم بزرگ ایران، برنامه دفاع موشکی خود را به منظور پیشگیری و بازدارندگی از تجاوز مجدد دیگر زیاده خواهان طراحی کرده است و در این مسیر روشن و کاملا منطبق با موازین بین‌المللی، هرگز دخالت دیگر کشورها را نپذیرفته و اتخاذ این نوع مواضع غیر اصولی را غیر مسئولانه و ابهام برانگیز دانسته و شدیدا آن را مردود می داند.

اما در بین فرماندهان نظامی که از برنامه نظامی ایران دفاع کردند، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به خصوص در حوزه موشکی به روز و کارآمد شده است و از آنجایی که تهران موشک برای حمل کلاهک هسته‌ای نمی‌سازد، بیشتر بر دقت موشک‌ها متمرکز شده است؛ موضوعی که در عملیات لیلة‌القدر سپاه همه شاهد آن بودند.


وی همچنین این عامل بازدارندگی را عاملی دانست که باعث شده جمهوری اسلامی ایران در منطقه بازیگر و ناجی اول باشد و مردم ستم دیده غرب آسیا را از زیر یوغ استکبار جهانی خارج کند.

اما در واکنش به صحبت‌های کشورهای غربی و عربی درباره توان دفاعی ایران نکته‌ای جالب وجود دارد و آن هم اذعان کارشناسان و مقامات پیشین این کشورها به خصوص آمریکا در زمینه توان نظامی تهران است؛ پس از بالاگرفتن تنش بین ایران و عربستان در سال 1394 بسیاری از کارشناسان احتمال وقوع جنگ بین تهران و ریاض را می‌دادند و در این زمینه حرف‌هایی زدند.

اما در این بین کالین پاول وزیر خارجه ایالات متحده در زمان ریاست جمهوری جرج بوش با اظهار نظری جالب اما واقعی آب پاکی را بر دست مقامات سعودی ریخت و گفت: در صورت وقوع جنگ بین ایران و عربستان؛ کاخ نشینان ریاض حتی فرصت پیدا نمی‌کنند که تلفن را بردارند تا از ما تقاضای کمک کنند. بهتر است کمی واقع بین باشند و ایران را با یمن و هیچ کشور دیگر مقایسه نکنند؛ حتی ما هم تاکنون چنین ادعایی نکرده ایم.


این واکنش‌هایی که نه فقط از سوی مقامات ایرانی بلکه غربی و حتی خود آمریکایی‌ها صورت گرفته نشان می‌دهد برنامه دفاعی تهران چنان قدرتی دارد که حتی آمریکایی‌ها را از فکر حمله باز می‌دارد؛ پس حکام منطقه بهتر است به جای فرافکنی و حمایت از تروریست‌ها با همکاری و بهره از قدرت جمهوری اسلامی ایران امنیت را به منطقه برگردانند تا برای تامین آن نیاز به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای نباشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 9 فروردین 97، کد مطلب: 6475537: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
0
0
ایران اگر میخواست بمب اتم بسازد از همان ابتدا میتوانست پی گیر این قضیه باشد و ترسی از کشور های دیگر نداشت
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین