پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۴۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
ژنرال ایزنکوت تهدید می کند و سخن از نابودی طرف دیگر می زند گویی جنگ علیه لبنان «گردشی» است که نتایج اش تضمین شده است و راه یک طرفه است و این سخن حتی اگر در چارچوب جنگ روانی باشد کاملا با واقعیت مغایر است زیرا محور مقابل یعنی محور مقاومت دارای قدرت هجومی ویرانگر بی سابقه ای است.

شعارسال: «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت:ژنرال«گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل با سخنانی که به وبسایت«المصدر» اسرائیلی گفت و پیش بینی کرد که جنگ ویرانگری برای از بین بردن «حزب الله» لبنان به راه می افتد و نیز سوریه و ایران را تهدید بزرگتر برای دولت اشغالگر اسرائیلی به شمار آورد، ما را شگفت زده نکرد.

حرف و حدیث مسئولان اسرائیلی درباره این تهدید هرگز طی سال های گذشته متوقف نشده است اما مساله جدیدی و غیرمنتظره که وجود دارد این است که ایزنکوت زمان این جنگ و سقف زمانی اش را مشخص کرد یعنی گفت پیش از پایان خدمتش در مقام کنونی اش در هشت ماه دیگر از حالا است.

این عادت فرماندهان ارتش اسرائیل نیست که با این وضوح درباره زمان های جنگ های شان به دلیل حفظ اسرار نظامی و استفاده از عنصر «غافلگیری» و «ناگهانی»سخن بگویند و نمی دانیم برای چه ژنرال ایزنکوت این قاعده را زیر پا گذاشت آن هم با این وضوح.

در این مساله هرگز بحثی نداریم که خطر نظامی بزرگ علیه اسرائیلی ها در جبهه شمالی نهفته است به خصوص ایران،سوریه و لبنان زیرا همه کشورهای دیگر اطراف فلسطین اشغالی و به طور مشخص مصر و اردن تبدیل به «همپیمان» این رژیم شده و با رهبران اسرائیلی به لحاظ امنیتی هماهنگی می کنند اما کشورهای«کمک کننده» مانند عربستان سعودی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال های اخیر از اردوگاه «دشمنان» به اردوگاه«دوستان» اسرائیل منتقل شدند و در مواجهه با ایران که آن را دشمن جدید می دانند، در اردوگاه اسرائیل قرار گرفتند.

اسرائیلی ها و همپیمانان آمریکایی و اروپایی شان جدول های زمانی جنگ های شان را فقط زمانی اعلام می کنند که آمادگی ها و مقدمات برای جنگ ها تکیمل شده باشد و کاملا واضح شده است که «ساعت صفر» مشخص شده است و آن چه اکنون می بینیم مقدمه سازی برای آن است به ویژه آن که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به شکل ناگهانی تصمیم به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گرفته است و گمانه زنی ها برای خروج وی از توافقنامه هسته ای با ایران در اوایل ماه می آینده بیشتر شده است.

ایزنکوت درباره هزاران هدف حزب الله در لبنان سخن گفت که در فهرست نابودی قرار گرفتند و به صراحت گفت که میدان این جنگ از بیروت تا مرزهای جنوبی لبنان با «الجلیل» امتداد پیدا می کند یعنی این جنگ حزب الله و زیرساخت های مدنی و نظامی اش را هدف قرار می دهد یعنی تکرار سناریوی جنگ جولای سال 2006 به شکلی دیگر لیکن با قدرت ویرانگری بزرگتر.

این نیز برای ما قابل توجه بود که فرمانده ارتش اسرائیل گفت که هیچ غیرنظامی در جنگ آینده در لبنان در امان نخواهد بود و این سخنی بسیار خطرناک است و حکایت از کشتارهای بی سابقه دارد آن هم برای بستر انسانی حزب الله یعنی برادران شیعه در جنوب لبنان. همچنین به نظر می رسد که تیراندازی به غیرنظامیان شرکت کننده در تظاهرات و راهپیمایی های بازگشت در سه روز پیش در نوار غزه و شهادت 16 فلسطینی بی گناه توسط تک تیراندازان اسرائیلی و با نظارت ژنرال ایزنکوت و به دستور وی فصل اول از «جنایت های جنگی» پیش روی توسط اسرائیل است.

ژنرال ایزنکوت تهدید می کند و سخن از نابودی طرف دیگر می زند گویی جنگ علیه لبنان «گردشی» است که نتایج اش تضمین شده است و راه یک طرفه است و این سخن حتی اگر در چارچوب جنگ روانی باشد کاملا با واقعیت مغایر است زیرا محور مقابل یعنی محور مقاومت دارای قدرت هجومی ویرانگر بی سابقه ای است و هر چه موشک در زرادخانه خود دارد را بر سر شهرهای اسرائیلی فرو می ریزد و «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان به اسرائیلی ها نسبت به جنگ آینده هشدار داد و از آنها خواست از اراضی اشغالی در سریع ترین زمان ممکن خارج شوند زیرا قطعا هیزم و سوخت این جنگ می شوند. این مرد یعنی نصرالله حرف و عمل اش یکی است و این را همه تجربه ها و جنگ های سابق ثابت کرده است.

با فرمانده ارتش رژیم اسرائیل یعنی ایزنکوت در این گفته اش که «احتمال دخالت ایران و حمایت از حزب الله در صورت وقوع جنگ به نظر ضعیف می رسد» موافق نیستیم زیرا ایران ، حزب الله و سوریه یک مجموعه نظامی و سیاسی را شکل می دهند و رهبران این محور به خوبی می دانند که این جنگ، جنگ آخر در منطقه است و نمی گذارند که حزب الله در جنگ با اسرائیل تنها بماند و به لحاظ نظامی و وجودی از بین برود در حالی که آنها از دور تماشاگر صحنه هستند، به همین دلیل بر این باوریم که سخن ژنرال ایزنکوت در این چارچوب فقط «آرزوی» محض است.

چیزی که ایزنکوت درک نمی کند و آن را هرگز نمی فهمد این است که گنبدهای آهنین اش نمی توانند دولت این رژیم و شهرک نشینانش را در جنگ آینده مورد حمایت قرار دهند و امنیت و ثبات را نمی توانند محقق کنند زیرا بسیار ضعیف تر از آن هستند که بتوانند با هزاران موشکی که مانند باران بر سر شهرها و شهرک هایش فرو می ریزند مقابله کنند.اگر موشک های «پاتریوت»که جدیدترین ابزار بازدارندگی آمریکایی به شمار می روند در سرنگونی موشک های اولیه «انصار الله» یمن که به ریاض شلیک شد، به شهادت خود ژنرال، شکست خوردند پس آیا نسخه های اسرائیلی این موشک ها بهترند و می توانند با موشک های پیشرفته تر و کارآمدتر حزب الله لبنان مقابله کنند، موشک های سوری و ایرانی که دیگر جای خود دارند؟ ما که بر این باور نیستیم که بتوانند ...و روزهای آینده می بینیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری جماران، تاریخ انتشار: 13فروردین1397 ، کدخبر: 892115: www.jamaran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
0
اولین برنامه در بمباران های موشکی حزب الله باید هدف قرار دادن سامانه های دفاع موشکی اسرائیل باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین