پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۸۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
توهین به شهرمان فرصتی برای محک زدن رجال سیاسی صادق عمدتا حضرات پایتخت نشین (فارغ از هر گرایش سیاسی) چه میزان دغدغه‌مند، دلسوز و پیگیر اعاده حیثیت و استیفای حقوق شهرشان هستند.

شعار سالدر این که وحدت، انسجام ملی، همدلی و همراهی ملت نقش کلیدی و اساسی را در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و سایر توفیقات ۴۰ ساله نظام داشته است نباید اندک تردیدی به خود راه داد.

و در این که برخی اختلاف زبانها، لهجه ها و رنگ ها از شاهکارهای خلقت و آفرینش می باشد نیز شکی نیست، چرا که خداوند در قرآن کریم می فرمایند: « و من آیاته ان خلق السماوات و الارض و اختلاف السنتکم و الوانکم ان فی ذلک لآیات للعالمین» سوره روم آیه ۲۲.

و نیز در این که ملاک برتری افراد تقوا است نیز شکی نیست چرا که خداوند می فرماید: « ان اکرمکم عندالله اتقیکم»، لکن بدون شک باید گفت یکی از اصول مستمر پیشرفت و موفقیت های چشمگیر و پاسخ عملی به شیطنت‌ها و توطئه های داخلی و خارجی وحدت، همدلی و یکپارچگی همیشگی ملت می باشد و قطعاً برهم زنندگان وحدت خائن به ملت و نظام می باشند.

از طرفی با وجود این همه اهمیت و جایگاهی که وحدت دارد، نمی‌دانیم چه عنوانی را برازنده ی افرادی بنامیم که هر از گاهی به عمد یا سهو، با غفلت، جهالت، بی تدبیری، لجاجت، شیطنت و شاید هم حماقت در قالب ها و با شیوه های مختلف به قومیت ها و طیف‌های مردم، در جایگاه‌ها و در کسوت های مختلف توهین می نمایند.

به راستی تا به کی باید شاهد استمرار توهین‌ها که سببی برای ایجاد تفرقه و تنش بین قومیت ها و به تبع آن ملت است باشیم!

لکن صرف نظر از تبعات و عواقب بسیار بد و مخرب توهین ها و برخوردهای سهل انگارانه و گاه عدم برخوردِ به هنگامِ مسئولینِ امر، به نظر فرصتی نیز باشد برای معرفی سوابق درخشان قهرمانان، دلیرمردان، فرهیختگان اندیشمندان، عالمان، متخصصان و سایر توانمندی ها و ظرفیت ها و شخصیت ها و پتانسیل بسیار بالای جوانان اکثراً با تحصیلات عالیه آن هم در سراسر ایران اسلامی و گاه خارج از کشور دانست.

آری!

-فرصتی برای بیان واقعی ضعف‌ها، کوتاهی ها، غفلت ها، نا عدالتی ها و کم لطفی هایی که توسط دولت های مختلف و رجال سیاسی و تاثیر گذار آن هم از همه طیف‌های سیاسی بوده، می باشد که البته جناب آقای مومنی با شهامت به این قصور خود اعتراف نمودند و انتظار می رود سایرینِ از هر دو جناح نیز صادقانه به کوتاهی های خود در قبال مردمان این مرز وبوم اعتراف نموده و به فکر جبران دیرهنگام باشند.

فرصتی برای بیان علت آوارگی و بیکاری با آمار بسیار بالا و کوچ های اجباری برای طلب لقمه نانی حلال دانست.

فرصتی برای عدالت خواهی، مطالبه‌گری بجا و احقاق حق مردمی که اکثریت در نهایت عزت نفس عمدتا امورات خود را با یارانه‌ ی ناقابل و ناچیز می گذرانند ( که البته آن هم توسط دولتمردان در این چند سال اخیر بارها برای دریافت آن، مردم را دچار اضطراب و دل نگرانی نموده اند).

فرصتی برای معرفی تاریخ کهن و چند ده هزار ساله ی کوهدشت می باشد.

فرصتی برای محک زدن رجال سیاسی صادق عمدتا حضرات پایتخت نشین (فارغ از هر گرایش سیاسی) چه میزان دغدغه‌مند، دلسوز و پیگیر اعاده حیثیت و استیفای حقوق شهرشان می باشند.

فرصتی برای بررسی واقع بینانه عللی که منجر به بروز ناهنجاری ها و آسیب ها می شود، خواهد بود.

فرصتی برای زدودن چهره غمباره ناشی از بیکاری سر به فلک کشیده جوانان شهرمان که غالبا با تحصیلات عالیه و آواره در سایر نقاط کشور است، می باشد.

فرصتی برای بررسی دقیق راهکارهای اجرایی و عملی برای خروج از وضعیت موجودِ جوانان شهرمان آن هم با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود می باشد.

قطعاً از جمله انتظارات مردم فهیم و شهیدپرور کوهدشت از کلیه کسانی که توان پی گیری موثر، منطقی و قانونی را در خصوص توهین اخیر و سایر توهین‌های مکرر به قوم لر خصوصاً مردم کوهدشت که قهرمان عرصه های نبرد در جبهه‌های حق علیه باطل بوده‌اند، این است که عذرخواهی رسمی از سوی مسئولین مربوطه آن هم از طریق رسانه ملی، عزل و توبیخ آنها و احضار وزیر مربوطه در صحن مجلس و طرح سوال از ایشان از جمله انتظارات مردم این دیار می‌باشد تا عبرتی بوده و دگر باره شاهد توهین به هیچ قومی در کشور عزیزمان نباشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار فروردین 97، کدمطلب:۶۷۴۸۰۱، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین