پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶
وزیر نیرو با بیان اینکه اطلاعات دقیق از منابع آب در موفقیت کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تعیین کننده است گفت: سبک مدیریت منابع آب در ایران از دیر زمان، گواه وجود بینش عمیق در این مقوله به‌رغم دسترسی به ابزار پیشرفته است.

شعارسال: رضا اردکانیان که به منظور شرکت کنفرانس سازمان جهانی هواشناسی (wmo) به سوئیس سفر کرده است با تاکید بر اینکه بینش هیدرولوژیکی در مرتبه اولی نسبت به کسب اطلاعات و جمع آوری داده ها قرار دارد، عنوان کرد: سبک مدیریت منابع آب در ایران از دیر زمان، گواه وجود بینش عمیق در این مقوله به‌رغم دسترسی به ابزار پیشرفته در دوران گذشته است.
وزیر نیرو افزود: وزارت نیرو نه تنها سهم بزرگی در فراهم نمودن داده‌های هیدرولوژیکی کشور به عهده دارد بلکه به مطالعات وتحقیقات عمقی در زمینه عدم قطعیت ها و تلاش بیش از پیش در دسترسی به آمار واطلاعات کیفی منابع آب همت می‌گمارد.
وی با اشاره به اینکه استانداردسازی منطبق بر آخرین دستاوردها و ظرفیت سازی مستمر در این زمینه در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد، تصریح کرد: شرایط ناخوشایند در برخی مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا منجر به وقفه در پایش و تولید داده‌ها در برهه‌های زمانی شده است. در نتیجه پایش دقیق و پیش بینی پدیده ریزگردها در منطقه با چالش روبرو شده است.
اردکانیان تاکید کرد: ایران با راهبری وزارت نیرو مبادرت به تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی کرده و نقش آمار و اطلاعات دقیق در توفیق این حرکت تعیین کننده است.
وی یادآور شد: وزارت نیرو در برنامه های مصوب ملی خود بویژه به پایداری و توسعه شبکه های اطلاعات ملی، تسهیل در سامانه های بهره برداری از داده ها، تضمین کیفیت و رویکردهای بین رشته ای در این زمینه توجه دارد.
وزیر نیرو به نقش تعیین کننده سازمان جهانی هواشناسی در پشتیبانی و تسهیل گری در این بخش اشاره کرد و افزود: برای ایفای نقش کلیدی در زمینه محوریت آمار واطلاعات هیدرولوژیکی و آب شناسی در منطقه خود اعلام آمادگی می‌نماییم.
پس از این نشست، اردکانیان از پروژه استفاده طبیعی از آب دریاچه شهر ژنو برای گرمایش و سرمایش و همچنین سیستم تهویه مطبوع منازل این شهر بازدید کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1397، کدخبر: 13970220000311، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین