پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۵۴۷
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
منطقه کریم اباد محقق با وجود بیش از ده سال جزو شهر شدن هنوز از نظر عمرانی پیشرفتی نکرده است و مشکلات آن بیشتر هم شده است.

شعارسال: کریم آباد محقق واقع در بلوار شهید محمدی شهر رفسنجان نزدیک به ده سال است که جزو محدوده ی شهر به شمار میرود اما متاسفانه این شهرنشینی منجر به بی توجهی مسئولین به این منطقه شده است و مشکلات زیادی بدون رسیدگی مانده است.

در همین مورد خبرنگار مصاحبه ای با ساکنین این منطقه انجام داد و مشکلات آنان را جویا شد که به شرح زیر است:

ساکنین علت اصلی رسیدگی نکردن مسئولین به این منطقه را این دانستند که کریم اباد محقق که هم اکنون جزو شهر رفسنجان به شمار میرود از حاشیه های شهر است و همین علت سبب شده از نظر عمرانی از طرف شهرداری اقدامی صورت نگیرد.

از جمله مشکلات این منطقه وضعیت اسفالت خیابان اصلی و کوچه هاست که بعضا نیازمند ترمیم و بعضی دیگر نیازمند اسفالت کشی هستند.


از نظر ساکنین این منطقه علت اسفالت کشی نشدن این است که بعضی از مردم توانایی پرداخت هزینه اسفالت شدن کوچه ها را ندارد و هیچ اقدامی در این زمینه صورت نمیگیرد.

این امر در صورتی است که شهرداری هیچ بودجه ای را به دلیل جزو شهر شدن کریم اباد محقق پرداخت نمیکند در واقع مشکل اصلی از شهرداری است .

ساکنین اظهار داشتند که حتی خودشان اقدامات لازم را برای شن ریزی کوچه محمدی دو انجام دادیم. تمامی مراحل اداری را پشت سر گذاشتیم و نامه گرفتیم اما هیچ اقدامی انجام نشد.

علاوه بر اینکه بعضی از کوچه ها عریض نیستند، مشکل کوچه ها در فصل زمستان با بارش بیشتر هم میشود.

عقب نشینی ساختمان های کنار جاده انجام نشده است و از طرف شهرداری هیچ اقدامی جز با قیمت پایین خریدن ساختمانها صورت نمیگیرد که مردم هم حاضر به فروش ساختمانهای خود با قیمت پایین نیستند. شهرداری هیچ احساس مسئولیتی نسبت به این منطقه ندارد.که لازم به ذکر است اهالی نیز در این مورد همکاری لازم را با شهرداری ندارند.

مشکل دیگر این منطقه نداشتن فضای سبز است،با توجه به اینکه کریم آباد محقق جزو شهر محسوب می شود اما مردم این منطقه مکانی برای تفریح و پیاده روی و ورزشی ندارد و همچنین زباله های ساختمانی در محوطه فضای سبز کوچه شهید محمدی سه نیز برداشته نمیشوند.



یکی از ساکنین وضعیت منطقه را بدین شکل شرح داد: وضعیت کریم اباد مانند این است که منطقه ای فراموش شده باشد. ولی برای گرفتن پروانه ساخت و ساز مردم کریم اباد را به خوبی میشناسند. ده سال است که برای ساخت و ساز از مردم پول میگیرند اما برای کریم آباد هزینه ای نمیکنند. مردم میخواهند بدانند این پولها کجا هزینه میشود که هیچ رسیدگی انجام نمیشود.

تقاطع چهار راه خیابان علم آباد در طرح ساخت میدان است اما چرا میدانی وجود ندارد و هر هفته دست کم سه مورد تصادف مشاهده میشود؟

خیابانی که به سمت روستای علم آباد میرود روشنایی ندارد و وسایل نقلیه هیچ دیدی به اطراف ندارند.

اینها اندک موارد از مشکلات عمرانی این منطقه بود که ملزم به رسیدگی از طرف شهرداری رفسنجان است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خانه خشتی، تاریخ انتشار: 26بهمن1396 ، کدخبر: 139649: www.khanehkheshti.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین