پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با انتقاد از نرخ بالای اوراق وام مسکن گفت:نباید مردم در آرزوی خانه دار شدن،بمانند.

شعار سال: نادر قاضی پور ددرباره شرایط دشوار خانه دار شدن، گفت: حدود 30 درصد اقتصاد کشور به بخش مسکن وابسته است و بیش از 200 نوع کارخانه با صنایع بخش مسکن ارتباط دارد.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد: اگر بخش مسکن رونق یابد در بخش تولید و اشتغال زایی تاثیر مثبت دارد و نباید فراموش کرد با استقراض خارجی نمی توان اقتصادکشور را حرکت داد.

این نماینده مردم درمجلس دهم،افزود: به دلیل ساخت مسکن مهر در خارج از شهر،هزینه های زیادی برای ساخت زیرساخت ها شده این درحالی است که این هزینه ها باید برای نوسازی بافت فرسوده انجام می شد.

انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در ساخت مسکن اجتماعی

قاضی پور،افزود:وزیر راه و شهرسازی از برنامه ها برای ساخت مسکن اجتماعی صحبت کرد،ولی در این زمینه کاری صورت نگرفته است.

وی با انتقاد از نرخ بالای اوراق وام مسکن،ادامه داد:سیستم بانکی نباید اوراق وام مسکن را با قیمت بالا به فروش برساند و نباید فراموش کرد؛مردم متقاضی مسکن هستند و به خوابگاه نیازی ندارند و در کنار ساخت خانه ها باید مسجد،مدرسه و زیرساخت های دیگر نیز ساخته شود.

قاضی پور با بیان اینکه نباید مسکنی ساخت شود که کیلومترها از شهر دور باشد،تاکید کرد: براساس قانون اساسی باید برای مردم مسکن فراهم شود.

دولت خانه سازمانی بسازد

وی با بیان اینکه 50 درصد کارگران فاقد مسکن هستند، ادامه داد: مردم نباید در آرزوی خانه دار شدن، بمیرند؛ بنابراین باید مسکن متناسب برای خانوارها ساخت شود.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: دولت باید برای سازمان های مانند نهادهای مرزبانی، نظامی، محیط زیست و غیره که محل کار آن ها خارج از شهر است،مسکن سازمانی بسازد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 31 مرداد 95، کد مطلب: 306701، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین