پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۱۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
بر اساس رأی کمیته انضباطی سعید عبدولی به یک سال محرومیت که شش ماه قطعی و شش ماه تعلیقی است به‌همراه 25 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده و برادرانش کرامت عبدولی همین مدت به‌همراه 50‌ میلیون ریال جریمه نقدی و سامان عبدولی شش ماه محرومیت که سه ماه از آن قطعی و سه ماه تعلیقی است، محکوم شده‌اند.

شعار سال: فحاشی و زد و خورد بین کشتی‌گیران در مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در سالن شهدای هفتم‌تیر سبب شد تا کشتی‌گیران خاطی توسط کمیته انضباطی فدراسیون کشتی تعیین و تکلیف شوند. کمیته انضباطی فدراسیون کشتی علاوه بر جریمه کشتی‌گیران خاطی از یداله محبی، حسن یزدانی و محمدعلی گرایی تقدیر کردند تا دو نشان دهند زشت و زیبایی‌های مسابقات انتخابی را با هم دیده‌اند.

محرومیت سه برادر

بر اساس رأی کمیته انضباطی سعید عبدولی به یک سال محرومیت که شش ماه قطعی و شش ماه تعلیقی است به‌همراه 25 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده و برادرانش کرامت عبدولی همین مدت به‌همراه 50‌ میلیون ریال جریمه نقدی و سامان عبدولی شش ماه محرومیت که سه ماه از آن قطعی و سه ماه تعلیقی است، محکوم شده‌اند. همچنین کمیته انضباطی ارشک محبی شش ماه محرومیت قطعی و شربی نیازی سه ماه محرومیت قطعی محکوم شده اند. همچنین این کمیته عادل بالی تبار مربی استان مازندران و گیوی مربی استان فارس را هر کدام شش ماه محرومیت قطعی محکوم کرده است. جالب اینجاست که کمیته انضباطی به‌دلیل آنچه کمبود وقت عنوان کرده درباره آقای ایمان انصاری (کشتی‌گیرمقابل سعید عبدولی) تصمیم‌گیری نکرده است و در جلسه آینده کمیته انضباطی رأی خود را درخصوص ایشان اعلام خواهد کرد همچنین این آرا قابل اعتراض است و کشتی‌گیران می‌توانند به این آرا تا 10 روز اعتراض کنند.

شانس کم عبدولی برای حضور در مسابقات جهانی

نادر شکری رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی درباره آرای اعلام شده به همشهری‌ورزشی گفت: «این آرا قابل اعتراض است و امکان شکسته شدن آن در استیناف وجود دارد. کشتی‌گیران از زمان ابلاغ رأی به آنها 10روز وقت اعتراض دارند و در استیناف تا 15روز باید به اعتراض آنها رسیدگی شود.» شکری در پاسخ به این سوال که آیا تمام کشتی‌گیران احضار شده در کمیته انضباطی حاضر شدند گفت: «این حضور اختیاری بود و اگر دوست داشتند می‌توانستند در کمیته انضباطی حاضر شوند و توضیحاتشان را ارائه دهند.» همچنین او درباره اینکه گفته می‌شود با این محرومیت‌ها سعید عبدولی مسابقات جهانی و آسیایی را از دست خواهد داد گفت: «همان‌طور که گفتم این رأی قابل اعتراض است به علاوه اینکه در قانون دیده شده است با گذشت دو سوم از محرومیت ورزشکار می‌تواند درخواست بخشش دهد تا ادامه محرومیتش بخشیده شود که البته این مساله هم بسته به رفتار فرد در دوران محرومیت دارد.»

اجماع درباره حکم عبدولی

بهرام مشتاقی عضو شورای فنی کشتی‌فرنگی درباره آرای اعلام شده کمیته انضباطی فدراسیون کشتی گفت: «کشتی‌گیری که 10مدال طلای المپیک داشته باشد ولی اخلاق را رعایت نکند چه فایده؟ این افراد نگاه مردم را از ورزش کشتی که پیشینه‌ای پهلوانی دارد برمی‌گردانند اصلا خود مردم توقع دارند که با افراد خاطی برخورد شود.» مشتاقی با اشاره به اینکه امکان حضور عبدولی در بازی‌های آسیایی و جهانی وجود ندارد گفت: «من به‌عنوان عضو شورای فنی مخالف این حضور هستم و به نظرم اخلاق در ورزش کشتی جایگاه بالایی دارد.» حسن رنگزر دارنده مدال طلا و برنز جهان و عضو شورای فنی کشتی‌فرنگی درباره محرومیت سعید عبدولی به همشهری‌ورزشی می‌گوید: «کمیته انضباطی براساس قانون و مقررات این رأی را صادر کرده است و افراد حاضر در این کمیته بیشتر از همه به آیین‌نامه‌های انضباطی اشراف دارند. این را باید قبول کرد اتفاقاتی که در مسابقات انتخابی تیم‌ملی رخ داد قابل دفاع نیست همان‌طور که فدراسیون کشتی در بیانیه‌ای اعلام که با خاطیان برخورد خواهد کرد. ولی موضوع دیگر این است که مثلا سعید عبدولی در جریان هیجانات و جو مسابقات حرکاتی را انجام داده است که بعد از از این کار پشیمان شده است و در بیانیه‌ای عذرخواهی کرده است. موضوع دیگر هم بحث توانایی‌های فنی سعید عبدولی است با اینکه او در دو وزن بالاتر از وزن تخصصی خود شرکت کرده بود این نتایج رقم خورد به‌نظرم این مساله قابل انکار است که او اگر در وزن 82 کیلوگرم حاضر شود یک کشتی‌گیر شش‌دانگ و تمام عیار است.»

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 27 اردیبهشت 97، کد مطلب: 16483، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
واقعا به نظر من که توی ورزش این اخلاقه که از همه چی مهم تره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین