پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۵
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي گفت: سالانه ۹۵۰ زن ويژه در مراکز بهزيستي که تعداد آن ۲۴ مرکز است، پذيرش مي‌شوند که عمدتا از طبقات فوق‌العاده پايين هستند و فقر و مشکلات شديد از جمله اعتياد دارند.

شعارسال: معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي گفت: سالانه ۹۵۰ زن ويژه در مراکز بهزيستي که تعداد آن ۲۴ مرکز است، پذيرش مي‌شوند که عمدتا از طبقات فوق‌العاده پايين هستند و فقر و مشکلات شديد از جمله اعتياد دارند. حبيب‌الله فريد (معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي) در رابطه با «سکس‌ورکرها» گفت: به اين افراد در کل دنيا سکس‌ورکر گفته مي‌شود که ما معادل فارسي آن را به‌کار مي‌بريم، پژوهش خاصي در رابطه با تعداد کارگران جنسي در کشور انجام نشده است و اگر هم آماري باشد، اعلام آن مربوط به قوه قضائيه و نيروي انتظامي است، چراکه اين کار جرم محسوب مي‌شود و در صورت بازداشت تعداد اين زنان يا مردان مشخص مي‌شود. وي افزود: آخرين آمار در دهه ۸۰ اعلام شد که برآورد بوده است و براي اين کار بايد شيوع‌شناسي انجام شود. پديده‌هايي که قبح دارد و مخفي است، در بسياري از مواقع بسياري از افراد آن را اعلام نمي‌کنند و مطالعه و شيوع‌شناسي نمي‌شود.

او در ادامه گفت: سالانه در مراکز بهزيستي که تعداد آن ۲۴ مرکز است ۹۵۰ زن پذيرش مي‌شوند که عمدتا از طبقات فوق‌العاده پايين هستند و فقر و مشکلات شديد از جمله اعتياد دارند. فريد گفت: در سال ۹۰ آماري توسط بهزيستي منتشر شد مبني بر اينکه ۵۰ درصد زنان متأهل تن‌فروشي مي‌کنند که اين آماري کاملا اشتباه بود، چراکه در کشوري مانند آمريکا اين رقم يک درصد است و اين عدد براي اين دسته بسيار دور از ذهن اعلام شد و اين اشتباه رسانه بود. مشخص نيست که در حال حاضر در اين رابطه مطالعه صورت گرفته است يا خير. اما در بين افرادي که در آن زمان به بهزيستي مراجعه کرده بودند، پنج درصد متأهل بودند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار: 2خرداد1397، کدخبر: 188114: www.sharghdaily.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین