پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
کاهش سن ورود دختران به بازار کارگری جنسی و افزایش آمارهای این آسیب اجتماعی ادعایی است که کم یا زیاد جامعه با آن درگیر است و برخی کارشناسان اعتقاد دارند این کاهش سن می‌تواند بر دردسرهای اجتماعی بیفزاید.
شعارسال:  مسئولان سازمان بهزیستی کشور نسبت به ادعای ورود 50 درصدی کارگران جنسی متاهل ایرانی و کاهش سن ورود به بازار کارگری جنسی واکنش نشان دادند.
 
 کاهش سن ورود دختران به بازار کارگری جنسی و افزایش آمارهای این آسیب اجتماعی ادعایی است که کم یا زیاد جامعه با آن درگیر است و برخی کارشناسان اعتقاد دارند این کاهش سن می‌تواند بر دردسرهای اجتماعی بیفزاید.
 
برای بررسی این معضل اجتماعی به سراغ تنی چند از مسئولان بهزیستی و کارشناسان امر رفتیم که در زیر می‌توانید بحث‌های کارشناسی آنان را بخوانید؛
 
چنین آماری تاکنون منتشر نشده است
 
مسعود آسیما، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به اینکه برخی داده‌ها در این زمینه نمی‌تواند صحیح باشد، گفت: چنین آماری از سوی این سازمان تاکنون منتشر نشده است.

او ادامه داد: آمارهای سازمان بهزیستی مشخص است و افرادی از قول خودشان سخنانی را مطرح می‌کنند که صحت ندارد.
 

احتمال وجود مورد خاص و نسبت آن به کل جامعه اشتباه است
 
سعید بابایی، مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، در واکنش به کاهش سن کارگری جنسی در دختران عنوان کرد: به طور مثال آیا کودکی وجود دارد که در 5 الی 6 سالگی سیگار بکشد؟ قطعا پیدا می‌شود! اما آیا درست است که بگوئیم سن کشیدن سیگار به 5 سالگی رسیده است؟ در این مورد نیز احتمال دارد چنین چیزی مدنظر باشد.
 
او ادامه داد: اینکه میانگین سن یا شروع سن یا درصدی از شروع سن به آنجا رسیده باشد، یک بحث است و اینکه ممکن است مورد بخصوصی در این سن وارد این فاز شده باشد موضوع دیگری است.
 

بدون مستندات نمی توان آماری را بیان کرد
 
حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، ضمن ردِ ادعای آمار منتشر شده از سوی بهزیستی مبنی بر وجود نیم درصدی زنان متاهل کارگر جنسی و کاهش سن کارگری جنسی در کشور، بیان کرد: چنین آماری در بهزیستی تاکنون منتشر نشده و این سخنان را تکذیب می‌کنم.
 
او ادامه داد: مشخص نیست چرا افرادی بدون وجود هیچ گونه مستنداتی و از طرف سازمان بهزیستی آماری را ارائه می دهند که حقیقت ندارد.
 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهتر است چنین آماری از طرف سازمان بهزیستی ارائه شود و به گفته سایرین استناد نشود، توضیح داد: ما درصدها و جزئیات اینچنینی را هیچ‌گاه به شکل عمومی منتشر نمی‌کنیم. اما موضوع این است که آمار اعلام شده درخصوص کارگری جنسی به هیچ عنوان صحت ندارد.
 
فرید اضافه کرد: سازمان بهزیستی دو دسته آمار دارد؛ نخست آماری که صحت دارند اما محرمانه است و آماری که از پایه و اساس اشتباه است. آمار گفته شده در خصوص کارگران جنسی در دسته دوم قرار می‌گیرد و بهزیستی صحت این ادعا را رد می‌کند.
 
 
گفتنی است، روز گذشته شهین شمس محمدی مددکار اجتماعی و فعال حوزه زنان در گفت‌وگو با خبرنگار برنا مدعی شده بود: «گاهی دخترانی را می‌بینیم که در سنین بسیار کم، حدود 12 سالگی به این مسائل کشیده می‌شوند. از طرفی بر اساس آمارهایی که سازمان بهزیستی ایران اعلام کرده است، 50 درصد از کارگران جنسی ایران را زنان متاهل تشکیل می‌دهند که به دلیل مشکلات اقتصادی به این کار روی می‌آورند.»
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   برنا  ،تاریخ انتشار:   8 دی   1398،کدخبر:  942004 ،www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین