پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۹۸۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی کشور از جمله قوانینی است که سال هاست در کشور اجرایی نمی شود گفت: در حالیکه امسال نیز شعار سال بر مبنای موضوعات اقتصادی و حمایت از تولید ملی انتخاب شده لازم است مسئولین به اجرای مصوبات این چنین که به حمایت از تولید کنندگان داخلی منجر می شود، اقدام کنند.

شعارسال:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی کشور از جمله قوانینی است که سال هاست در کشور اجرایی نمی شود گفت: در حالیکه امسال نیز شعار سال بر مبنای موضوعات اقتصادی و حمایت از تولید ملی انتخاب شده لازم است مسئولین به اجرای مصوبات این چنین که به حمایت از تولید کنندگان داخلی منجر می شود، اقدام کنند.

سید ناصر موسوی لاریگانی با بیان اینکه دولت بسیاری از قانون های تصویب شده در صنعت ریلی کشور رااجرایی نمی کند گفت: بسیاری از این مصوبات لایحه خود دولت بوده واگر قرار نیست اجرایی شود چرا لایحه آن را به مجلس تقدیم می کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید بعد نظارتی خود را بر اجرای قوانین بیشتر کنند گفت: هزینه بسیاری در کمیسیون ها و صحن های علنی مجلس برای بررسی لوایح و تصویب آن ها می شود و اگر قرار نیست که اجرایی شوند بهتر است به تصویب نیز نرسند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به شعار سال 96 که سال " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" بود گفت: در این سال میزان واردات در کشور بیشتر از صادرات نیزشد و این در حالی است که شعار سال 95 بر مبنای اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل بود و تا زمانی که تنها حرف زده شود و در مقام اجرا کاری نشود به جایی نمی رسیم.

موسوی با بیان اینکه برای حمایت از تولید کنندگان داخلی باید توجه ویژه ای به توسعه اشتغال داخلی نشان داد گفت: اجرای مصوباتی همچون دسترسی آزاد به شبکه ریلی کشور می تواند در این مهم کمک کننده باشد و لازم است برخی مسئولان از برخی منافع شخصی چشم پوشی کنند تا پایه های اقتصاد کشور جان بگیرد.

گفتنی است ، هیات مدیره راه آهن در دی ماه سال 96 با استناد به جایگاه حاکمیتی خود نسبت به تغییر قوانین و آیین نامه مربوط به" ماده 10 قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی" پرداختند. درواقع با بهره گیری از نبود نهاد مربوطه به جهت تنظیم مقررات؛ شکل و شمایل جدیدی را برای قانون ترسیم و آیین نامه های آن را نیز تعریف کردند. این درحالی است که این تغییرات تاکنون به تایید هیچ یک از نهادهای ذی صلاح نرسیده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت افکار نیوز، تاریخ انتشار2خرداد97، کدخبر: ۷۴۵۶۴۳، www.afkarnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
توی ایران منافع شخصی بر همه چیز به نظر من اولویت داره ؛ برای همین هم هست که پیشرفتی حاصل نمیشه
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
کار به جایی رسیده که در حکومت منتظر امام مان باید بگیم که لطفا به فکر مواضع شخصی نباشید
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
فساد های ریلی کاملا اب زیرکاهانه در حال انجام شدن هستن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
خوبه شرکت خصوصی نیستن که چشم به منافعشون داشته باشن شرکت دولتی باید طبق قوانین برای مردم کار کته
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین