پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت سپری شدن یک سال از تجاوز عربستان سعودی به مردم یمن گفت: عربستان از طریق توافق نامه هایی که با رژیم صهیونیستی امضا کرد، خود را تقویت کرد.

شعارسال: «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت یک ساله شدن تجاوز عربستان به یمن طی سخنانی اظهار داشت: انگلیس که در گذشته یمن را استعمار کرده بود، در ائتلاف عربی علیه یمن مسئولیت برنامه ریزی و اداره عملیات ها را بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش الحوثی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ائتلاف عربی در تجاوز به یمن هیچ چارچوبی برای خود قائل نشد و به وسیله تجهیزات خطرناک به کشتار گروهی مردم یمن روی آورد و همچنین مراکز مردمی، مراکز خدماتی، تاسیسات عمومی و حتی آرامگاه مردگان را نیز هدف قرار داد. علاوه بر این متجاوزان کشور را به صورت کامل تحت محاصره قرار دادند.

رهبر جنبش انصارالله همچنین در خصوص حمایت ها از متجاوزان نیز گفت: ائتلاف عربی از لحاظ سیاسی از سوی شورای امنیت حمایت می شود که این موضوع با منشورهای سازمان ملل تناقض دارد.

همچنین رسانه ها نیز به صورت گسترده از این ائتلاف حمایت می کنند.

وی در همین راستا افزود: روش و موضع این ائتلاف از سوی رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از روزنامه نگاران و سیاستمداران جهت دهی می شود.

عبدالملک الحوثی در ادامه اظهارات خود گفت: شرایط برای ائتلاف عربی در راستای جنگ علیه یمن فراهم گردید و تمام اصول انسانی و قانونی زیر پا گذاشته شد که این امر موجب گشت جنایت ها در حق مردم به امری عادی و مباح تبدیل شود. وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی یک هدف واحد دارند و آن هم نابود کردن تمام منطقه و مردم مسلمان است.

رهبر جنبش انصارالله در ادامه تصریح کرد: عربستان سعودی تصور کرد که از طریق این اقدام متجاوزانه می تواند نقش و جایگاه خود را در منطقه احیا کند و رهبری منطقه را در دست بگیرد. وی افزود: عربستان در هیچ نقطه ای نقشی جز یک کشور جنایتکار و پَست ندارد.

عبدالملک الحوثی همچنین گفت: سعودی ها حق همسایگی را ادا نکردند و تبدیل به یک همسایه متجاوز شدند. عربستان از طریق توافق نامه هایی که با رژیم صهیونیستی امضا کرد، خود را تقویت کرد.

رهبر جنبش انصارالله همچنین خطاب به مردم یمن نیز گفت: تنها گزینه مردم یمن مقاومت و مقابله با تجاوز عربستان سعودی است. وی تاکید کرد که جبهه داخل یمن باید مستحکم گردد و در برابر هراس افکنی خارجی ها عقب نشینی نکند.

عبدالملک الحوثی در پایان از مواضع سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در خصوص حمایت از مردم یمن در برابر تجاوز سعودی ها قدردانی کرد و گفت: افراد آزاده ای که از دشمن نهراسند و در کنار مردم یمن بایستند، اندک هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 07 فروردین 1395، کدمطلب: 3585369 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین