پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰
مدیریت شهری تهران روز گذشته با انتشار یک نمودار وضعیت نرخ ازدحام ترافیک قبل و بعد از اجرای طرح جدید ترافیک را تشریح کرد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، پیش از این آمارهایی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک در تشریح آثار اجرای طرح جدید اعلام شده بود اما تا روز گذشته، هیچ آماری که وضعیت ترافیک در کل شهر تهران (و نه صرفا محدوده طرح ترافیک) را توصیف کند، منتشر نشده بود.

شعار سال: مدیریت شهری تهران روز گذشته با انتشار یک نمودار وضعیت نرخ ازدحام ترافیک قبل و بعد از اجرای طرح جدید ترافیک را تشریح کرد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، پیش از این آمارهایی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک در تشریح آثار اجرای طرح جدید اعلام شده بود اما تا روز گذشته، هیچ آماری که وضعیت ترافیک در کل شهر تهران (و نه صرفا محدوده طرح ترافیک) را توصیف کند، منتشر نشده بود. نموداری که روز گذشته در کانال رسمی اطلاع‌رسانی درباره طرح ترافیک جدید تهران منتشر شد نشان می‌دهد با اجرای این طرح شاخص ازدحام ترافیک در کل شبکه معابر تهران به میزان اندکی افزایش یافته است، طوری که میانگین شاخص ازدحام ترافیک در روزهای کاری هفته (شنبه تا چهارشنبه) که طرح ترافیک اجرا می‌شود، از ۶۴/ ۵ درصد قبل از اجرای طرح جدید به ۷۶/ ۵ درصد پس از عملیاتی شدن این طرح رسیده است.

اگرچه تحلیل مدیریت شهری این است که تغییرات ناچیز ترافیک در کل تهران پس از اجرای طرح جدید، به منزله عدم تاثیرگذاری معنادار بر ازدحام ترافیک در شبکه معابر پایتخت است، اما در عین حال مطالعه دقیق‌تر این نمودار نشان می‌دهد در ساعات غیرپیک ترافیک با اجرای طرح جدید، بر میزان ازدحام خودروها افزوده شده است. اطلاعات منتشر شده از سوی مدیریت شهری حاکی است شاخص ازدحام ترافیک در کل شبکه معابر تهران پس از اجرای طرح ترافیک جدید از حوالی شروع ساعات غیرپیک یعنی ۹:۴۵ تا ۱۲:۳۰ با افزایش حدود یک واحد درصدی روبه‌رو شده است. این وضعیت همچنین در عصرگاه صادق بوده است. طبیعی است زمانی که پرداختی افراد بابت تردد در محدوده طرح ترافیک در ساعات غیرپیک (۱۰ تا ۱۶و پس از ۱۹) بین ۳۰ تا ۷۰ درصد ارزان‌تر از زمان‌های دیگر تمام می‌شود، میل به سفر در این بازه افزایش یافته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 4 تیر 97، کدمطلب:۳۴۰۴۷۲۸، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
واقعا کارکرد این طرح چی بود؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین