پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۶۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
آمار رد درخواست پناهندگی افراد متقاضی پناهندگی به فرانسه نسبت به سال 2017 افزایش یافته و به 84 هزار و 408 مورد رسیده است.

شعار سال: انجمن " Cimade " ، که در زمینه پناهجویان و کمک های بشردوستانه فعالیت می کند، این آمار را براساس گزارشی از اطلاعات رسمی درباره تعداد پناهجویانی که در فرانسه پذیرفته نشده اند، منتشر کرده است.

این گزارش تأکید کرد که در سال 2018، هشتاد هزار و 408 پناهجو در فرانسه پذیرفته نشدند و این تعداد نسبت به سال قبل 34 درصد افزایش یافته است. در سال 2016 تعداد 63 هزار و 845 تن از پناهجویان در فرانسه رد شده بودند، در سال 2015 این تعداد 15 هزار و 849 نفر رسیده بود.

فرانسه در سال گذشته بسیاری از پناهندگان را که از مرز ایتالیا قصد ورود به کشور را داشتند، برگردانده بود. 44 هزار و 433 تن از پناهجویان که درخواستشان رد شده از این مسیر وارد فرانسه شده بودند.

بیشتر از همه پناهجویانی از کشورهای سودان،غنا و مراکش درخواستشان رد شده است.

13 نوامبر سال 2015 و در پی حمله تروریستی در پاریس که باعث کشته شدن 139 نفر شد، کنترل مرزها افزایش یافته و سختگیری بیشتری در مورد بررسی درخواستها صورت می گیرد که باعث رد درخواست بسیاری از افراد با تابعیت غنا،سودان و مراکش شده است.

شهردار پاریس "آنه هیدالگو" و بسیاری از سازمان های غیر دولتی از دولت به خاطر برخورد با پناهندگان انتقاد کردند.

بدرفتاری با پناهجویان در کشور، تخلیه اردوگاه های اولیه و انتقال به اردوگاه های موقت و اخراج آنها بلافاصله پس از آن نیز باعث واکنش هایی شده است.

وضعیت اضطراری (OHAL) که پس از حملات تروریستی در سال 2015 اعلام شد، در تاریخ 1 نوامبر لغو شد.

با این حال برخی قوانین ضد تروریسم با وجود پایان یافتن حالت اضطراری هنوز پابرجا هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ، تاریخ انتشار 6 تیر 97، کدمطلب: 959030، www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین