پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
در عرف سیاسی جامعه، نامه سرگشاده برای بیان مطالبی است که قرار است به اطلاع جامعه و برخی از مسئولان ارشد برسد. من قصد چنین کاری ندارم و این‌گونه مفاهیم را در اندازه‌ی یک مقاله به نظر جنابعالی و هم‌وطنانم می‌رسانم.

شعارسال: امروز به خاطر شرایط ویژه سیاسی و فرهنگی و اقتصادی شایعات و حقایق مختلفی در جامعه مطرح می‌گردد که بعضی از آن‌ها در قالب رنج‌نامه، بعضی در چارچوب مطلب انتقادی و برخی در قالب انتقادات تخریبی عنوان می‌شوند. ولی توجه به مطالبی که از سوی دلسوزان جامعه بیان می‌گردد، حداقل برای ثبت در تاریخ ضرورت دارد. هر چند توجه لازم به آن مبذول نگردد.

آقای رئیس‌جمهور تضادگویی در میان مدیران ارشد یعنی وزرای کابینه‌ی شما، مردم را دچار گیجی اطلاعاتی کرده است. یکی از وزرای شما می‌گوید برجام محکم در جای خود ایستاده است و دیگری آن را به مویی بند می‌داند. این نکات متناقض فقط تزریق یاس و دودلی به افکار عمومی است. نخبگان سوال می‌کنند چرا در مقابل انتقادات متعدد که بسیاری از آن‌ها از سر دلسوزی و اصلاح امور است مقاومت می‌شود. چرا وزرای خاکستری و سایه‌نشین را تعویض نمی‌کنند. این‌گونه اهانت کردن به شعور عمومی چه مفهومی دارد، که در عرض یک ساعت یا کمتر، سایت گمرک هک می‌شود و پنج هزار خودروی لوکس خارجی وارد کشور می‌شود؟ خب بعدا چه اتفاقی افتاد؟ چرا با واردکنندگان متخلف برخورد قانونیبه عمل نیامد؟

شما در سخنرانی خود در جمع ایرانیان مقیم سوئیس گفتید شورای امنیت، جامعه اروپا و... در کنار ما هستند. اما تجربه‌ی تلخ 40 ساله‌ی مردم ما در گذشته نشان داده هر جا که موش و گربه با هم ساختند، وای بر دکان عطاری شد. این‌ها یک‌دیگر را رها نمی‌کنند و برای حفظ منافع خود کشورهایی مثل ما را قربانی می‌کنند.

کاش می‌گفتید ملت ایران در کنار ما هستند چرا که علی‌رغم دشواری‌های اقتصادی، تنش‌های سیاسی، ملت ایران است که صادقانه پای نظام و حفظ دستاوردهای آن مقاومت می‌کند و ایستاده است.

کاش کارآمدی معیار عزل و نصب و تداوم مدیریت یا توقف آن بود. آن‌گاه ملاحظه می‌شد که بسیاری از مدیران ارز ملت را به شرکت‌هایی داده‌اند که اصلا تخصصی در واردات مورد نظر نداشته‌اند. و یا رانت‌ها و ویژه‌خواری‌هایی که یکی از وزرای دلسوزتان را وادار می‌کند که درخواست اعلام لیست گیرندگان ارز ارزان‌قیمت را اعلام کند تا دست‌اندرکاران و مردم بدانند با ارز متعلق به آن‌ها چه حرکاتی انجام شده است. توجه دارید که تلفیق تحریم و عدم شفافیت بود که افرادی مثل زنجانی‌ها و چهره‌های آشکار و نهان را به وجود آورد و ضربه‌های کاری به بدنه‌ی اقتصادی ما وارد کرد. دولت در مقابله با گرانی‌های کاذب حرکات فوری و قاطع انجام نداده است. در عرض دو ماه گذشته مسکن رشد 20 درصدی داشته است و این یعنی مصیبت در بدنه‌ی اقتصادی سرمایه‌گذاری. باید باور کنیم که اجرای واقعی مفاهیم اقتصاد مقاومتی که بارها به آن اشاره کرده‌اید، نسخه‌ی شفابخش ماست.

یک بار برای همیشه، منطق عزل و نصب را بدون هیچ‌گونه رودربایستی به اجرا درآورید و سایه‌نشین‌ها را به آفتاب بکشید، اجازه ندهید با سوابق روشن شما بازی کنند. تیم رسانه‌ای ریاست جمهوری در حلقه‌های تودرتوی لابی‌های اداری متوقف مانده و با برخوردهای منفعلانه شما را سپر بلای خود کرده است.

تا کی قرار است از ناکارآمدی، بی‌توجهی و ضعف مدیریت بعضی از مدیرانتان دفاع کنید. اجازه دهید مردم و به همراه آن‌ها نخبگان اجتماعی و سیاسی به این واقعیت برسند که شما نیز دل خوشی از این‌گونه افراد و شرایط ندارید و هیچ‌گونه ملاحظه‌ای در اصلاح امور، شما را متوقف نمی‌کند. ولی متاسفانه کوه‌سازان از کاه منتظر حرکات ریز و کوچک هستند تا نوحه‌سرایی کنند و به از دست رفتن جامعه و متلاشی شدن اقتصاد اشک کاذب بریزند و مردم را خسته‌تر از این‌که هستند بنمایند.

آقای دکتر در خاتمه به ‌عنوان برادر کوچک شما و کسی که 40 سال از عمر خویش را در انقلاب گذرانده‌ام عرض می‌کنم، صبر مردم اندازه‌ای دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پیشخوان، تاریخ انتشار: 16تیر1397، کدخبر: 94799: www.pishkhaan.net


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین