پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
سیدعبدالکریم رضوی‌اردکانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه‌ سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در گردهمایی نمایندگان و مدیران عامل صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی گفت: صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی با تخصیص بهینه منابع مالی و سرمایه‌ای استقرار زنجیره‌های تولید به‌ویژه حوزه تأمین نهاده‌ها و بازار را در چارچوب برنامه‌های توسعه‌بخش فراهم آورند.

شعارسال: سیدعبدالکریم رضوی‌اردکانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه‌ سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در گردهمایی نمایندگان و مدیران عامل صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی گفت: صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی با تخصیص بهینه منابع مالی و سرمایه‌ای استقرار زنجیره‌های تولید به‌ویژه حوزه تأمین نهاده‌ها و بازار را در چارچوب برنامه‌های توسعه‌بخش فراهم آورند. وی افزود: تعداد صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی امسال با ایجاد ۳۰ صندوق جدید به ۱4۴ صندوق در کشور می‌رسد.

رضوی‌اردکانی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۱۴ صندوق سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی در کشور فعال است. وی افزود: ایجاد ۳۰ صندوق در حوزه محصولات تخصصی ازجمله شیر، نوغانداری، دانه‌های روغنی، زیتون، خرما و منابع طبیعی و شهرستانی در کشور برای سال جاری در دستورکار قرار گرفته است. رضوی‌اردکانی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود این صندوق‌ها با دو تا سه‌هزار میلیارد ریال سرمایه ایجاد شوند که سهم دولت حداکثر ۴۹ درصد و سهم مردم و بهره‌برداران نیز حداقل ۵۱ درصد است. وی یادآور شد: ۱۱۴ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی فعال در کشور شامل ۹ مورد صندوق تخصصی، هشت صندوق منابع طبیعی، ۳۲ صندوق استا‌نی، ۴۹ صندوق در شهرستانی و ۱۶ صندوق زنان روستایی و عشایری است. رئیس هیئت ‌مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تأکید کرد: این صندوق‌ها ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه دارند و توانسته‌اند حدود دومیلیون از شش‌میلیون بهره‌بردار کشاورزی کشور را زیرپوشش خود ببرند.

رضوی‌اردکانی گفت: به‌صورت میانگین دولت در ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه این صندوق‌ها سهم ۴۶ درصدی دارد که شامل 14/5 درصد در بخش زراعت و باغبانی، ۲۹ درصد در بخش دام و طیور، چهار درصد در بخش عشایر، 3/2 درصد در بخش صنایع، نیم‌درصد در بخش منابع طبیعی و هفت‌درصد در بخش صندوق زنان روستایی و عشایر است. وی درباره ایجاد صندوق حمایت از توسعه صنعت توت‌فرنگی که عمده محصول باغی استان کردستان با رتبه اول کشوری است، اظهار داشت: در صورت درخواست مسئولان استان و رغبت بهره‌برداران می‌توان این صندوق را تأسیس کرد. وی یادآور شد: ایجاد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان مریوان نیز با پیشنهاد بهمن مرادنیا، استاندار کردستان، از هم‌اکنون در دستورکار قرار می‌گیرد.

صندوق‌های غیردولتی در استقرار زنجیره‌های تولید نقش بی‌بدیلی دارند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی با ساماندهی و تأمین منابع مالی و مشارکت دادن تولیدکنندگان و تشکل‌ها، نقش بی‌بدیلی در شکل‌گیری زنجیره‌های تولید دارند. خالد جعفری در گردهمایی سراسری صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور که به میزبانی استان کردستان برگزار شد، گفت: صندوق‌های غیردولتی توسعه‌بخش کشاورزی با ساماندهی و تأمین منابع مالی از طریق مشارکت تشکل‌ها، تولید‌کنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و ایجاد سرمایه‌های اجتماعی شرایط مناسبی را در طراحی و استقرار زنجیره‌های تولید بخش کشاورزی فراهم کرده‌‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان این‌که صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی این استان از قدیمی‌ترین صندوق‌های کشور است، گفت: اکنون با ۱۱ سال سابقه فعالیت ۴۷۸ میلیارد ریال شامل ۵۵ درصد بخش خصوصی و ۴۵ درصد سهم بخش دولتی سرمایه دارد. جعفری اظهار داشت: در سال گذشته پنج‌درصد از اعتبارات تملک دارایی استان به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این استان تخصیص پیدا کرده است و امسال هم پنج درصد دیگر به صندوق تخصیص پیدا می‌کند که این مسأله در شورای برنامه‌ریزی استان کردستان تصویب شده است. وی اضافه کرد: تشکل‌های سهامدار صندوق آمادگی برای افزایش سرمایه‌ها برای ارائه خدمات بیش‌تر به اعضای خود آمادگی کامل دارد. صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان در سال ۱۳۸۵ با هشت‌میلیارد ریال اعتبار و ۱۶ تشکل تشکیل یافته است که در ۱۱ سال فعالیت تعداد تشکل‌ها به ۲۰۳ اتحادیه با ۱۱۳ هزار بهره‌بردار به‌میزان ۴۷۸ میلیارد ریال رسیده است. این گردهمایی در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، رئیس سازمان امور عشایر کشور، رئیس سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها خراسان شمالی و جنوبی، قزوین و استان البرز به‌مدت دو روز برگزار شد.

صندوق‌ها در ساماندهی بازار محصولات بخش کشاورزی ایفای نقش کنند

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان، گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه کشاورزی در ساماندهی بازار محصولات بخش کشاورزی با هدف ایجاد ارزش افزوده به نفع تولید‌کنندگان ایفای نقش کنند. استاندار کردستان گفت: کردستان با 1/2میلیارد هکتار زمین پنج‌میلیارد مترمکعب رواناب و 500 میلی‌متر بارندگی سالانه پتانسیل قابل توجهی در کشاورزی دارد که متأسفانه هنوز به جایگاه مطلوب خود نرسیده است. استاندار کردستان در گردهمایی نمایندگان صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به پتانسیل‌های استان کردستان اظهار کرد: کردستان استان کشاورزی است که شرایط بسیار خاص و پتانسیل‌های بسیاری در زمینه کشاورزی دارد که اگر آن را مدیریت کنیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم. وی افزود: کردستان با 1/2میلیارد هکتار زمین، پنج‌میلیارد مترمکعب رواناب و 500 میلی‌متر بارندگی سالانه پتانسیل قابل توجهی در کشاورزی دارد که بنا به دلایلی، رشد لازم را در کشاورزی نداشته‌ایم. مرادنیا با بیان این‌که در صورت استفاده از این منابع می‌توان استان را متحول کرد، گفت: چنانچه بتوانیم از منابع استان استفاده کنیم تولید از 2/7 میلیون تن به 4/6 میلیون تن در سال خواهد رسید و این استان را متحول خواهد کرد. وی یکی از مشکلات بخش کشاورزی را نبود بازار فروش در دست تولیدکنندگان دانست و عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی ما نبود کنترل تولیدکننده در بازار فروش است، کردستان 40 هزارتن توت‌فرنگی تولید می‌کند و این در حالی است که قیمت این محصول در بازارهای تهران تعیین می‌شود. استاندار کردستان ادامه داد: با این کار کشاورز از سود محصول بهره نمی‌برد و تنها عده‌ای دلال و سودجو در این میان منفعت می‌برند که رسالت ما مجاب می‌کند از کشاورزان حمایت کنیم. وی درباره ظرفیت استان در تولید گوشت قرمز عنوان کرد: استان کردستان ظرفیت بسیاری در تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های پروتئینی دارد و جای سوال دارد که، با وجود این منابع سرشار چرا وارد‌کننده گوشت از خارج استان هستیم. مرادنیا با اشاره به ظرفیت شهرستان مریوان در تولیدات بخش کشاورزی گفت: شهرستان مریوان از جهت تولید محصولات باغی و ماهیان سردآبی پتانسیل خوبی دارد که با ایجاد صندوق‌های حمایتی می‌توان به تولید هرچه بهتر این محصولات در این شهرستان رسید.

وی کشاورزی را راه نجات استان دانست و خاطرنشان کرد: در بحث صنعت شاید کمی رشد داشته باشیم؛ اما راه نجات استان از مسیر کشاورزی گذشته است که با تبلیغات و حمایت از صندوق‌ها می‌توانیم سرمایه‌های بسیاری را در صندوق‌ها ذخیره کنیم. استاندار کردستان یادآور شد: سرمایه صندوق‌ها در استان 48 میلیارد تومان است که چهارهزارو 500 میلیارد ارزش افزوده دارد و ما با افزایش 10درصدی سرمایه می‌توانیم در کشاورزی استان انقلابی به‌وجود آوریم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه سبزینه، تاریخ انتشار: 31تیر1397 ، کدخبر: 49378: www.sabzineh.org

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین