پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۶۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
رئیس محیط زیست استان قزوین گفت: براساس گزارشات در استان قزوین به طور متوسط سالانه حدود ۰.۶ افت آب‌های زیرزمینی داریم.

شعارسال: رئیس محیط زیست استان قزوین در رابطه با افزایش فرونشست های زمین در استان قزوین اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی که این روزها با آن دست و پنجه نرم می کنیم، وضعیت بحرانی منابع آب در کشور است. با توجه به کاهش بارندگی های اخیر که نسبت به سال گذشته کمتر شده است، ضرورت دارد که برنامه های مدیریتی با مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی ذی ربط پیش بینی شود تا بتوانیم از این شرایط خارج شویم

وی ادامه داد: خشکسالی و کاهش بارندگی های اخیر باعث افت سطح آب های زیرزمینی در دشت های استان قزوین شده است و براساس گزارشات در این استان به طور متوسط سالانه حدود 0.6 درصد افت آب های زیرزمینی داریم.

پسندیده گفت: همانطور که بارها گفته شده، حدود 90 درصد مصارف آبی ما در بخش کشاورزی است و به لحاظ مصرف بی رویه از آب های زیر زمینی، شاهد کسری مخزن آب در دشت قزوین هستیم. همچنین به لحاظ افزایش میزان برداشت های ما از آب های زیرزمینی این فرونشست ها نیز افزایش یافته است.

وی افزود: در استان قزوین به دلیل نوع فعالیت های صنعتی که صورت می گیرد، سالانه بیش از 10 میلیون متر مکعب فاضلاب و پساب تولید می شود. این یکی از منابعی است که پس از تصفیه می توان آن را ارتقا داد تا در زمینه های مختلف از آن استفاده شود. مانند استفاده از آب فاضلاب تصفیه شده در فضای سبز و بخش صنعت.

رئیس محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین ما با چالش هایی به لحاظ شرایط نامناسب کمی و کیفی منابع آب رو به رو هستیم که یکی از این چالش ها فرونشست های زمین در این استان است.

وی افزود: برای جلوگیری از ادامه روند فرونشست ها در زمین باید به حوزه بازچرخانی فاضلاب و پساب ها توجه کرد. همچنین به دلیل افزایش هدر رفت آب، در بخش کشاورزی باید به سمت اصلاح الگوی کشت برویم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 2مرداد1397 ، کدخبر: 6607587: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
اب های زیر زمینی داره روز به روز از دست میره و کسی هم هیچ کاری نمیکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
باید در اسرع وقت محدودیت های لازم برای حفاظت از آیینده قزوین اجرا شود
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
اب های زیر زمینی تو همه استان ها ته کشیده م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین