پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۳۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: فرونشست در بخشی از جنوب استان قزوین وجود دارد که طبق مطالعات انجام شده به طور میانگین ۱۸ سانتی‌متر در سال فرونشست دارد.

شعار سال: قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، در نشست خبری که امروز پنجم دی در سالن اجتماعات باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد:  در دنیا  ۴۳ مورد بلایای طبیعی وجود دارد که از این میان  ۲۵ مورد در استان قزوین رخ می‌دهد و می‌توان به زلزله، سیل، آتش سوزی، طوفان، کولاک و یخبندان، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و آفات نباتی اشاره کرد.

وی افزود: دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر طول رودخانه‌های استان قزوین است که برخی از آن‌ها در استان‌های مرکزی و همدان جاری می‌شود،  در حال حاضر ۱۵۷ رشته رودخانه فصلی و دائمی داریم که ۴۷ رشته آن از داخل شهرها عبور می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد: برای پیشگیری از سیل اقدامات قابل توجهی در قزوین صورت گرفته است، شهرداری‌ها در بحث لایروبی رودخانه‌ها اقدامات خوبی انجام دادند به طوری که اگر بارندگی در فصل بهار داشته باشیم مشکلی در این حوزه نخواهیم داشت.

شناسایی ۴۲۰ تصرف غیرقانونی در حریم رودخانه‌های قزوین

وی افزود: یکی از مشکلات ما تصرف غیرمجاز رودخانه‌ها است که اغلب توسط بخش خصوصی صورت گرفته است، تاکنون ۴۲۰ مورد شناسایی شده و مورد بررسی قرار گرفته است،  در بازدیدهای صورت گرفته ۲۲۴ نقطه بحرانی شناسایی شده است.

مهدیخانی تأکید کرد: از نقاط بحرانی شناسایی شده  ۶۳ نقطه مربوط به شهرستان قزوین، ۳۶ مورد مربوط به شهرستان البرز، ۳۲ مورد مربوط به شهرستان آبیک،  ۲۹ مورد مربوط به شهرستان آوج، ۴۱ مورد مربوط به شهرستان بوئین زهرا و ۲۳ مورد مربوط به شهرستان تاکستان است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم در بحث مدیریت بحران، آموزش است در این راستا نیز اقداماتی از جمله برگزاری مانور زنگ ایمنی مدارس وجود دارد که تصمیم داریم تا پایان سال هر ماه یک دوره آموزشی برگزار کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: حوادث همچنان استان قزوین را تهدید می کند به طوری که ما گسل‌هایی در جنوب و شمال قزوین داریم و یکی از خطرات جدی در کمین است و باید مورد توجه قرار بگیرد؛ فرونشست بخشی از جنوب استان قزوین است که طبق مطالعات انجام شده به طور میانگین ۱۸ سانتی متر در سال فرونشست دارد.

وی تصریح کرد: اگر در این خصوص اقدامی نکنیم و کشاورزان در جریان جزییات قرار نگیرند وضعیت بدتر می‌شود و آیندگان به طور یقین درباره ما قضاوت خوبی نخواهند داشت، در این میان رسانه‌ها نقش مهمی برعهده دارند.

مهدیخانی با اشاره به آلودگی هوای آبیک نیز تصریح کرد: اکثر آلودگی‌ها در خصوص شهرستان آبیک منشأ بیرونی دارد و در خصوص واحدهای صنعتی آلاینده هم شناسنامه‌ای تهیه شده تا هر زمانی لازم باشد، تعطیل شوند، هفته آینده  جلسه‌ای با مسئولان کارخانه سیمان آبیک داریم تا در شرایطی که لازم است تعطیل شود، در حال حاضر حدود پنج روز است که این کارخانه تعطیل است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 5 دی 98، کد مطلب: 98100503957: www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
0
انقد خبر فرونشست تو جاهای مختلف ایران رو خواندم ولی نخواندم راهکار مسئولین چیه که خسته شدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
انقد خبر فرونشست تو جاهای مختلف ایران رو خواندم ولی نخواندم راهکار مسئولین چیه که خسته شدم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین