پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۷۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
یک صلح‌بان سابق سازمان ملل در کنگو به تجاوز جنسی به چندین کودک و زن آفریقایی در دوران خدمتش در سال ۲۰۰۴ اعتراف کرد.

شعارسال: یکی از کارکنان سابق سازمان ملل در شرق کنگو اقرار کرد که در دوران خدمتش به کودکان و زنان زیادی تجاوز کرده است!

«دیدیر بورگوئت»، رئیس تدارکات در مأموریت‌های صلح بانی در گوما واقع در شرق کنگو در اظهاراتی وقیحانه اعلام کرد که به خاطر نمی‌آورد در سال 2004 در دوران خدمتش برای سازمان ملل، چه تعداد کودک را مورد آزار جنسی قرار داده است!

بورگوئت که به صورت ماهانه مبلغ 7000 دلار درآمد داشت، در این خصوص گفت: نمی‌دانم به چه تعداد کودک تجاوز کردم، باید بگویم 20 و یا شاید 25 نفر. تعداد آنها را به خاطر نمی‌آورم.

گزارشها حاکی از آن است که این شخص در دوران خدمتش مردم محلی را مجبور می‌کرده است که کودکان مناسب را برای او پیدا کنند. به عقیده او، سفید پوست بودن و کار کردن او در سازمان ملل امتیازهای مثبتی برای او محسوب می‌شدند و او به راحتی می توانست کودکان را به این شیوه فریب دهد.

زمانی که از این به اصطلاح صلح‌بان سازمان ملل پرسیده شد آیا کودکان از این مسئله ناراضی بودند یا خیر، او گفت: من مطمئن نیستم. فکر نمی‌کنم اینطور باشد اما مطمئن نیستم.

دیدیر بورگوئت یکی از اتباع فرانسه است که در زمان خدمت در سازمان ملل 40 سال داشته است. پس از افشای این رسوایی، پلیس گوما او را دستگیر کرد و به اتهام آزار جنسی بیش از 20 دختر جوان –که سن بعضی از آنها کمتر از 12 سال بود—او را به مقامات فرانسه تحویل داد. وی در حضور مقامات فرانسه اعتراف کرد که این دختران جوان را مورد آزار جنسی قرار داده است. وی همچنین پیشتر اعتراف کرد که حدود 60 تا 80 زن را هم مورد آزار جنسی قرار داده و از آنها عکس و فیلم هم تهیه می‌کرده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 7 مرداد 1397 ، کدخبر: 6614392،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
ا.ف75
فدای پستش بشم اخه! صلح و تجاوز! واقعا جهان امروز از شدت بغض خنده دار شده!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
مرسی از سازمان ملل که به این سرباز ها تریبون میده
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین