پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
وزير ورزش و جوانان با تقدير از حمايت هاي مجلس شوراي اسلامي پيرامون اقدامات حمايتي از ورزش کشور، از تحقيق و تفحص باشگاه هاي پرسپوليس و استقلال نيز استقبال کرد.

شعارسال:  به نقل از پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطاني فر در نشست اعضاي هيات رييسه هيات تحقيق و تفحص باشگاه هاي فرهنگي ورزشي وابسته به وزارت ورزش و جوانان که صبح امروز برگزار شد در ابتدا از همراهي و حمايت هاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در فصل تنظيم ،تدوين و شکل گيري برنامه ششم توسعه کشور و پشتيباني از ورزش به نيکي نام برد و ابراز اميدواري کرد با استمرار در اين همراهي ها موضوعات مختلف ورزش از جمله تحقيق و تفحص از باشگاه هاي پرسپوليس و استقلال نيز محقق شود.

وزير ورزش و جوانان با بيان اينکه از تحقيق و تفحص باشگاه هاي پرسپوليس و استقلال استقبال مي کند اظهار داشت: بر خلاف برخي از مديران که به تحقيق و تفحص اعتقادي ندارند اما از حرکت مجلس شوراي اسلامي استقبال مي کنم چرا که با رويکرد اصلاح گرايانه جاي بسي اميدواري است که با همراهي وهمکاري يکديگر در روند مسائل اجرايي بهبود بوجود آيد تا زمينه خدمتگزاري به مردم در اين حوزه بهتر و بيشتر از گذشته مهيا شود .

وزير ورزش و جوانان در بخش ديگري با اشاره به جامعه گسترده مخاطبان ورزشي به فرآيند آماده سازي تيم ملي فوتبال ايران براي حضور در جام جهاني اشاره کرد و توضيح داد: با رويکرد ثبات و آرامش، همچنين پرهيز از حاشيه ها همراه با فدراسيون فوتبال و سازمان تيم هاي ملي دست به دست هم داديم و برنامه ريزي کامل همراه با فراهم آوردن امکانات مورد نياز در شأن و جايگاه ملت ايران را محقق ساختيم که منجر به تاريخي ترين نتايج تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني شد و در پنجمين حضور علاوه بر چهار امتياز تلاش جانانه آنها مقابل قهرمان دنيا، قهرمان اروپا و قهرمان آفريقا واقعا قابل تحسين بود.

سلطاني فر ادامه داد: بر خلاف پيش بيني هاي صورت گرفته که ايران در گروه مرگ زنگ تفريح حريفان مي شود اما با همه سختي ها تيم ملي فوتبال ايران نتايج تاريخي گرفت و کاري کردند کارستان بطوريکه براي اولين بار در تاريخ ورزش ايران مقام معظم رهبري حتي بعد از شکست از اسپانيا پيام تشکر دادند که اين پيام بعد از يک شکست اصلا سابقه نداشته و موجب افتخار و سربلندي شد.

وزير ورزش و جوانان سه بازي تيم ملي فوتبال در جام جهاني را باعث تقويت وحدت و انسجام ملت، ارتقا غرور ملي و پروژه ملت سازي دانست و تصريح کرد: در جام جهاني ملت ايران با هر باور و رويکردي که داشتند از پيروزي ها و موفقيت ايران خوشحال شدند و شور و شعفي که در بين ملت به ارمغان آمد با هيچ سرمايه و ابزاري امکان پذير نبود.

سلطاني فر در ادامه به سير اداره اين دو باشگاه در طول تاريخ اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: از آبان ماه 1395 که فعاليتم را در وزارت ورزش و جوانان آغاز کردم يکي از موارد مهمي که به آن پرداختم بررسي وضعيت اين دو باشگاه بود که در اين زمينه از مجمع تا ساختار باشگاه ها و هيات مديره هاي آنها با مشکلاتي مواجه بود چرا که بصورت کاملا سنتي اداره مي شد.

وزير ورزش و جوانان بدهي هاي مالياتي اين دو باشگاه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: از ابتداي حضورم در وزارت ورزش و جوانان وقتي با مبالغ کلان بدهي هاي مالياتي برخورد کردم اين سوال بوجود آمد که هيچگاه منابع اعتباري اين دو باشگاه بيشتر از مصارف آنها نبوده، پس چرا اين مبالغ کلان بدهي مالياتي بوجود آمده است بر همين اساس جلسات مهمي را با رييس سازمان مالياتي کشور برگزار کرديم و طبق گزارشي که دريافت شد متوجه عدم توجه به ارسال اظهارنامه هاي مالياتي از سوي دو باشگاه در 10-15 سال گذشته شديم که به دليل همين بي توجهي باشگاه ها به ارائه اظهارنامه مالياتي ، ماليات آنها به صورت علي راس محاسبه شده است.

سلطاني فر ادامه داد: مشکلات و چالش هاي متعدد باشگاه هاي پرسپوليس و استقلال باعث شد که با همه توان، نظم بخشي به اين دو باشگاه را آغاز کنيم و برنامه ريزي کرديم که تمام هزينه ها و اعتبارات مورد نياز آنها از محل تبليغات و کمک هواداران تامين شود و نياز به کمک دولت نباشد . ساختار ، منابع و هيات مديره آنها را ساماندهي کرديم و براي تشکيل مجمع باشگاه ها از هيات دولت مصوبه گرفتيم و بحث معافيت مالياتي را دنبال کرديم از طرفي براي اسپانسر و حامي مالي وقت گذاشتيم تا جايي که در شرايط فعلي براي اولين بار در تاريخ دغدغه اي براي تامين منابع مالي جاري پرسپوليس و استقلال وجود ندارد ضمن آنکه بدهي هاي گذشته آنها را پرداخت کرده ايم و تا پايان سال جاري هم خيالمان از بابت بدهي ها به اشخاص حقوقي که راحت مي شود ومباحث مالياتي را نيز در ادامه پيگيري و به سرانجام خواهيم رساند.

وزير ورزش و جوانان در ادامه اهميت باشگاه هاي پرسپوليس و استقلال براي مخاطبان و طرفدرانشان را مورد توجه قرار داد و با اشاره به چالشي که به منظور حضور آنها در ليگ قهرمانان آسيا بوجود آمده بود تصريح کرد: پرسپوليس و استقلال با چالش جدي به دليل بدهي هاي فراواني که داشتند مواجه شده بودند و خطر حذف از ليگ قهرمانان آسيا آنها را به شدت تهديد مي کرد اما در اين زمينه به دليل احترام به خواست عمومي هماهنگي ها و پيگيري هاي لازم صورت گرفت تا مشکلات حل شود تا پرسپوليس و استقلال بتوانند در ليگ قهرمانان آسيا شرکت کنند.

سلطاني فر از حضور اين دو تيم پرطرفدار در فصل جاري ليگ قهرمانان آسيا هم ابراز رضايت کرد و توضيح داد: براي اولين بار اين دو باشگاه پس از آنکه يکي ليگ برتر و ديگري جام حذفي را فتح کردند حضور موفقي در ليگ قهرمانان آسيا داشتند بطوريکه همزمان به مرحله يک چهارم صعود کرده اند و اگر در اين مرحله مقابل حريفان قطري پيروز شوند در مرحله نيمه نهايي به هم برخورد مي کنند و آنگاه يکي از آنها در فينال ليگ قهرمانان آسيا حضور خواهد داشت .

وزير ورزش و جوانان ادامه داد: اميدوارم در استمرار حرکت هاي خوب و مفيدي که با اصلاح ساختار دو باشگاه مواجه شده است با کمک مجلس شوراي اسلامي بتوانيم روند رو به رشد و اصلاح طلبانه را در اين دو باشگاه حفظ و ارتقا دهيم. ضمن اينکه هر دو باشگاه امروز موفق شدند مربيان توانمندي را براي رشد و توسعه فوتبال کشور به خدمت بگيرند.

وي در بخشي ديگري از اين جلسه به افتخارات اخير ورزش ايران در رويدادهاي معتبر آسيايي و جهاني اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: قهرماني تيم ملي فوتسال بانوان در آسيا، قهرماني هاي مقتدرانه کشتي گيران آزادکار و فرنگي کاران نوجوان ايران در جهان، قهرماني هاي ووشو و وزنه برداري در مسابقات جهاني جوانان، قهرماني واليبال ايران در رقابت هاي قهرماني جوانان آسيا همچنين قهرماني شطرنج ايران در قاره کهن و ديگر افتخاراتي که رقم خورده کلکسيوني از قهرماني ها را براي ورزش ايران به همراه داشته است که اميدوارم در بازي هاي آسيايي و پارآسيايي هم شاهد موفقيت هاي ورزش ايران باشيم.

سلطاني فر ورزش را به عنوان ابزاري سالم و ارزان براي پرکردن اوقات فراغت مردم دانست و با اشاره به شانزده تيم ليگ برتري فوتبال اظهار داشت: در طول هفته چهل تا پنجاه ميليون نفر پيگير رقابت 16 تيم ليگ برتري هستند در شرايطي که گردش مالي اين رقابتها بين چهارصد تا پانصد ميليارد تومان است که از منابع غير دولتي تامين مي شود. با اين اوصاف کدام ابزار سالم تر و ارزان تر از ورزش براي پرکردن اوقات فراغت مردم است؟ بنابراين بايد با قدرت از ورزش براي سالم سازي جامعه استفاده کنيم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1397 ، کدخبر: 120180807154354193،www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین