پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
رئیس سابق ارتش ترکیه اعلام کرد که اگر آنکارا با دمشق همکاری می‌کرد هم مسئله پناهجویان حل می‌شد و هم از تشکیل خطی کُردی در شمال سوریه جلوگیری می‌شد.

شعارسال: «ایلکر باشبوغ» رئیس سابق ارتش ترکیه در اظهاراتی گفت: ترکیه می توانست با همکاری دولت مرکزی سوریه یک منطقه حائل امنیتی در شمال این کشور ایجاد کند. که در این صورت هم مسئله پناهندگان حل و فصل می‌شد و هم از تشکیل خط کردی در شمال سوریه جلوگیری می‌شد.

رئیس سابق ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه که در دانشگاه آتاتورک سخنرانی می‌کرد در اظهاراتی با اشاره به این که در مبارزه با ترور باید از تمام قدرت موجود در کشور استفاده کرد، گفت: تروریسم مشکل ملی ترکیه است. نباید به عنوان وسیله سیاست داخلی مورد استفاده قرار گیرد. در جنوب شرق ترکیه تمام نیروهای امنیتی تحت فرمان کامل ارتش هستند. نیروهای امنیتی ترکیه با ارتش دوشادوش یکدیگر در حال مبارزه با تروریسمی هستند که از 1984 ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری «کُردپرس»، وی در ادامه اظهارات خود، بار دیگر با تاکید بر همکاری ترکیه با ایران و روسیه در خصوص سوریه گفت: حرکت ترکیه همگام با ایران و روسیه در سوریه به نفع این کشور خواهد بود. امیدواریم روابط دوجانبه ترکیه روسیه در کوتاه ترین زمان ممکن به حالت عادی بازگردد. تنش ها در روابط روسیه ترکیه نمی تواند ابعاد وسیعی پیدا کند. احتمال برخورد نظامی میان این دو کشور صفر است.

رئیس سابق نیروهای مسلح ترکیه در ادامه گفت: اگر ترکیه با حکومت مرکزی سوریه روابط دیپلماتیکی عادی داشت؛ مسئله پناهندگان سوری تا این اندازه برای ترکیه بزرگ نمی‌شد. ترکیه می‌توانست با همکاری دولت مرکزی سوریه یک منطقه حائل امنیتی در شمال این کشور تاسیس کند. در این صورت هم مسئله پناهندگان حل و فصل می‌شد و هم از تشکیل خط کردی در شمال سوریه جلوگیری می‌شد. ترکیه اگر با دولت سوریه همکاری می‌کرد در وضعیتی بهتر از وضعیت کنونی به سر می برد. هنوز هم شانس اصلاح این روابط وجود دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 28فروردین1395، کدخبر: 13950128000481: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین