پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: هر شخصی بتواند یک نفر را از بی سوادی نجات دهد پس از قبولی فرد بی سواد مبلغ ۶۷۰ هزار تومان به حساب آموزش دهنده واریز می شود.

شعار سال: علی باقرزاده شامگاه سه شنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان نیکشهر اظهار داشت: بهبود کیفیت آموزش یکی اهداف مهم آموزش و پرورش است و در این زمینه سواد آموزی نقش مهمی در ارتقای این بخش ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به تعریف سواد و کارکردهای آن در زندگی افراد جامعه اظهار کرد : سواد به فرد کمک می کند تا زندگی بهتری داشته باشد و از این رو در حوزه های دیگر به دلیل تاثیر آن زندگی افراد بهتر خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعریف سواد در اسناد و مستندات اظهار کرد: در اسناد و مصوبات، سواد عبارت است از مهارت خواندن، نوشتن و حساب کردن و همچنین توان برقراری ارتباط با خود، محیط اطراف، دیگران برای مشارکت فعال در توسعه جامعه است.

باقرزاده ضمن تبیین رویکرد و استراتژی های نظام آموزشی کشور تصریح کرد: بهبود کیفیت در آموزش از اهداف مهم وزارت آموزش و پرورش است و در این زمینه سواد آموزی می تواند نقش مهمی را در ارتقای کیفیت آموزش داشته باشد.

*عزم دولت برای ریشه کنی بی سوادی در سیستان و بلوچستان جدی است

وی با اشاره به آمار بالای بی سوادی در پهناورترین استان کشور یاد آور شد: با حمایت های دولت و طبق برنامه ریزی های انجام شده عزم این سازمان برای ریشه کنی بی سوادی در سطح کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان جدی است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور افزود: برای با سوادکردن افراد در کشور با ۲۳ نهاد، سازمان و اداره تفاهم نامه و توافق نامه امضا شده است.

وی گفت: تهیه کتاب، لوازم التحریر، کیف وکفش، مانتو و لباس برای با سوادکردن افراد کم درآمد و بی بضاعت در سنین مختلف و حمایت از بازماندگان از تحصیل بصورت رایگان است و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد و از سوئی هر کسی بتواند یک نفر را از بی سوادی نجات دهد پس از قبولی فرد بی سواد مبلغ ۶۷۰ هزار تومان به حساب آموزش دهنده واریز می شود.

*چالش های پیش روی نظام آموزشی را باید با همدلی و همزبانی رفع کرد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: آموزش و پرورش نیازمند حمایت است و اکنون باید با آسیب شناسی جدی چالش های پیش روی این نظام را با همدلی و همزبانی رفع کنیم، در رابطه با سوادآموزی باید به انسداد مبادی بیسوادی در سیستان و بلوچستان توجه ویژه شود.

علیرضا نخعی بیان کرد: سواد آموزی را در استان باید عمومیت بخشیم و مردم را در امر با سواد کردن بی سوادان مشارکت دهیم، برای ریشه کن ساختن بی سوادی در استان نیاز به بهره گیری از خرد جمعی و مشارکت مردم با تغییر در روش های آموزش است.

وی بیان کرد: باید در این راستا سازمان های مردم نهاد را یار خویش ساخت و از ظرفیت مردم و همچنین دانشگاه ها برای سواد اموزی بهره گرفت.

*۱۶۲ هزار بی سواد زیر ۵۰ سال در سیستان و بلوچستان

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این باره گفت: در سیستان و بلوچستان آمار کل بی‌سوادان استان ۴۰۰ هزار نفر است، ۱۶۲ هزار نفر بی‌سواد زیر ۵۰ سال در استان داریم.

وی گفت: در یک برنامه سه ساله طرح باسواد کردن این افراد در استان اجرا می‌شود و در هر سال ۵۵ هزار نفر سر کلاس درس می‌نشینند و باسواد می‌شوند که تمام تدارکات در این زمینه فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در مصوبه اخیر هیئت دولت بی‌سوادان زیر ۵۰ سال ملزم به سواد آموزی هستند و اگر باسواد نشوند محرومیت‌ها برای آنها اعمال خواهد شد.

نخعی گفت: هدف از این همایش بسیج امکانات و ظرفیت‌ها دولتی و خصوصی و برنامه‌ریزی برای انسداد مبادی ورودی بی‌سوادی در سیستان و بلوچستان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري مهر، تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ مهر 1394، کد مطلب: 2940317: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین